کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشت بی‌رویه هندوانه عامل ورشکستی کشاورزان

14 تير 1393 ساعت 21:55



جعفر گوهرگانی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت لحاظ کردن راندمان‌های گوناگون در کشاورزی، اظهار کرد: متاسفانه در بیشتر موارد راندمان آبیاری در کشاورزی استان ما لحاظ نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: سبزی و صیفی جزو محصولات استراتژیک ما محسوب نمی‌شوند به همین سبب باید تلاش کنیم که تولید این محصولات با راندمان بالای آبیاری صورت گیرند.

وی یادآور شد: در حال حاضر چیزی که باعث متضرر شدن کشاورزان هندوانه‌کار در مناطق گرمسیری استان شد کشت بی‌رویه این محصول بود.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت کشت حداکثر 500 هکتار هنداونه را دارد این در حالی است که در سال جاری بیش از 2 هزار هکتار از اراضی مستعد استان به زیر کشت هنداونه رفت که تنها به زیان کشاورزان تمام شد.

وی، کشت بی‌رویه و غیرکارشناسی هنداونه در استان را باعث ضرر و زیان کشاورزان دانست و افزود: متاسفانه تعداد زیادی از این کشاورزان هر ساله متضرر می‌شوند ولی درس عبرت نمی‌گیرند و باز  سراغ کشت هنداونه می‌روند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که زمین‌های زراعی ما به زیر کشت محصولات استراتژیک بروند و در این صورت زمینه حمایت و خرید تضمینی محصولات از کشاورزان وجود دارد.

گوهرگانی در پایان بر ضرورت آگاهی‌بخش به کشاورزان تأکید کرد و متذکر شد: کشاورزان باید در این زمینه مطلع شوند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام/ خ


کد مطلب: 54605

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/54605/کشت-بی-رویه-هندوانه-عامل-ورشکستی-کشاورزان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1