کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ظلم تاریخی به این استان همچنان ادامه دارد

1 مرداد 1393 ساعت 9:07


.tajgardounrohani

نماینده مردم گچساران و باشت طی نامه ای خطاب به رییس جمهور، از وی خواست ظلم تاريخي به این استان را پیگیری نموده و به اعتراضات مردمی  رسیدگی ویژه شود چرا که يقيناً نمايندگان مردم و مسئولين محلي توان كنترل اعتراضات مردمي را نخواهند داشت و شاهد اعتراض شديد مردم ساير نقاط كشور خواهيم بود. در این نامه به نقل از پرتال ارتباطات مردمی غلامرضا تاجگردون آمده است:

بسمه تعالي

جناب حجت الاسلام والمسلمين دكتر روحاني
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران
با سلام و احترام
به استحضار آن مقام محترم مي­ رساند ظلم تاريخي در عدم تخصيص آب به استان كهگيلويه­ و ­بويراحمد عليرغم پتانسيل­ هاي بسيار بالا و روان­ آب هاي منطقه و همچنين احداث سدهاي بزرگ در اين استان همچنان ادامه دارد و عليرغم جلسات مكرر با وزرای محترم و دستورات اكيد آنان بدليل روحيه تبعيض گرايانه در بدنه­ هاي اجرايي و بدون تعهد به حقوق مردم محروم اين منطقه همچنان ادامه داشته و يقيناً مطمئن باشيد نمايندگان مردم و مسئولين محلي توان كنترل اعتراضات مردمي را نخواهند داشت و شاهد اعتراض شديد مردم مشابه ساير نقاط كشور خواهيم بود.
جهت استحضار جنابعالي برخي پتانسيل­ ها و نيازهاي منطقه به شرح زير و خلاصه اعلام مي­ گردد تا قضاوت بفرماييد آيا مردم شريف و محروم استان كهگيلويه و بويراحمد حق اعتراض نخواهند داشت؟
- روان­ آب حوضه آبريز زهره ( زهره - خيرآباد) در استان، ٢٤٣٠ ميليون متر مكعب است كه حدود ١٠٠٠ ميليون متر مكعب آن از استان فارس وارد مي­شود. درخواست استان كهگيلويه و بويراحمد براي تخصيص آب از اين حوضه براي برداشت­هاي فعلي، طرح­هاي دردست اجرا، طرح­هاي مطالعاتي و نيازهاي آتي فقط ٣٣ درصد روان­آبهاي اين حوضه مي­باشد كه اين موضوع مورد توجه قرار نگرفته و طرح­ها و زمين­هايی که در فاصله يك كيلومتري از این سدها قرار دارند رها، مردم تشنه، طرح­ها بدون تخصيص معطل مانده و آب استحصال شده قرار است به دوردست ترين مناطق  براي طرح­هاي مشابه منتقل شود چرا كه مقام مسئولي همچون جنابعالي روزي و روزگاري براي آن نقاط قول داده و يا نگاهي ملاطفت آميز و همراه با ادا حق در وزارت نيرو براي اين استان محروم وجود ندارد.
- آقاي رييس جمهور چگونه مي­توان باور كرد آب سد كوثر در منطقه گچساران با طي هزار كيلومتر جهت ساير نقاط كشور انتقال يافته ولي شهرستان يكصد و پنجاه هزار نفري گچساران و شهرهاي دهدشت، لنده، چرام، باشت و بهمئي هنوز قطره اي از اين آب گوارا بهره ­مند نشده­ اند و سایر استان ها و نقاط دور­دست به هر دليلي در گذشته در اولويت قرار گرفته اند و اين تبعيض ادامه دارد.
- سد كوثر در شهرستان گچساران احداث شده و اين سد داراي مخزن ٥٨٠ ميليون متر مكعبي مي­باشد. براي استان فقط ١٤٠ ميليون متر مكعب تخصيص داده شده است و طبق صورتجلسات مكرر با وزير و معاونين آن مقرر گرديد جهت آب شرب و صنعت منطقه ٨٣ ميليون متر مكعبِ ديگر آب اختصاص داده شود. اخيراً وزارت نيرو قصد بر بي ­توجهي به اين قرار و دادن تخصيص آب به ديگر نقاط كشور و براي طرح­هاي مشابه دارند كه اين به معني تداوم ظلم آشكار به آتيه مردم اين منطقه محروم مي ­باشد.
- ميزان روان ­آب استان در حوضه مارون ٢٥٠٦ ميليون متر مكعب است. حداقل نياز استان از اين حوضه ١١٨٣ ميليون متر مكعب براي برداشت­هاي فعلي و نيازهاي طرح­هاي اجرايي و مطالعاتي مي­ باشد. آيا سزاوار است در شرايطي كه فقر و محروميت مردم مظلوم شهرستان كهگيلويه از تمامي رسانه ­هاي ملي و بين المللي طرح مي ­شود حق اين مردم ادا نشده و روان ­آب اين منطقه به ديگر نقاط كشور منتقل شود.
- سد تنگ سرخ و خرسان هم وضعيت بسيار نامناسب­تري از اين طرح­ها دارد كه با روشن شدن وقايع و مطلع شدن مردم از حقوق خود شاهد نارضايتي شديد از سوي مردم شريف منطقه بويراحمد می باشيم.
جناب آقاي رييس جمهور پس از پيگيري­هاي مكرر و اعلام و اثبات ظلم تاريخي به منطقه محروم استان كهگيلويه و بويراحمد كه به فرمايش مقام معظم رهبري داراي فقر مزمن مي ­باشند ضرورت ديدم در اجراي وظايف قانوني خود موضوع احقاق حق مردم را به جنابعالي به عنوان بالاترين مقام اجرايي كشور منتقل گرديده و با اين يادداشت مردم شريف اين منطقه را نسبت به حق خود و فرزندانشان آگاه كرده و از حضور جنابعالي درخواست نمايم با دستور اكيد به معاون اول محترم رييس جمهور دستور فرماييد با تشكيل جلسه با حضور ديگر مقامات ذيربط از ادامه اقدامات قبلي جلوگيري به عمل آورده و وزارت نيرو مكلف به اجراي صورتجلسات و قول­هاي قبلي خود گردد.
پيشاپيش از توجه جنابعالي تشكر مي­ شود.
ارادتمند
غلامرضا تاج گردون


کد مطلب: 56163

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/56163/ظلم-تاریخی-این-استان-همچنان-ادامه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1