کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا رئیس حوزه هنری استان حکمش ابقاء شد؟

28 خرداد 1393 ساعت 10:40


زهرا لیاقتی

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

در روزهای اخیر رفتار و کردار دور از عرف آقای شفیعی و کمالوندی نقل همه ی محافل می باشد. دوتن از مدیران فرهنگی استان که بدون هماهنگی و مکاتبه با استاندار و مجموعه ی استانداری  به پشتوانه ی دوستی هایی که در تهران داشتند یکی حکم مدیریت برای خود گرفت و دیگری حکم مدیریتش را ابقاء نمود که این اتفاق باعث شد همه و  بویژه هنرمندان در بهت فرو روند .

در هفته اخیر نیز اعلام شد که مدیر یکی  دیگر از ادارات فرهنگی یعنی حوزه هنری استان بدون هیچ هماهنگی برای پنجمین سال پیاپی حکم مدیریت خود را تمدید کرده است . 

همه قبول دارند که این رفتارها یک بدعت زشت و ناپسند در استان است، اما سوال این است که چرا این اتفاقات فقط باید در حوزه ی فرهنگ و هنر رخ دهد؟ و چرا این اتفاقات فقط باید در کهگیلویه وبویراحمد بیفتد؟چرا هنرمندان باید هزینه کم کاری و انفعال سیاسیون را بدهند؟هنرمندان باید با چه روش و ادبیاتی اعتراض خود از مدیریت فرهنگی استان را به گوش مسئولان برسانند؟چرا آقای خادمی و  دکتر محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان مسئول دستگاه های فرهنگی  به مطالبات هنرمندان توجه نمی کنند؟

هنرمندان هرگز در پی حذف کسی نبوده اند و کاری هم به عزل و نصب ها در استان ندارند ولی نمی توان ضعف و اشکالات در ادارات فرهنگی استان را نادیده گرفت . در یک سال گذشته هیچ برنامه هنری فاخری در حوزه هنری استان انجام نگرفته است و تنها کار این سازمان مراسم تجلیل از نورچشمی های رئیس حوزه و مسابقه چشم و هم چشمی با فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است .

بحران حجاب و عفاف و عدم تولید در همه ی بخش های هنری تنها محصول ادارات فرهنگی استان بوده و این در حالی است که مقام معظم رهبری با دغدغه بالا سال را به نام «فرهنگ » نامگذاری کرده است و توقع ایشان آن است که اهالی فرهنگ با تلاش جهادی حوزه فرهنگ را از تهاجمات دشمن نجات دهند نه اینکه مدیران فرهنگی فقط دنبال بقای خود و ایستادگی و دفاع در مقابل خواست هنرمندان باشند .

هنرمندان با حوزه هنری و ارشاد قهر کرده اند و رئیس حوزه به جای پاسخگویی هنرمندان را به خودی و غیر خودی تقسیم می کنند و در اظهار نظری عجیب  در جلسات خصوصی می گوید حوزه هنری ربطی به  دولت ندارد و از طرف دیگر همه ظرفیت های حوزه را در راه نزدیکی به استاندار و نمایندگان مجلس هزینه می نمایند و هنرمندان باید برای چاپ یک اثر درمانده و ناامید باشند.

آقای استاندار و معاون سیاسی و امنیتی ایشان باید زودتر با قاطعیت در مقابل این سهم خواهی ها و صندلی دوستی ها بایستند و نگذارند هنرمندان از دولت تدبیر و امید ناامید شوند که هنرمند متعلق به ملتند و همگی افسران جنگ نرمند و تفکیک آنان به هنرمند ارشادی و حوزه ای کاری زشت و در جهت مطامع مدیران محترم می باشد.


کد مطلب: 52617

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/52617/آیا-رئیس-حوزه-هنری-استان-حکمش-ابقاء

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1