کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سید کامل در هندسه سیاسی اصلاح طلبان جایی ندارد

21 خرداد 1393 ساعت 10:18


نام نویسنده محفوظ می باشد.


بعد از انتشار مقاله «مربع مبارزه با بزرگواری شکل می‌گیرد؟» به قلم بهنام عکاشه سردبیر کبنانیوز، یکی از مخاطبان کبنانیوز به این مطلب واکنش نشان داد؛

تا انتخابات مجلس زمان زیادی مانده است اما مدت هاست گمانه زنی و تحلیل راجع به این انتخابات شروع شده است و از هم اکنون خیلی ها خود را آماده حضور در صحنه آن کارزار می‌نمایند.

حزب و تشکیلات سیاسی در ایران وجود ندارد پس هر کسی با هر مدرکی و هر سابقه ای می‌تواند خود را بالقوه نماینده مجلس بداند. ‌این آشفته بازار در کهگیلویه بیشتر به چشمkohgiloe می‌آید.

جایی که حضور مقتدارانه موحد طی دوره‌های مختلف اجازه عرض اندام به بسیاری را نداد اما رد صلاحیت ایشان در انتخابات قبلی و احتمال تکرار این موضوع در انتخابات آینده سبب شده است خیلی ها شیر شوند و فیل شان هوای بهارستان کند.

به همین خاطر نمی‌توان تحلیل درست و نزدیک به واقعیتی نسبت به انتخابات آینده داشت چه برسد به اینکه فردی که خود را در نعلبکین گچساران محصور کرده است دنبال طراحی هندسه سیاسی شهرستان با اضلاعی ناقص و نامتجانس باشد. ‌
هر کسی حق دارد که در انتخابات کاندیدا شود اما آقای نویسنده و تحلیل گر محترم باید بداند اضلاع ترسیمی‌اش ناقص و ناصحیح است و نیاز به خط کش انصاف و واقع بینی بیشتر دارد.
حذف و نادیده گرفتن برخی چهره‌های اصیل اصلاح طلب و هزینه داده از یک طرف و بزرگ نمایی و تولید چهره‌های جدید نمی‌تواند همه ی واقعیات شهرستان باشد.
کاش آقای نویسنده به خود زحمت می‌دادند و به جای تورق آرشیو عکس ها به میان مردم می‌رفتند و جویا می‌شد که چه تعداد از مردم شهرستان نام سید کامل تقوی نژاد را شنیده اند و چه خدماتی از ایشان سراغ دارند.

حال  سوال این است  ایشان که سال هاست از شهرستان کوچ کرده اند در سال‌های سختی و محنت اصلاح طلبان کهگیلویه کجا بوده اند؟ یا آنکه علی رغم حضور در مناسب بالای مدیریتی چه کمکی به پیشرفت و توسعه شهرستان نموده است؟

اصلا آیا سزاوار است هر کسی که پست بگیرد و جایگاهی پیدا کند سیاستمدار خوانده شود و به مردم تحمیل گردد؟ آیا اگر قرار است نام سید کامل تقوی نژاد به عنوان یکی از اضلاع مربع فرضی باشد نباید نام لطیف رستاد و سید نعمت الله صدوقی در یکی از این اضلاع باشد؟

دو شخصیتی که در تمام سال‌های گذشته تمام قد در کنار جریان اصلاحات بوده اند و در مواقع لازم مدیریت ستادهای اصلاح طلبان را بر عهده داشته اند و زمانی که آقای صدوقی در سال 88 ستاد یکی از نامزدهای اصلاح طلب را مدیریت می‌کرد تنها حضور آقای تقوی نژاد به سخنرانی ای بر می‌گردد که در آن هر گز حاضر نشدند به دولت احمدی نژاد نقدی داشته باشند و موضوعات و سوالات بی شمار دیگری از این دست...
شکی نیست که آقای سید کامل تقوی نژاد از چهره‌های قابل احترام و فعال شهرستان و استان می‌باشند که حضور ایشان در مناصب بالای مدیریتی موجبات خوشحالی و امیدواری مردم گردید و انتظار آن بود با حضور ایشان در کنار چهره‌های دیگری همچون سید صفدر حسینی، محمد ناصر نیکبخت و... در این جایگاه ها به رشد و توسعه شهرستان کمک نمایند اما متاسفانه بنا به هر علتی که بود این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

بعضا به جای کمک کردن به رشد شهرستان اقدام به سهم خواهی و دخالت در امورات شهرستان و استان نموده اند  که نمونه عینی آن انتصاب برادر زاده آقای سید کامل تقوی نژاد به عنوان رئیس سازمان ورزش و جوانان شهرستان کهگیلویه بوده است که اعتراض همه فعالین سیاسی استان را در پی داشته است و نوعی دهن کجی به مردم بوده است. ‌

حقیقتا معلوم نیست این چه داستانی است که هر کسی در این استان به جایی می‌رسد زود هوای نمایندگی  می‌کند و گمان می‌برد تنها با نماینده شدن می‌تواند به مردم خدمت کند. ‌در حالی که هم اکنون ایشان جایگاه  بسیار بالایی دارند و مدیرعاملی بانک سپه اگر از نمایندگی بیشتر نباشد کمتر نیست پس ایشان به دنبال چه است؟

چه خدمتی در نمایندگی است که در مدیرعاملی بانک سپه نمی‌باشد؟ سید کامل در مناصبی که بوده چه خدماتی به مردم داشته  است که بر فرض نماینده شدن بتواند آنها را تکرار کنند؟ و آیا جز آن بوده که در طول تمام سال‌های مدیریت ایشان تنها نورچشمی‌هایشان توانسته اند از خیرشان بهره مند گردند و لاغیر؟
تشتت و چند دستگی در میان نیروهای اصیل اصلاح طلب کهگیلویه سال هاست سبب شده است آنگونه که حق مردم این شهرستان می‌باشد اتفاق درخوری نیفتد و اصلاح طلبان کهگیلویه بعد از بهرام تاجگردون نتوانند نماینده ای به مجلس بفرستند.

اما این موضوع دلیل نمی‌شود حضرات آقایانی که این سال ها در برج عافیت خود حتی از دور دستی بر آتش نداشته اند حالا ردای نمایندگی بر تن، قصد مصادره جریان اصلاحات به سود خود را داشته باشند. ‌
واقعیت آن است که نیروهای اصیل این شهرستان سال هاست هزینه فکر و اندیشه خود را می‌دهند و در دورانی که برخی آقایان حتی در دولت قبل مسئولیت‌های کلان داشته اند آنان از ابتدایی ترین حقوق محروم بوده اند و اینک نیز بواسطه ی سوءمدیریت و کارشکنی ها هنوز به حق و حقوق خود نرسیده اند.

فضای سیاسی علی رغم نگاه‌های ماکیاولیستی فضای هزینه دادن و با مردم بودن است و این فضا با فضای معامله، بانک و بورس قرابتی ندارد و امیدواریم اهالی محترم حوزه اقتصاد در همان حوزه خود بمانند و با تدبیر خود به بازگشت معوقات بانکی که حق مردم است کمک نمایند و بگذارند مردم و سیاسیون شهرستان که در تمام غم و شکست ها و شادی ها در کنار هم بودند خود برای خود تصمیم بگیرند.
امید که آقای نویسنده نیز مراقب ساحت قلمش باشند و نگذارند مبادا این قلم اسیر بازی‌های اهالی حوزه ارز و سرمایه گردد.


کد مطلب: 51913

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/51913/سید-کامل-هندسه-سیاسی-اصلاح-طلبان-جایی-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1