کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شب شعر غزه در خون در یاسوج برگزار شد

4 مرداد 1393 ساعت 8:57


 
شب شعر " غزه در خون"در یاسوج برگزار شد
در آستانه روز قدس، شب شعر " غزه در خون" با حضور شاعران حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.
شاعران هم استانی به خوانش اشعار خود در خصوص مقاومت مردم غزه و جنایات رژیم غاصب صهیونیست پرداختند.
امام جمعه یاسوج در این مراسم زبان شعر را کلید گنج‌های خدا دانست و گفت: تاثیر یک شعر گاهی از دهها سخنرانی و نوشتار بیشتر است و یک شعر حماسی و تاریخی گاهی موجب ایجاد تحولی در جامعه ای می شود.
سید علی اصغر حسینی افزود: کهگیلویه و بویراحمد هم از انسانهای خوب و فرهیخته و شاعران خوش ذوقی برخوردار است و در گذشته نیز شعرای بنامی در این دیار بوده اند که به غلط به جاهای دیگری نسبت داده شدند.

وی بیان کرد: این استان علمای بزرگی نیز داشته که در تدریس مذاهب اسلامی ید طولایی داشتند که از آن جمله می توان به بهاء الدین کهگیلویه ای اشاره کرد که ساکن شیراز بود.
حسینی تاکید کرد: این استان سابقه تاریخی و مردم با استعدادی دارد و چیزی کمتر از دیگر استانها ندارد و اما باید استعدادها و ظرفیتهای آن را شناسایی و معرفی کرد.
امام جمعه یاسوج در ادامه به اشعار در مدح امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: کسانی که در مدح امیر المومنین(ع) و ائمه اطهار(ع) و امام عصر(عج) شعری بگویند و اخلاص خود را بیان کنند، جزء سرمایه ها و افتخارات مردم هستند.
حامیان دروغین حقوق بشر در کنار دشمن بشریت ایستاده اند
حسینی در ادامه به کشتارها و جنایتهای رژیم خونخوار صهیونیست اشاره کرد و افزود: جنایتهای این روزهای این رژیم جنایتکار در غزه، ددمنشانه و وحشیانه است.
وی تصریح کرد: صهیونیست ها در 66 سال گذشته جز کشتار و آواره کردن مردم مظلوم فلسطین کاری نکردند و حامیان دروغین حقوق بشر تمام قامت در کنار این دشمن بشریت ایستاده اند.
حسینی بیان داشت: اسرائیل یک رژیم غاصب و جعلی است و جنایتهایش در غزه دل هر انسان آزده ای را به درد آورده است.
امام جمعه یاسوج گفت: وعده خداست که ظالمین سخت مجازات می شوند و در آینده ای نزدیک این رژیم جعلی و جنایتکار از بین خواهد رفت.
حسینی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای محو اسلام بیکار نمی نشینند، افزود: ما باید با شعر، گفتار و حضورمان در راهپیمایی روز قدس، پاسخی دندان شکن به این جنایتها بدهیم.

حوزه هنری با کمبود اعتبار مواجه است

رئیس حوزه هنری استان نیز در این مراسم با محکومیت جنایتهای رژیم صهیونیستی گفت: شاعران با سرودن اشعاری در خصوص مظلومیت مردم غزه، دین خود را به آنان ادا می کنند.
رضا پارسیان نژاد همچنین در ادامه به مشکل کمبود اعتبارات فرهنگی اشاره کرد و افزود: حوزه هنری در این زمینه در مظلومیت بسر می برد.
وی بیان کرد: اعتبارات این نهاد فرهنگی هم اکنون یک سوم سه سال گذشته است و این در حالی است که در این چند سال تورم بسیار افزایش یافته است.
پارسیان نژاد عنوان کرد: با این حال کمبود اعتبارات موجب توقف فعالیتهای هنرمندان نشده و آنها جهادگونه در این عرصه کار می کنند.
وی از چاپ 12 جلد دانش نامه فرهنگ و تمدن استان در حوزه هنری خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون چنین جلد کتاب دیگر نیز در دست تدوین و انتشار است.
***
هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با کودکان بی سرپرست یاسوجی دیدار کردند
جمعی از هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با کودکان بی سرپرست یاسوجی دیدار کردند.
هنرمندان و پرسنل حوزه هنری استان از کودکان بی سرپرست مرکز "نهال امید" یاسوج دلجویی کردند.
رئیس حوزه هنری استان در این دیدار گفت: محرومیت‌ از داشتن‌ پدر و مادر و سختی‌های‌ آن‌ رنج بزرگی است که کودکان بی سرپرست دارند.
رضا پارسیان نژاد افزود: در کمک به ایتام نباید نگاه ترحم انگیز داشت بلکه باید بدون هیچ منتی به این افراد کمک کرد.
وی بر همکاری حوزه هنری با مرکز" نهال امید" تاکید کرد و گفت: برگزاری کلاسهای آموزشی در رشته های هنری برای کودکان بی سرپرست یکی از برنامه های این حوزه است.
همچنین در این مراسم یکی از مبلغین دینی استان نیز به تاکید دین مبین اسلام بر سرکشی از ایتام اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) پیوسته بر اکرام ایتام و دلجویی از آنها تاکید کرده است.
حجت الاسلام علی شجاعی افزود: در آموزه‌های اسلامی و دینی ما بیشتر تاکیدها بر یتیم پروری است و باید بسترهای لازم برای رشد ایتام در جامعه مهیا شود.
وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای همگان در راستای سرکشی و دلجویی از ایتام است و باید از این فرصت ارزشمند استفاده کرد.
شجاعی با بیان اینکه در خصوص کمک به نیازمندان باید حضرت علی(ع) الگوی ما باشد، اظهار داشت: وظیفه ایجاب می‌کند که از افراد در موقعیت‌های دشوار زندگی حمایت شود تا بتوانند از آسیب‌های اجتماعی عبور کنند.
در این مراسم همچنین هدایایی از سوی هنرمندان حوزه هنری به ایتام مرکز نهال امید اهدا شد.
***
 


کد مطلب: 57160

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/57160/شب-شعر-غزه-خون-یاسوج-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1