کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اقتصاد مقاومتی مستلزم سرمایه گذاری در پژوهش است

29 خرداد 1393 ساعت 9:59


azam-mansournejad
 
یک پژوهشگر ملی گفت: تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی مستلزم سرمایه گذاری فرهنگی و اقتصادی در زمینه پژوهش های دانش بنیان و تقاضا محور است.
اعظم منصور نژاد که 15 مقاله او در نشریات بین المللی چاپ شده است و به تازگی رتبه نخست پژوهشگران کشور در رشته های علوم پایه جشنواره فرهیختگان ایران را کسب کرده است، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فراهم کردن زمینه برای فعالیت های پژوهشی، سرمایه گذاری برای رسیدن به قله های رفیع خودکفایی و فن آوری نوین است.
وی با یادآوری روند توسعه اقتصادهای نوظهور دنیا مانند هند و چین بیان کرد: تجاری سازی علوم و فن آوری های نوین که حاصل تلاش های شبانه روزی محققان است تنها راه تحقق راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی که چشم انداز ترسیم شده مقام معظم رهبری برای تحقق ایرانی توسعه یافته و به دور از هر گونه وابستگی اقتصادی و سیاسی است.
این پژوهشگر جوان برتر ملی گفت: نبود مراکز کارگاهی و آزمایشگاهی که بتواند به صورت شبانه روزی یاریگر پژوهشگران گچسارانی در تحقیقات علمی باشد مهمترین سد راه تولید علم و فن آوری در این شهرستان است.
اعظم منصورنژاد دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته شیمی دانشگاه آزاد گچساران است با قدردانی از مسوولان دانشگاه آزاد این شهرستان به دلیل قرار دادن آزمایشگاه شیمی این دانشگاه در ساعاتی از روز در اختیار او تصریح کرد: شماری از محققان رشته شیمی به دلیل انجام پژوهش در آزمایشگاه های غیر استاندارد خانگی دچار بیماری های تنفسی شده اند یا برای بهره مندی از آزمایشگاه های شهر های دیگر رنج سفر را بر خود هموار می کنند.
وی با یادآوری این نکته که تولید علم در سایه بهره مندی پژوهشگران از تجهیزات مدرن و پبشرفته قابل دسترسی تر است ابراز داشت: احداث پارک علم و فن آوری نخستین گام در حمایت از پژوهشگران استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران برای بهره وری از ظرفیت های نخبگان علمی از تولیدات علمی است.


کد مطلب: 52953

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/52953/اقتصاد-مقاومتی-مستلزم-سرمایه-گذاری-پژوهش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1