کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار با ریاست جمهوری چه گذشت؟

29 خرداد 1393 ساعت 5:13


 
سامان کرم نیا*
اندیشدن به دیروز سیاه و ماندن در ایام بی تدبیری ، نردبان صعود به قله های فتح و پیروزی را به ویرانی می کشاند.
متحجرانه اندیشیدن همچون موریانه ای است که از بن،اساس هر بنایی را به ویرانی می کشاند.
در دنیای علم و تکنلوژی قرن بیست و یکم جایی برای متحجرانه بودن وجود ندارد.که اگر باشد سکون ایجاد می کند.
زمانی فردا به زیبایی،بر صفحات تاریخ نقش می بندد،که با رقابتی همراه با تعامل و تجربه از بی تدبیری ها ، راهی را به نیکی پیشه گرفت ، که تا کنون نبوده و راه های صحیح را نیز تقویت نمود.
اندیشیدن به دیروز و امروز با چشم اندازی امید بخش ، گام های خود را برای تحقق فردایی روشن به جلو می کشاند تا شکوفه ای از جنس صلح،اتحاد و برادری برای همه مردم ایران زمین بوجود آید.(نه برای گروه خاصی)
در دیداربا رییس محترم جمهوری به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) و سالروز حماسه سیاسی 24 خرداد، در روز پنج شنبه ، تهران ، مورخ 22 /3/ 93 ، گفت و شنودی شد که باری دگر "امید"در دل ها را به استقامت قله ی دنای همیشه سرافزاز ایجاد نمود.
آقای روحانی فرمودند:
1-    اگر می خواهید دنیا با ادب با ما سخن گوید ما هم باید با آنها با ادب سخن گوییم.و در ادامه فرمودند:دولت اعتدال در برابر همه ی مردم ایران زمین ، حتی مخالفان سر تعظیم فرود می آورد.
2-    فرمودند:مگر ما چه گفته ایم که عده ای ناراحت هستند؟!،"فرهنگ مال مردم است"، و مردم بایستی برای راه تعالی و فرهنگ ایران زمین به درستی گام بردارند.
3-    چرا در کشور ما این همه گرفتاری است؟مگر عده ای از اختلاف و نفاق چه سودی برده اند؟ و چرا می خواهند به گذشته برگردند،گویا عده ای هنوز در دوران"هجر"می اندیشند.و من اعلام می کنم:راه گذشته دیگر بازشگتنی نیست.
4-    آقای رییس جمهور در ادامه فرمودند: خرد و عقل به ما می گوید کشور مال مردم است.هیچ کس جز ملت ایران،صاحب ایران نیست.ایران کشوری توسعه یافته است و همه چیز نزد همگان است.هیچ گروه و جناحی نمی تواند:1-انقلاب را به نام خود مصادره کند2-رهبری را به نام خود مصادره کند3-هشت سال دفاع مقدس را را به نام خود مصادره کند.
بلکه کشور،قانون اساسی،رهبری،منافع ملی و آینده کشور مربوط به همه ملت و اقوام و مذاهب است.نه برای گروه و حزب خاصی.
و ما به همه اقوام و مذاهب احترام می گذاریم.
5-    و در ادامه فرمودند:عده ای می خواهند امید را در دل مردم کمرنگ کنند و به آنها اعلام می کنیم:آنهایی که راه سختی را برگزیده اند که با انتخاب مردم در تضاد است می گوییم: مردم،خشونت و افراطی گری را قبول ندارند.
6-    رییس جمهور ادامه داد:حتی مردم به خود من می گفتند:*مگر انتخابات هم فایده ای دارد.*مگر نمی دانی مکانیز صندوق رای چگونه است.*مگر نمی بینی وضع کشور چگونه است.
و در ادامه گفت:رهبری فرمودند که صندوق رای حق الناس است و حتی آنهایی که به نظام علاقه ندارند،به خاطر کشورشان به پشت صندوق های رای بیایند.
7-    و در رابطه با شعار های انتخاباتی 24 خرداد فرمودند:آنچه که از انتخابات 24 خرداد که یک سال از آن روز بزرگ می گذرد این است که آن روز از آن شماست و شما انتخاب کرده اید.اعلام می کنم:دولت هیچ گاه وعده هایی را که به شما داده است،از یاد نخواهد برد.
8-    و در آخر : دولت در زمینه سیاست خارجی و داخلی و مسایل فرهنگی و اقتصادی گام های بلندی برداشته است،گر چه برای رسیدن به هدف،راه طولانی در پیش رو است.
و همچنین در جاهای دگر آقای روحانی فرمودند:
1-    چرا نتوانسته ایم بعد از 35 سال کاری کنیم که بزرگان ما از اوضاع فرهنگی جامعه ما رضایت داشته باشند.اگر قرار بود با فشار ها و شیوه ها پلیسی مساله فرهنگی حل شود.امروز نباید بعد از گذشت این سال ها باز هم نگران فرهنگ جامعه امان باشیم.
2-    و همچنین فرمودند:این که گفته می شود عصر امروز عصر اطلاعات و ارتباطات است.این سخن با واقعیت دنیای امروز منطبق است.ارتباطات واطلاعات آفریننده ی قدرت یک کشور است و اگر قدرت را به قدرت سخت و نرم تقسیم کنیم بی تردید بخش بزرگی از قدرت نرم در اختیار صاحبان اندیشه،فکر،بیان و قلم است.هر کشوری که در آن آزادی اندیشه ،سخن،بیان و قلم و گردش آزاد اطلاعات بیشتر باشد،زمینه پیشرفت و تعالی در آن کشور محیاتر خواهد بود.
3-    اگر در جامعه ای دهان ها بسته و قلم ها شکسته شود اعتماد عمومی سلب می شود و چشم ها و گوش ها به سمت امکانات ارتباطاتی بیگانگان قرار خواهد گرفت.
4-       بگذاریم میدان قلم و میدان بیان،میدانی باز باشد تا حقایق برای مردم و جامعه تبین شود.
البته آزادی بیان باید با در نظر گرفتن اوضاع تاریخی،فرهنگی،دینی،مذهبی و اجتماعی آن کشور باشد.
بیانات ریاست محترم جمهوری خطاب به کسانی است که رقابت همراه با تعامل را نمی شناسندو به نوعی در سیاست های دولت کارشکنی، تفرقه افکنی و دلسردی به وجود می آورند.
باید به علت و انگیزه کسانیکه با دولت همراهی نمی کنند اندیشید و اهداف آنها را باز یافت وفهمید چرا و برای چه می خواهند خواست مردم تحقق نیابد.
آیا آنها چه کسانی را نمایندگی میکنند؟
و به چه طریق و طی چه مجوز قانونی این حق را برای خود قایلند؟
آنها بدانند صدای ریاست جمهوری ، صدای ملت ایران است.
ملت با رای خود رییس جمهور انتخاب نموده که خواست و انتظارات  آنها را مدیریت و به اجرا بگذازند.
مخالفین ، متحجرین و کارشکنان بدانند مخالفت با دولت تدبیر و امید، مخالفت و ضدیت با همه کسانیست که با خلق حماسه سیاسی 24 خرداد،عظمت و پایداری ملت ایران را به رخ جهانیان کشاند و افتخار و همبستگی آفریدند.
«به امید سر بلندی ایران زمین»
* دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون


کد مطلب: 52718

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/52718/دیدار-ریاست-جمهوری-گذشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1