کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دفاع از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد

4 تير 1393 ساعت 10:56


 
جمعی از جوانان اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمدpanahاستان کهگیلویه و بویراحمد هواره از نبود نخبگان و مدیرانش در سطح ملی نالیده و این ضعف تاریخی تا امروز هیچ گاه گلوی استان را رها نکرده است.
در سال های اخیر حرکتی با شتاب کم در استان شکل گرفته و خبرگان استان در رشته های مختلف در جایگاه های نسبتا مناسبی جای گرفته اند.
سیدکامل تقوی نژاد، سیدپندار توفیقی، خداداد غریب پور نام هائی هستند که امروز توانسته اند بر کرسی هائی شایسته مردمان این سرزمین تکیه بزنند.
آخرین موفقیت از این دست را می توان درخشش دکتر غلامرضا تاجگردون در پارلمان به عنوان نماد مردم سالاری مثال زد که توانستند سکان بودجه کشور را به دستان جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد(و نه گچساران) بسپارد.
اما نگارش این یادداشت از سوی جمعی از جوانان استان برای حمایت از مدیری ملی است که این روزها سخت از سوی کسانی که خود را مدافع بویراحمدی ها می دانند نوشته شده است.
مهندس غلامرضا پناه نامی آشنا برای مردم استان بوده که نه با این یادداشت چیزی بر او افزوده ایم و نه به مطلبی دیگر از ارزش های او کاسته ایم.
عضویت شورای مرکزی حزب کارگزاران کشور و معاونت امور اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر  ارمغانی است که مهندس پناه برای مردم این استان به ارمغان آورده است.
دفاع از بزرگان و نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد کاری بس دشوار در این روزهای سخت و بی سامانی اخلاق در پهنه سیاست است.
دفاع از کیان اصلاحات بویراحمد و استان در مصاحبه ای از سوی مهندس پناه و سفر فائزه هاشمی به استان موجب شد چنان برآشفتگی در برخی بوجود آورد که موجبات پیوند دو جریان به ظاهر مخالف در بویراحمد شد.
برخی پذیرائی از دختر آیت اله هاشمی استوانه نظام را بهانه ای برای تاختن به مهندس پناه قرار داده و این سفر را به بی ثمری برای آینده استان قلمداد می کنند.
کسانی که کمترین آشنائی با علم سیاست را داشته باشند می دانند که در مناسبات سیاسی، ضریب تاثیرگذاری افراد، اساس شکل گیری روابط و ساختارهاست و نه صدور احکام دولتی.
آنچه مهم است این که این صرفا یک میهمانی ساده بود که به خاطر نام میهمانش، ماهیتی سیاسی یافت و برخی معتقدند هزینه هائی بر دوش مردم گذاشت و نمی دانستیم برای میهمانی نیز باید از آقایان اجازه بگیریم!
چنین موضع گیری هائی و پنهان شدن پشت سر مردم آنچنان بی مایه و قدیمی است که دیگر در بازار افکار عمومی خریداری نداشته و ندارد.
اظهارنظر درباره غلامرضا تاجگردون و شانس بیشتر او در میان نماینده های فعلی درانتخابات آینده نیز واکنش هائی را در پی داشته است.
به جز بندگان خاص خداوند هیچ انسان کاملی وجود ندارد و ما همه در دنیائی متوسط با آدم های متوسط زندگی می کنیم.
قطعا همه ما ایراداتی داریم که ممکن است خود آن را نبینیم. علیرغم برخی ایرادات نظری و عملکردی که ممکن است به دکتر تاجگردون وارد باشد که مهندس پناه نیز در جاهای مختلفی بیان داشته است اما نمی توان منکر این واقعیت شد که مقایسه بین عملکرد نمایندگان امروزی به ما می گوید احتمالا شانس ایشان بیش از دیگر همکارانش می باشد و البته درباره این موضوع فقط مردم استان تصمیم گیری و داوری خواهند کرد و ممکن است نظری مخالف مهندس پناه داشته باشند.
درباره جمعیت جریانات سیاسی در حال حاضر بهترین معیار انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد می باشد که در آن اصلاح طلبان موفق شدند آرای اکثریت ملت ایران را به خود اختصاص دهند.
اگر آرای محسن رضائی را دارای خاستگاه قومیتی بدانیم در حوزه بویراحمد و دنا آقای روحانی 47133 رای داشت که حدودا دو برابر مجموع رای اصولگرایان(ولایتی، جلیلی و قالیباف) است و این در حالیست که دو نماینده فعلی و پیشین مجلس که هر دو از اصولگرایان می باشند از این گروه حمایت کرده بودند و ستاد آقای روحانی کمترین امکانات سیاسی و مادی برای تبلیغات را داشت و اگر امکانات برابر بود شاید نتیجه چیز دیگری میشد که چندان با ذائقه آقایان مطابق نبود.
مهندس غلامرضا پناه فرزندی است که از دامان پاک شیرزنان و دلیرمردان این دیار پا گرفته و اگر کمترین جایگاهی دارد آن را مدیون هیچ فردی نیست و همواره به پشتیبانی مردمان خونگرم این سامان مستظهر بوده و در همین جایگاه و از این دست، به خدمت ادامه خواهد داد و سنگر خدمت در کسوت نمایندگی را به دیگران واگذارده است و دلیلی بر نگرانی حضرات وجود ندارد.
حمایت های بی دریغ وی از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد، احیا نمودن کارخانه های آرد و قند یاسوج، برقراری نشست های مکرر و پیگیری مشکلات مربوط به صنایع استان گوشه ای از دغدغه های مهندس پناه می باشد که اگر چه در میان هزاران مشکلاتی که دوستان در این چند سال در حوزه بویراحمد و دنا بوجود آورده اند رقمی بسیار ناچیز است و لیاقت مردمان بویراحمد را بسیار بیش از این می دانیم ولی بیاییم به مردانی که در بیرون استان جایگاهی دارند ببالیم تا آنان نیز به افتخار آفرینی برای این استان محروم ادمه دهند.


کد مطلب: 53598

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/53598/دفاع-فرزندان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1