کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دعوت سلیقه ای از خبرنگاران گچسارانی در جلسات اداری

6 تير 1393 ساعت 3:41


علی مراد کاظمپور
طی روزهای گذشته جلسات متعددی مانند شورای اداری شهرستان ، بررسی مشکلات فوتبال شهرستان یا جلسات مهم دیگری در محل فرمانداری یا در مکانهای دیگری برگزارشد ولی بدون دعوت از عده ای از خبرنگاران بوده است.

مگرنه این است که خبرنگاران چشم و گوش و زبان گویای مردم هستند و باید اقدامات دولت و مسئولین را به مردم اطلاع رسانی نمایند تا بلکه مردم بدانند در شهرشان چه می گذرد، اما این روزها شاهد هستیم دعوت از خبرنگاران گچسارانی سلیقه ای شده است و مثل اینکه عده ای امروز تمایلی برای اطلاع رسانی ندارند یا که شاید دوست ندارند بعضی ها در جلسه باشند که این موارد تعجب برانگیز است.

آقایان مسئول شما با این عملتان به جای تعامل تقابل ایجاد میکنید ، جامعه زمانی پیشرفت میکند و توسعه می یابد که سه ضلع مثلث مردم ، مسئولان و رسانه با هم تعامل داشته باشند و بصورت همگرا عمل کنند.

مسئولین باید بدانند اصطلاحی در بین اهالی قلم و خبرنگاران است  که ،نماینده ، وزیر ، فرماندار ، شهردار ، چپ ها ، راست ها  و دیگر صاحب منصبان می آیند و می روند و این ما روزنامه نگاران و خبرنگاران هستیم  که می مانیم وبعد از رفتن شما قلم خواهیم زد و از شما خواهیم گفت.

مردم ما خواهان دانستن عملکرد مسئولین هستند نه شنیدن مدح و ثنای آنها ، مسئولین گچساران نباید در حق این قشر از جامعه کم لطفی نمایند نباید برای پوشش هر خبری تنها از رابط صدا و سیما و فقط برخی از اصحاب رسانه های خاص یا بهتر بگوییم سلیقه ای دعوت به عمل آید.

علیرغم اینکه از سوی خبرنگاران بارها قضیه عدم تعامل با رسانه ها منتقل شده و هر دفعه قول بهبود روابط با خبرنگاران را داده اید اما چه سود که از عمل خبری نیست.
خبرنگاران ، نویسندگان ، عکاسان خبری گچساران عشق اطلاع رسانی سالم به افکار عمومی را در دل دارند ؛ قلبشان به خاطر پیشرفت و توسعه شهرشان می تپد ، نوشته هایشان از ته دل می باشد ، هرگز تحت تأثیر قدرت و ثروت قرار نمی گیرند چرا که خبرنگار واقعی و مردمی را غیر از اطلاع رسانی سالم چیزی دیگری سیراب نمی سازد.

آقای فرماندار شما که خود بر این باور هستید ، اقدامات و کارهایی را که برای شهرمان انجام می گیرد باید در اختیار مردم قرار گیرد و رصد کردن تصمیماتی را که شما در جلسات می گیرید، وظیفه رسانه ها می باشد و می دانید که بهترین شاهدان و ناظران برای پی گیری مصوبات و اقدامات شما و انعکاس آن به مردم همین رسانه ها هستند که با هزینه شخصی پیگیر تمام جلسات هستند ، اینروزها از خود سئوال نمی پرسید راستی چرا بعضی از آنها در جلسات نیستند.

اینکه علت این سلیقه ای عمل کردن چیست بماند تا بعد ، اما انتظار از فرمانداری که خود همواره داعیه رسانه ای بودن و همراهی با رسانه ها را دارد و همیشه پاسخگوی تلفن رسانه ها بوده و به قولی منتصب به حاج غلام تاجگردون است این است که با الگو پذیری از دکتر تاجگردون برخورد یکسانی در دعوت از رسانه ها در تمام جلسات اداری شهرستان داشته باشد.

و یادتان باشد نمی توان با جملاتی نظیر << سرمان شلوغ بود ، ببخشید یادمان رفت >> ، << یک دفعه ای شد >>، << خبرنگاران دیگر… به صورت اتفاقی آمده بودند >> یا << ما به …. گفته بودیم ، گفتیم شاید به شما بگوید >> حداقل من را نمی توانیدتوجیه کنید.

چرا به جز مسئولین و روابط عمومی چند اداره، بقیه روابط عمومی ها ی ادارات و مسئولین همکاری مطلوبی با همه خبرنگاران ندارند؟

این درد و دل برخی از خبرنگاران گچسارانی بود .انتظار می رود این مشکلات مرتفع شود و همکاری وتعامل هرچه بیشتری میان ادارات و نهادها با خبرنگاران برقرار گردد.
آنچه که واضح و مبرهن است اینکه فرماندار و مسئولین محترم گچساران باید برای بکار گیری از رسانه ها ی شهرستان و نقش آنان در فراهم نمودن بستر فرهنگی و اقتصادی جامعه در سالی که رهبر معظم انقلاب آنرا سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده است با آنان همکاری وتعامل بیشتری داشته باشد و آنان را در تقابل خود نبیند.

و در آخر فراموش نکنیم «مطبوعات پلیس اجتماع و دیده بانهای جامعه مدنی هستند نه تابلوی های تبلیغاتی برخی از صاحب منصبان »


کد مطلب: 53846

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/53846/دعوت-سلیقه-خبرنگاران-گچسارانی-جلسات-اداری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1