کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دریافت زیرمیزی پزشکان در استان کاهش یافت

15 تير 1393 ساعت 18:38





ظهر امروز نشست شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با چند دستور کار برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از وضعیت طرح تحول سلامت در استان و همچنین فعالیت مؤسسه خیریه نورآوران سلامت ارائه داد.

این مسئول ادامه داد: طرح تحول در استان ما همزمان با کشور از روز 15 اردیبهشت ماه آغاز شد و تاکنون نیز بدون هیچ‌گونه خللی اجرای طرح با شتاب و با رضایت مردم ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون و در این مدت تعداد 12 هزار و 200 نفر از خدمات بستری دانشگاه علوم پزشکی در مراکز درمانی استفاده کرده‌اند.

این مسئول گفت: بیمارانی که در گذشته باید 45 درصد هزینه‌های درمانی خود را پرداخت می‌کردند اگر میانگین شهر‌های بزرگ و زیر 25 هزار نفر و روستاها را در نظر بگیریم اکنون تنها هفت درصد از هزینه‌های درمانی خود را می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش در طرح تحول سلامت را از نوع جهادی دانست و گفت: اگر تلاش جهادی همکاران ما نبود با این زیرساخت‌ها تاکنون با مشکلات زیادی روبرو بودیم که با این روحیه تا امروز مشکل چندانی نداشته‌ایم.

این مسئول به اعتبارات 10 میلیارد تومانی که تاکنون از سوی وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته اشاره کرد و گفت: اعتبارات بعدی را در فاز دوم دریافت خواهیم کرد.

چمن از تعداد هزار و 250 زایمان طبیعی بدون هزینه در استان از ابتدای اجرای طرح تاکنون خبر داد و گفت: در گذشته از مهم‌ترین چالش‌هایی که در بخش درمانی داشتیم اخذ وجوه غیر قانونی بود که بعضاً از بیماران با نام زیرمیزی دریافت می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش محسوس این تخلف همزمان با اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: این تعداد با اجرای طرح تاکنون انگشت شمار گزارش شده است.

چمن یکی از راه‌های موفقیت در طرح تحول نظام سلامت را بهبود نظام پرداخت عنوان کرد و گفت: برای این کار باید پرداخت‌ها به متخصصین و پزشکان را بهبود بخشیم که ما در دانشگاه علوم پزشکی توانستیم مطالبات دو ماهه اخیر را پرداخت کنیم و همچنین 25 درصد به دستمزد پزشکان و متخصصین ما افزوده شد.

این مسئول یادی از معوقات سنگین سال‌های 90، 91 و 92 دانشگاه کرد و گفت: 70 درصد از معوقات آن سال‌ها را پرداخت کردیم که در نوع خود کار بزرگی بود.

راه‌اندازی کلینیک‌های دولتی یکی دیگر از راه‌های موفقیت در طرح تحول سلامت بود که این مسئول به آن اشاره کرد و گفت: مشکل فضای کلینیکی ما با راه‌اندازی کلینیک در برخی شهرستان‌ها برطرف می‌شود.

مرمت و تجهیز بیمارستان‌ها نیز از دیگر قسمت‌های این گزارش چمن در شورای بهداشت و سلامت استان بود.

وی در ادامه گفت: کار احداث 70 خانه بهداشت در سراسر استان با کمک کمیته امداد و استانداری را در نقاط مختلف استان داریم که قراردادهای ساخت آن‌ها آمده و با ساخت این مراکز تا اواسط سال آینده دیگر در استان خانه بهداشت استیجاری نخواهیم داشت.

انتهای پیام/قاسم خشت زر


کد مطلب: 54648

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/54648/دریافت-زیرمیزی-پزشکان-استان-کاهش-یافت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1