کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فعالیت 70 درصدی زنان سادات محمودی در بخش صنایع‌دستی

8 تير 1393 ساعت 20:09


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت 70درصدی زنان سادات محمودی در بخش صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، محمود باقری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع‌دستی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در اشتغال‌زایی در این مناطق دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش صنایع‌دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است و این به گونه‌ای است که در سادات محمودی شهرستان دنا حدود 70درصد زنان در امر تولید صنایع‌دستی مشغول هستند.

باقری در ارتباط با نقش صنایع‌دستی در روند توسعه و رونق اقتصادی کشور افزود: توسعه کشور نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بالقوه تمامی بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت، حمل و نقل، انرژی، تجارت خارجی، گردشگری و به ویژه صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی یکی از مشکلات فراروی هر جامعه است، تصریح کرد: از آنجا که بیکاری معضلات عظیم اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد، بنابراین توجه به رفع این مشکل در رأس برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها قرار دارد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایجاد اشتغال در مناطق مختلف نیز باید با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در هر منطقه صورت گیرد.

باقری تصریح کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع‌دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است.

وی ادامه داد: این در حالی است که می‌توان ضمن حمایت هر چه بیشتر از فعالان بخش کشاورزی از طریق توسعه و حمایت از صنایع‌دستی، زمینه را برای مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی فراهم ساخت.

وی گفت: بخش عظیمی از اعضای جوامع روستایی و عشایری کشور در صنایع‌دستی اشتغال دارند که به عنوان منبع درآمد آنها به حساب می‌آید.

باقری تأکید کرد: در صورت امکان استمرار عرضه و فروش، تولیدات اعضای جوامع روستایی و عشایری می‌تواند به عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال و نیز جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها مورد استفاده قرار گیرد.

 انتهای پیام/پ


کد مطلب: 54122

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/54122/فعالیت-70-درصدی-زنان-سادات-محمودی-بخش-صنایع-دستی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1