کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ما گلایه‌مندیم؛ جلسات برای به‌به‌گویی هماهنگ شده

28 تير 1393 ساعت 13:35


در نشست اهالی فرهنگ و هنر با استاندار و معاونین وی در سالن شماره 1 استانداری که امین کمالوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، برخی از هنرمندان انتقادات شدیدی را روانه مدیریت کمالوندی کردند.fridoni

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، علیمراد فریدونی  کارشناسی‌ارشد نقاشی و از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه متن مکتوبی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم تغییر مدیریت فرهنگ و هنر در کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد.

فریدونی نسخه‌ای از متن خود را در اختیار پایگاه اطلاع رسانی کبنانیوز قرار داد که از منظر شما خوانندگان گرامی می‌گذرد؛

در عصر تمدن چه توحش شده افزون/برچشم کرم سرمه عهد حجرمی

در قید حیات خویش به عینه بدیدم/برگشتن عهد قجری را

چون مرد هنرپیشه به هر دوره ذلیل است/خوش آنکه کند پیشه خود بی هنری را

 جناب آقای دکتر خادمی

مردم در 24 خرداد 1392 به شیخ حسن روحانی و شعار تدبیر و امید ایشان رای دادند به شعاری که او بارها و بارها فرمودند «آقایانی که مملکت را به این روز انداخته اید مردم دیگر شما را نمی خواهند » و ما امروز برای چندمین بار آمده ایم که یادآوری کنیم تغییر چه شد و چرا نسیم تدبیر و امید هنوز به فرهنگ و هنر کهگیلویه وبویراحمد نرسیده است؟

و چطور امکان دارد تغییر مدنظر رئیس جمهور آنهم در حوزه‌ی ظریف و حساس فرهنگ با همان مدیران سابق و دست چین شده ی سید محمد حسینی اتفاق بیفتد؟ آیا می توان در چنین وضعیتی و با ادامه ی همان تفکر سابق از هنرمند انتظار داشت که «امید» تولید نماید؟

آقای دکتر

آیا توجه به رای مردم و شعار حفظ کرامت مردم معنایش این بود که حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون رایزنی و نظرخواهی از هنرمندان و حتی آنگونه که گفته می شود با شخص حضرتعالی تمدید گردد؟ اگر اینگونه است پس سکوت حضرتعالی و معاونت محترم سیاسی و امنیتی تان تا کی باید ادامه داشته باشد؟ خواهشا اگر می دانید این موضوع از دایره اختیارات شما خارج است به ما بگویید تا حداقل دست به دامان خود وزراتخانه و یا نهاد ریاست جمهوری گردیم تا شاید آنجا این گره کور گشوده شود

عرصه فرهنگ و هنر استان مدت هاست تعطیل می باشد و رخوت و رکود بر تارو پود آن حکمفرماست .در این حوزه به جای تولید و حمایت از هنرمندان ما تنها شاهد یارگیری و نوچه پروری و برگزاری مراسمات صوریِ تجلیل از نورچشمی ها و ثناگویان می باشیم .جای بسی تعجب است که در استانی که هیچ تولید و موفقیت هنری در دو سال اخیر دیده نمی شود چگونه این همه مجلس تجلیل و کادو دادن توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد و نکته تاسف برانگیز حضور مداوم حضرتعالی و معاون سیاسی و امنیتی شما در این جلسات می باشد. بدون آنکه یکبار پیگیر شوید که نتایج این جلسات چه می باشد؟ آیا بهتر نبود هزینه ی جلساتی از این دست خرج حمایت از هنرمندان می شد و با آن شب شعر و یا نمایشگاه عکسی در یکی از شهرستان های استان برگزار می گردید و اینگونه وقت جنابعالی هم خرج گوش دادن به حرف های تکراری ما نمی‌شد؟ و اگر این جلسات جهت هم اندیشی و استفاده از پیشنهادات می باشد آیا صحبتها و پیشنهادات جلسه ی قبلی که با حضور جنابعالی برگزار شد محقق گردیدند؟

جناب آقای استاندار

حضرتعالی در جلسه ی قبل فرمودید هنرمندان باید خود بخواهند و خود پیگیر مطالباتشان باشند. اما کو؟؟ ما باید با چه زبانی خواسته هایمان را بگوییم تا شاید فرجی اتفاق بیفتد؟ آیا همان «نه» بزرگ به شعارها و برنامه های فرهنگی مدیران قبلی در 24 خرداد برای قانع کردن حضرتعالی کافی نیست؟ آیا مراجعه مداوم هنرمندان به دفتر استاندار و بیان اعتراضات و حتی ارسال پیامک‌های اعتراضی به گوشی همراه شما و نوشتن مقالات متعدد انتقادی در رسانه‌های استان پیگیری خواسته های هنرمندان نمی باشد؟

اما متاسفانه علی رغم این همه پیگری ما تاکنون جز یاس و ناامیدی چیزی ندیده ایم و معاون محترم سیاسی و امنیتی در جواب اینهمه مطالبه می فرمایند (هر کسی یک گزینه ای دارد و گزینه ها خانوادگی شده اند و تغییر سخت است) آقای دکتر این جواب ما هنرمندان نیست.

آیا نباید حضرتعالی و معاون محترم سیاسی و امنیتی‌تان به جای حضورهایی از این دست و تایید و تمجید مدیران فرهنگی از آنان گزارش کار بخواهید، از آنان تولید بخواهید و البته دمی هم بدور از تشریفات اداری و بدون حضور مدیران و فارغ از در گوشی با شما سخن گفتن و توجیه آوردن به میان هنرمندان بروید و درد دل آنان را بشنوید ؟ چه شد وعده حضرتعالی مبنی بر استفاده از مشاوران هنری و فرهنگی؟

جناب آقای دکتر خادمی

ما با کسی مشکل شخصی نداریم بلکه ما به روش های مدیریتی در نهادهای فرهنگی و تفکر حاکم بر این دستگاه ها معترض هستیم. ما به نحوه گزینش مدیران شهرستانی اعتراض داریم ما به چگونگی انتصاب مسئولان انجمن های هنری نقد داریم ما هنرمندان به نورچشمی پروری در فرهنگ و ارشاد اسلامی ایراد داریم. ما به تعطیلی فرهنگ و هنر در شهرستانها و بی توجهی به جوانان مستعد شهرستان ها معترض هستیم. ما نسبت به استخدام افراد غیر بومی آنهم بدون رعایت ضوابط در فرهنگ و ارشاد اسلامی شاکی هستیم . در حالی که جوانان این استان با مدارک عالی هنری در پستوی خانه ها از درد بیکاری و فقر دست از هنر و خلاقیت کشیده اند .ما به جلسات بی نتیجه اتاق فکر و هم اندیشی که ظاهرا در استان مد شده اند گلایه مندیم. ما گلایه مندیم که مدام جلسات هم اندیشی صرفا با دعوت کسانی برگزار می شوند که برای به به گویی هماهنگ شده اند و منتقدین و معترضین جایی در این جلسات ندارند مانند همین جلسه که ارشاد هیچ دعوتی از ما نداشتند و ما مهمان ناخوانده‌ایم.

آقای استاندار عزیز

ما تغییر می خواهیم و همان تغییری که شخص رئیس جمهور وعده اش را دادند و فر مودند « آقایانی که مملکت را به این روز انداخته اید مردم دیگر شما را نمی خواهند» ما مدیر فرهنگی با رزومه فرهنگی و هنری می خواهیم نه مدیری که نتیجه محفل های گروهی و دوستی آقایان بالا باشد. ما دستگاه فرهنگی بنری نمی خواهیم .ما مدیری می خواهیم که اهل کار و فرهنگ با مدیریت جهادی باشد نه مدیری که در چهارماه گذشته تنها برای ماندن چند صباحی بیشتر بر صندلی ریاست تلاش کند. ما هنرمندان می خواهیم که خود برای هنر و فرهنگ استان تصمیم بگیریم نه آنکه آقای احمدی مدیرکل امور مجلس و استان ها برای ما تعیین تکلیف نماید. ما از حضرتعالی می خواهیم که از نظرات هنرمندان استفاده گردد و همه بدانیم که هنرمندان تنها چند نفر دست چین شده ای نیستند که طومارهای جعلی در جیب در سوئیت های خصوصی با هماهنگی دوستان برای آقای مدیر رایزنی می نمایند. ما تغییر می خواهیم، تغییر.

انتهای پیام/ک


کد مطلب: 55800

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/55800/گلایه-مندیم-جلسات-به-به-گویی-هماهنگ-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1