کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آتش سوزی در کوه سفید لنده

27 تير 1393 ساعت 14:37


مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هنوز میزان عرصه و مراتع و نیز علت آتش سوزی کوه سفید شهرستان لنده مشخص نشده است، گفت: آمارهای مطرح شده از میزان آتش سوزی از سوی برخی مسوولان لنده صحت ندارد.
سعید نظری افزود: شب گذشته به محض وقوع آتش سوزی درمنطقه کوه سفید لنده نیروهای یگان اداره منابع طبیعی شهرستان با کمک برخی نیروهای مردمی و همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان به منطقه آتش اعزام و در سریعترین زمان ممکن اقدام به خاموش کردن آتش سوزی کردند.
نظری با بیان اینکه تخریب جنگل ها و عرصه های طبیعی دراین استان رو به افزایش است، نبود امکانات یگان حفاظت وکمبود نیروی قرقبان را از مهمترین مشکلات برای حفاظت از مراتع و جنگل های کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
وی از وقوع بیش از 72 فقره آتش سوزی جنگل ها و مراتع این استان در سال گذشته خبر داد و افزود: با بررسی های انجام شده بیش از 80درصد علل وقوع این آتش سوزی ها ناشی از خطاهای انسانی بوده است
وی وجود بالگرد را برای تسریع در اطفای حریق امری ضروری دانست و یادآور شد: امکان اعزام نیروهای یگان حفاظت با خودرو با توجه به کوهستانی و سخت گذربودن این استان ممکن نیست بنابراین در مواقع بروز آتش سوزی دامنه آتش وسعت پیدا می کند و خسارت زیادی به جنگلها وارد می آورد.
وسعت جنگل های کهگیلویه وبویراحمد 900هزار هکتار است.
شهرستان لنده با یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد 200 کیلومتر فاصله دارد.


کد مطلب: 55844

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/55844/آتش-سوزی-کوه-سفید-لنده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1