کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقوی نژاد فرصتی مغتنم یا تهدید انتخاباتی

21 خرداد 1393 ساعت 13:44


taghavinegad یک مخاطب کبنا
به‌ یاد دارم در جلسه‌ای، یکی از دوستان فرهیخته تعبیر جالبی درباره فرزندان استان که مناصب ملی را عهده‌دار گردیده‌اند به‌کار برد. ایشان این افراد را به «گل بی‌منت باران» تعبیر می‌نمود و در وجه تسمیه آن اظهار می‌داشت که در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد نوعی گل می‌روید که مردم محلی به آن «گل بی‌منت باران» می‌گویند زیرا خود رو است و بی‌اتکا به باران می‌روید و رشد می‌کند. خالی از لطف ندیدم که مطلب خود را با این تعبیر ظریف آغاز نمایم.
اگرچه تعداد فرزندان دیار کهگیلویه و بویراحمد که در مناصب مهم قرار گرفته‌اند و اتفاقاً منشأ خدمات فراوان بوده‌اند، اندک نیست لکن پرواضح است معدود افرادی که «مناصب مهم ملی» را عهده‌دار گردیده‌اند دارای آن‌چنان «صلاحیت» و «لیاقتی» بوده‌اند که نادیده‌انگاشتن توانمندی‌های آنان برای مقامات امکان‌پذیر نبوده است. این‌ جاست که تعبیر ظریف «گل بی‌منت باران» کاربرد می‌یابد تا دریابیم که این فرزندان شایسته بدون رایزنی‌های سیاسی هم‌استانی‌های متنفذ به این جایگاه رسیده‌اند و نباید نگاهی طلب‌کارانه به جایگاه آنان داشت.
ذکر چند نکته در رابطه با «سید کامل تقوی‌نژاد» که از مصادیق اصلی تعبیر فوق می‌باشد ضروری به‌نظر می‌رسد:
1- توانمندی و لیاقت ایشان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. کما این‌که تواضع، ادب و نیت خیر ایشان مورد توافق دوست و دشمن است. کافی است نگاهی به ملاقات‌های ایشان با فرزندان استان از هر طیف و گروهی بیاندازیم که علی‌رغم مشغله کاری، از هر فرصتی برای ملاقات استفاده می‌نماید تا بتواند گرهی از مشکلات نخبگان بگشاید. البته حسن ایشان، که متأسفانه در شرایط فعلی جامعه باید گفت اشکال ایشان، این است که رویکردی تبلیغات‌محور نظیر برخی از سیاسیون ندارند تا هر حرکت و اقدامی را در بوق و کرنا نمایند. به‌عنوان یک مثال باید گفت که مساعدت یک میلیارد تومانی به ساخت مدرسه در شهری غیر از زادگاه ایشان در استان، اگر از سوی بسیاری از آقایان انجام می‌پذیرفت تا مدت‌ها محور تبلیغ و حتی منت!!! قرار می‌گرفت.
2- متأسفانه در میان برخی ازسیاسیون استان که حیات و ممات سیاسی خود را در انتخابات مجلس می‌جویند، دیدگاهی وجود دارد که تمامی کنش‌ها را از منظر عینک «فضای انتخابات بعدی» می‌نگرند. از این منظر هر کنشی از سوی هر شخص و مقامی به‌منظور تأثیرگذاری برانتخابات بعدی ارزیابی می‌گردد. حال آن‌که در عالم واقع چنین نیست و هستند بسیاری از فرزندان استان که دنیا را نه از منظر عینک تنگ‌بینانه انتخاباتی که از منظر پیشرفت و تعالی استان می‌نگرند.
3- تاکنون تعداد زیادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه مختلف برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود به مدیر عامل بانک سپه مراجعه نموده‌اند. این حجم عظیم از مراجعه و میزان اختیارات و اعتبارات در اختیار مدیرعامل بانک سپه باید خیال برخی از آقایان را آسوده سازد که نه «سید کامل تقوی‌نژاد» و نه «هیچ انسان عاقل دیگری» این جایگاه رفیع خدمت به مردم را با جایگاه نمایندگی مجلس که امکانات بسیار محدودتری برای خدمت به مردم دارد، معاوضه نمی‌نماید.
4- در رابطه با حسن نظر ایشان به استان زادگاه همین بس که ایشان حضور مستمری در جلسات پیشرفت استان که با حضور استاندار، برخی از معاونین، بعضی از مدیران کل، نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و فرزندان استان که عهده‌دار مناصب مهم هستند، در تهران برگزار می‌گردد داشته‌اند و به گواه حاضران همواره هم با دست پر به جلسه آمده‌اند و هم پیشنهادات مفیدی مطرح ساخته‌اند.
5- به جایگاه تقوی‌نژاد باید به‌عنوان کلید حل معضل استان یعنی بیکاری نگریسته شود نه به‌عنوان یک رقیب بالقوه انتخاباتی. اگر این‌گونه نگریسته شود او یک «فرصت مغتنم» برای حل معضل اشتغال جوانان است که سالیان سال است مردم شریف استان را رنج می‌دهد نه یک «تهدید قریب‌الوقوع» برای جایگاه نمایندگی برخی آقایان.
6- «سید کامل تقوی نژاد» توانایی، اراده و انگیزه لازم برای استفاده از اعتبارات دراختیار برای مساعدت به مردم استان را دارا می‌باشد. سه فاکتوری که دیگر فرزندان استان که دارای مناصب مهم ملی هستند یک یا چند تا از این سه فاکتور را دارا نیستند. یعنی یا اجازه استفاده از اختیارات تحت‌امر را ندارند یا اراده آن را دارا نیستند و یا انگیزه‌ای برای این مهم ندارند. اگرچه «تقوی نژاد» پستی ملی را دراختیار دارد و باید نگاهی جامع‌الاطراف و نه منطقه‌ای داشته باشد لکن او علاوه بر سه فاکتور فوق‌الذکر، درایت چگونگی کمک به استان را نیز دارا می‌باشد. اگرچه «تقوی نژاد» می‌داند که سهم شعب بانک سپه استان کهگیلویه و بویراحمد در میزان سپرده‌گذاری و سایر پارامترها، سهمی ناچیز است لکن او می‌داند که چگونه می‌تواند به طرق کاملاً قانونی به استان مساعدت نماید.
7- تنها محدودیتی که در این بین وجود دارد عدم تحرک مسوولان استانی در معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی است. موضوعی که تاکنون به کرات ازسوی «تقوی نژاد» مطرح گردیده است. بدیهی است که چنان‌چه طرح‌های واجد شرایط برای اشتغال‌زایی به ایشان معرفی نشود ایشان نیز نمی‌توانند مساعدتی نماید، حتی اگر توانایی، اراده، انگیزه و درایت لازم را داشته باشد.
8- با عنایت به جمیع این موارد بهتر است مسولان محترم از جمله نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی با شناسایی امکانات حوزه انتخابیه خود در موضوع اشتغال، نسبت به معرفی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و ارائه طرح‌های عملی اقدام نمایند و اگر اقدامی توسط «تقوی نژاد» صورت نپذیرفت آن‌گاه «تقوی نژاد» شایسته سرزنش و ملامت است.
پس بیاییم اگر نمی‌خواهیم «تقوی نژاد» که جز عنایت باریتعالی، دعای خیر مردم استان و توانمندی‌های شخصی مدیون چیز دیگری نیست را تقویت نماییم لااقل پنجه در چهره او نکشیم و بدانیم اگر آنانی را که پنجه در چهره آنان کشیدیم و توانستیم آنان را حذف نماییم به‌خاطر نقطه‌ضعف‌های اخلاقی یا مالی آنان بود.
دو نقطه ضعفی که به گواهی دوست و دشمن در «تقوی نژاد» وجود ندارد چرا که «تقوی نژاد» به‌دعای خیر مردمی متکی است که خارج از سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی برخی آقایان او را می‌شناسند و حذف چنین فردی به این سادگی‌ها نخواهد بود.


کد مطلب: 51952

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/51952/تقوی-نژاد-فرصتی-مغتنم-یا-تهدید-انتخاباتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1