کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اظهارات معاون عمرانی استاندار در خصوص تخلفات شهری مسئولان

17 تير 1393 ساعت 11:51


 
دومین جلسه شورای شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با هدف بررسی مشکلات و مسائل شهری گچساران به ریاست معاون امور عمرانی استاندار و با حضور شهرداران شهرهای استان برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز این جلسه که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، فرماندار گچساران، شهردار دوگنبدان، مدیران و برخی کارشناسان دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز حضور داشتند.ostan.nik.shahrsazi
پژمان نیک‌اقبالی در این جلسه با بیان اینکه 52 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: جمعیت شهرها رو به افزایش است با این وجود عدم توجه به مسائل شهرسازی می‌تواند در آینده مشکلات زیادی ایجاد کند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دو بافت شرکت نفت و شهرداری گچساران اشاره کرد و گفت: نباید از عمق مشکلات و تهدیدهای که در برخی از بافت‌های گچساران است غافل شویم.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: هدف از برگزاری شورای شهرسازی ایجاد حساسیت بین شهرداران و رفع نواقص است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: گچساران نسبت به سال‌های گذشته با وجود اعتبارات نفت، پی‌گیرهای نماینده گچساران و باشت و مسئولان پیشرفت‌های خوبی داشته است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تخلفات مسئولان در طول 30 سال گذشته در بروز معضلات شهری در این استان دخیل بوده است.
پژمان نیک‌اقبالی با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به حقوقشان نکته بسیار مهمی در رعایت مسائل شهر و شهرسازی است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی رسانه‌ها، صدا و سیما مهمترین عامل برای رعایت مردم در خصوص مسائل شهرسازی است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی از خلاف‌های که در پیاده‌روها، خیابان‌ها و دیگر اماکن شهری بوجود می‌آید ناشی از عدم آگاهی مردم نسبت به حقوقشان است.
پژمان نیک‌اقبالی تاکید کرد: آگاهی پیدا کردن مردم نسبت به حقوقشان سبب می‌شود، سدمعبر در پیاده‌روها، ساخت و سازهای غیرقانونی و دیگر امور مربوط به شهر و شهرسازی درست و مناسب انجام بگیرد.
وی افزود: متأسفانه بر اساس همین عدم آگاهی مردم به دنبال چیزی می‌گردند که اصلاً حقشان نیست.
نیک‌اقبالی به تخلفاتی که در زمینه شهرسازی در شهر دوگنبدان صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برخی از این تخلفات ناشی از تخلف مسئولان در طول 30 سال گذشته در شهر گچساران است.
وی با بیان اینکه این جلسه با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف شهر دوگنبدان برگزار شد، افزود: مشکلات و تهدیدهای شهر گچساران را در بحث شهرسازی از قبیل؛ پیاده‌روها، آب‌های سطحی، خط‌کشی خیابان‌ها، معابر، پارکینگ‌ها، تبلیغات غیرمتعارف و ساخت و سازهای غیرقانونی مورد بررسی قرار گرفت که در این زمینه راهکارهای لازم ارائه شود تا در آینده شاهد رفع اینگونه مشکلات باشیم.
معاون امورعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مزایای جلسه شورای شهرسازی برانگیختن حساسیت مدیریت شهری شهرهای استان است در خصوص رفع برخی از مشکلات شهری است.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: مشکلات مشترک شهرهای بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از شناسایی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و راهکارهای لازم نیز جهت رفع این مشکلات ارائه داده می‌شود.
وی متولی اصلی ساخت و سازها شهری را اداره‌کل شهر و سازی دانست و افزود: سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها، آب و فاضلاب و شرکت گاز نیز همکاری لازم را داشته باشند.
این مسئول استانی در ادامه با ذکر مثالی به عدم همکاری برخی دستگاه‌ها با هم در خصوص ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: یک فرد مجوز 5 کنتور گاز برای ساختمان خود که در حال ساخت است گرفته است که اصلاً این پروانه ساخت ندارد.
پژمان نیک‌اقبالی در ادامه تاکید کرد: مشکلات شهر شناسایی، دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنیم تا هرچه سریعتر شاهد رفع اینگونه ایرادات باشیم.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار شهرستان گچساران در این جلسه نیز مشکلات شهری این شهرستان را به نوع فرهنگ ربط داد و گفت: هر نوع اقدامات شهری که می‌خواهیم انجام بدهیم متأسفانه معارضات اجتماعی مانع انجام امور شهری می‌شود.
به گزارش کبنانیوز، در این نشست مشکلات شهری از قبیل مبلمان شهری، پیاده‌روها، حریم‌ها، ساخت و سازهای غیرقانونی، آب‌های سطحی و سایر مسائل مربوط به حوزه شهرسازی شهر دوگنبدان بررسی شد.
انتهای پیام/ک


کد مطلب: 54803

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/54803/اظهارات-معاون-عمرانی-استاندار-خصوص-تخلفات-شهری-مسئولان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1