کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجرای طرح پایش بازار ویژه ماه رمضان در گچساران

10 تير 1393 ساعت 13:09


رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران گفت: طرح پایش بازار ویژه ماه رمضان در گچساران به اجرا درآمد.
ارسلان عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به جلسه ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: بازرسی یک امر مهم بوده که خاصه در ماه مبارک رمضان نمود بیشتری دارد.
وی افزود: با توجه به حساسیت بحث نظارت در این ماه  گشت‌های مشترک در دستور کار اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت بوده که تعزیرات حکومتی در این خصوص همکاری‌های لازم را دارد.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران بیان کرد: با توجه به بالا رفتن حجم تقاضای مردم در این ماه و همچنین احتمال افزایش قیمت‌ها، در موارد خاص و در صورت مشاهده گرانفروشی، متخلفان مجازات می‌شوند که جرایم نقدی، پلمپ محل کسب و نصب پارچه از جمله این موارد مجازات است.
عباسی عنوان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از تولید کنندگان طرح پایش و برخورد با سودجویان در ماه مبارک رمضان در دست اقدام است.
وی با تاکید بر این موضوع که دفاع و صیانت از حقوق مردم در اولویت کار تعزیرات حکومتی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بازاریان افراد محترمی هستند که از قدیم‌الایام افراد صاحب نام در این عرصه افتخاراتی آفریدند و مسئولان باید در بازرسی رعایت احترام را داشته باشند.
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافت، اذعان کرد: متاسفانه برخی داروخانه‌ها‌ی گچساران بحث بیمه طلایی بیماران را رعایت نکرده و با توجه به مراجعه بیماران دارو‌ها را به صورت آزاد عرضه می‌کنند.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران تصریح کرد: قاچاق کالا یک فعل حرام بوده و گسترش آن در گچساران باعث بیکاری و رکود اقتصادی می‌شود که اداره تعزیرات حکومتی در راستای مقابله با آن پرونده‎ها را به روز رسیدگی می‌کند.
عباسی گفت: نظر به اقدامات مطلوب اداره تعزیرات حکومتی در نیل به اهداف کنترلی بازار و افزایش سطح رضایت‌مندی عمومی، لازم است همزمان با فروش فوق‌العاده طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان ضمن تشدید فعالیت اداره یاد شده در سطح شهر و برپایی گشت‌های مشترک با بازرسان و ناظرین اصناف، کالاهای اولویت‌دار و اساسی شامل مواد غذایی، پروتئینی، لبنی، شیرینی‌جات (زولبیا و بامیه) مورد بازرسی مضاعف قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی نقش غیر قابل انکاری در جلوگیری از هرج و مرج اقتصادی و بررسی پرونده‌های متخلفان اقتصادی و برخورد با برخی تخلفات اقتصادی از جمله کم‌فروشی، و احتکار و گرانفروشی دارد.
عباسی تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که حساس‌ترین و خطیرترین وظیفه این نهاد بوده نیز نظارت و کنترل دقیق و مستمر بر قیمت‌گذاری‌ها و سرعت بخشیدن در رسیدگی به پرونده‌ها و برخورد قاطعانه با متخلفین است.


کد مطلب: 54259

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/54259/اجرای-طرح-پایش-بازار-ویژه-ماه-رمضان-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1