کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حکمرانی یک متخلف در مادوان

8 تير 1393 ساعت 0:16


 
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از تخلف بزرگ در آب شرب شهر یاسوج توسط یک فرصت‌طلب خبر داد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، صبح امروز شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
در این نشست سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با ارائه گزارشی از وضعیت بحرانی آب در شهرهای مختلف این استان اظهار کرد: در سال‌های گذشته کارهای زیادی انجام نشده که از جمله آنها می‌توان به استانداردسازی شبکه‌های آب و نصب شیرآلات مطمئنه و جلوگیری از شکستگی‌ها و اصلاح شبکه‌های آب شهری اشاره کرد.
لدنی‌نژاد گفت: برای نمونه در شهر 40 هزار نفری مادوان مخزن 15 هزار مترمکعبی نیاز داریم که اکنون این مخزن یک‌هزار متر مکعب و یا به عبارتی یک پانزدهم نیاز اصلی است، که باید روزانه 15 مرتبه پر و خالی شود که برای مردم مشکل بزرگی ایجاد کرده است.
مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد یکی از بزرگترین معضلات در این استان را استفاده بیش از حد جهانی آب شرب عنوان کرد و گفت: متوسط استفاده در جهان روزانه 100 لیتر و در کشور ما 150 تا 170 لیتر و با کمال تأسف در استان ما 210 لیتر در روز است.
لدنی‌نژاد در ادامه از تخلفی بزرگ در آب آشامیدنی این استان و در شهر یاسوج یاد کرد که همه اعضای شورای اداری را در بهت فرو برد و آن اینکه در شهر مادوان از توابع یاسوج شخصی قانون‌گریز از 8 اینچ آب آشامیدنی 40 هزار مادوانی، 3 اینچ آن را در عمق زمین به باغ خود انتقال داده بود و 5 اینچ باقی مانده به مردم می‌رسید.
وی گفت: یک مدیر در این استان چگونه می‌تواند با چنین تخلفاتی به مردم خدمات‌رسانی کند که از قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌خواهیم جلوی این‌گونه قانون‌شکنی‌ها را بگیرد.
این مسئول در ادامه به آمار جالب دیگری اشاره کرد و گفت: استانی که 10 درصد روان‌آب‌های کشور به آن تعلق دارد، 90 درصد آب خود را از طریق چاه‌ها تأمین می‌کند.
لدنی‌نژاد اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای این استان 40 درصد آب مشترکین غیر مجاز و از پشت کنتور است که این آمار نیز نسبت به کشور بسیار نگران‌کننده ‌است.
وی یکی دیگر از معضلات بزرگ را برخورد فیزیکی مشترکین غیر مجاز با مأموران آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت: چند روز پیش یکی از این افراد با مشت به زیر چشم مأمور ما کوبید که باید با این افراد برخورد شود.
انتهای پیام/ ک


کد مطلب: 53934

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/53934/حکمرانی-یک-متخلف-مادوان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1