کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کتابخانه‌ها وضعیت نامناسبی دارند

26 خرداد 1393 ساعت 17:49


.ghorbani

زینب قربانی در دیدار با استاندار ضمن ارائه آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: متأسفانه کتابخانه‌های عمومی استان در برخی شاخص‌ها در وضعیت نامناسبی به علت مسائل و مشکلات مالی  در کشور قرار دارند.

وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌ای بعضی از شاخص‌ها مانند انجمن‌ها و سرانه عضو و فضا نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه خوب کشور بود ولی کمبود منابع مالی و فضای مطالعه در استان را به جایگاه پایین کشور تنزل پیدا کرد.
قربانی با اشاره به بدهی 200 میلیونی کتابخانه‌های عمومی به سایر دستگاه‌های دیگر افزود: بیشترین بدهی مجموعه کتابخانه‌ها به برخی دستگاه های خدمات‌رسان است که مشکلاتی را برای ما فراهم کرده است.
وی همچنین ضمن قدردانی از اعتماد استاندار و مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سپردن سکان مدیریت این مجموعه فرهنگی به خود را افتخاری بزرگ عنوان کرد و افزود: خدا را شاکرم که در ایران اسلامی جایگاه زن در مرتبه‌ای والا قرار دارد و زنان و بانوان ایرانی بارها ثابت کرده‌اند که می‌توان مدیری لایق بود و من به عنوان اولین مدیر زن در کهگیلویه و بویراحمد تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت مطالعه و ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی در این استان انجام خواهم داد.
موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار ضمن تبریک به سرپرست کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در اظهارات و فرمایشات خود به نقش زنان در عرصه‌های مدیریتی و به خصوص مدیریت مجموعه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی اشاره کرده‌اند و از این پس ما شاهد سپردن بیشتر امور فرهنگی به زنان خواهیم بود.
خادمی تصریح کرد: ما از مشکلات کتابخانه‌های عمومی آگاه و با تمام توان به رفع این مشکلات کمک می‌کنیم و در جلسات انجمن که از این پس به طور مستمر برگزار خواهد شد مصوباتی را برای بهتر شدن وضعیت کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد به تصویب می‌رسانیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهرداری‌های استان موظفند طبق قانون بدهی خود را به کتابخانه‌های عمومی پرداخت کنند و در جلساتی که با شهرداران استان برگزار می‌کنیم این مسئله را به آنها متذکر می‌شویم و تا این مجموعه دغدغه‌ای برای اهداف خود و ترویج کتابخوانی نداشته باشند./فارس


کد مطلب: 52410

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/52410/کتابخانه-ها-وضعیت-نامناسبی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1