کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

195 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجوددارد

22 خرداد 1393 ساعت 20:36


معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: 195 هزار کیلومتر شبکه راه روستایی در کشور وجود دارد.

سید حسین میرشفیع عصر امروز در بازدید از راه‌های روستایی این بخش اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری این وزارتخانه در حوزه راه‌های روستایی چند اولویت در دستور کار قرار داده‌ایم که اتمام پروژه‌های اجرایی مهم‌ترین اولویت است.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در کشور 195 هزار کیلومتر شبکه راه روستایی وجود دارد که 102 هزار کیلومتر از این میزان تاکنون آسفالت شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس تکلیف برنامه پنجم زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در اولویت جدی قرار گرفته است.
میرشفیع خاطرنشان کرد: برای راه روستایی بودجه‌ای که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد بسیار ناچیز است و امسال بودجه راه‌های روستایی را برای خود ادارات کل در استان‌ها فرستادند.
معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: در مجموع 12 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در کشور اعتبار نیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری ما قادر نیستیم همه این اعتبارات را جذب کنیم.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای سال جدید برای تمامی راه‌های روستایی قیر مورد نظر آنها آماده است و منتظریم بقیه بودجه وزارت نفت را که به این مورد اختصاص داده‌اند هم تحویل بگیریم و آسفالت راه‌های روستایی بالای 20خانوار را انجام خواهیم داد.
میرشفیع افزود: هرچه در سطح این استان برای راه‌های روستایی کار انجام بگیرد به نفع اداره راه شهرسازی استان است چرا که 50 درصد آن که قیر را ما تأمین می‌کنیم و آسفالت آن را اداره راه و شهرسازی استان‌ها تامین خواهند کرد.
وی اضافه کرد: امسال از  مجموع اعتبارات تبصره 22 قانون بودجه و ماده 108 قانون برنامه پنجم توسعه تنها یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار تامین کردیم که این رقم محدود ما را در رسیدن به هدف نهایی و اجرای برنامه‌های تحولی در این حوزه کمک نخواهد کرد.
معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: همه مسئولان باید برای پیشرفت راه‌های روستایی کشور همت بگمارند و تلاش کنند تا روستاهایی از بن‌بست خارج شوند و نگذاریم روستاییان به شهرها مهاجرت کنند./فارس


کد مطلب: 52088

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/52088/195-هزار-کیلومتر-راه-روستایی-کشور-وجوددارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1