کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ره آورد سفر به سرزمین فرشته ها

18 خرداد 1393 ساعت 13:42


hasan bahrami
شاعر گچسارانی که در سن ۱۵سالگی راهی جبهه های جنگ شده درخشش در دنیای ادبیات و کسب چند عنوان برترکشوری خود را ره آورد حضور در جبهه های جنگ یا به قول خودش سرزمین فرشته ها می داند.
حسن بهرامی شاعر و نویسنده صاحب نام گچسارانی می گوید: اولین تراوش ذهنی ام یک دو بیتی بود که در جبهه های جنگ و در توصیف روزهای حماسه و خون در سال ۶۵ سروده ام .
وی که دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است افزود: سرودن شعر قرار دادن هنرمندانه واژگان در کنار یکدیگر نیست بلکه در گام نخست باید واقعه ای شاعر را منقلب کند.
وی اعتقاد دارد: موفقیت امری قابل دسترسی است اگر پشتکار داشته باشیم.
این شاعر و نویسنده برتر کشورمی گوید: مطالعه هدفمند و برنامه ریزی صحیح برای تمام لحظات زندگی یا به سخن دیگر مدیریت زمان بهترین راهکار برای درخشش در عرصه های مختلف علم و فن آوری است.
بهرامی دقت در نوشتن، تمرکز، انتقال افکار و اندیشه های بدیع با افزودن دایره واژگان را از مهمترین عوامل موفقیت نویسندگان جوان ذکر کرد.
وی تیزهوشی در نحوه بکارگیری واژگان اصیل فارسی برای انتقال معانی بلند بدون تکرار خسته کننده را از عوامل محبوبیت آثار شاعران جوان برشمرد.
این شاعر و نویسنده، استفاده از آثار شاعران و نویسندگان دیگر را در صورت نوآوری و به دور از افراط و محدود شدن در قالب خاص شعری را از عوامل کوتاه شدن راه موفقیت برای نویسندگان جوان دانست.
رمان تفنگ پدر بر بام های تهران درباره وقایع انقلاب اسلامی، داستان های امامزاده و ترکه سبز، ساعت، داستان عق، غارت فاو، باغ لیموترش و حق خنده، آهن ربا و سیب های چوبی گوشه ای از مهمترین آثار این شاعر و نویسنده است .
کسب جایزه های جشنواره ملی داستان انقلاب، برگزیده جشنواره ملی داستان های کوتاه، جشنواره بین المللی شعر فجر، جشنواره ملی شعر زاگرس، برنده جایزه جشنواره ملی داستان بسیج و برگزیده هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر از موفقیت های این شاعر است.
بهرامی در هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر که خرداد امسال در تهران برگزار شد موفق به راهیابی به مرحله نهایی سه بخش کتاب، شعر بومی و شعر سنتی شده است.
این چهره موفق در سال ۱۳۵۰ در شهرستان گچساران متولد شده است.


کد مطلب: 51568

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/51568/ره-آورد-سفر-سرزمین-فرشته

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1