کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا موسی‌ خادمی باید تغییرکند؟

18 خرداد 1393 ساعت 13:49


علی اکبر پاک

با پیروزی قاطع حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی، روحی تازه در این مرز و بوم دمیده شد و فصلی نو آغاز گردید که نوید فردایی بهتر را به ارمغان دارد. رای مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ بار معنایی بالایی داشت  و تحلیل آن نیازمند داشتن بهره هوشی بالا نیست. پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید بستگی به این موضوع دارد که تا چه اندازه این پیام مهم دریافت شده‌است. همه نیک می‌دانند اکثریت مردم یک صدا با حماسه سیاسی که خلق کردند اجرای بدون تنازل قانون اساسی، رعایت حقوق شهروندی و منزلت اجتماعی اقوام و گروه‌های مختلف و در یک مفهوم کلیدی  تغییر شیوه‌های مدیریتی و اجرایی و بهبود وضع ناگوار موجود را خواستار شدند.
اما استان کهگیلویه وبویراحمد در دولت نهم ودهم بیشترین تغییر استانداران را در خود دید و همین امر سبب شد تا استان شکل توسعه و پیشرفت کم تر به خود گیرد.
هر استاندار که در دولت قبل آمد، شاهکاری به‌جا گذاشت و رفت.PAK
اولین استاندار دولت نهم فردی بومی از همین منطقه زرخیز اما محروم بود سید مسعود حسینی که تصور می شد با آمدن وی و با شناخت کافی از مسائل و ومشلات کهگیلویه و بویراحمد راه توسعه و پیشرفت همه جانبه  باز شده است ولی با سنگ اندازی عده ای در استان و برخی تصمیمات اشتباه حسینی این امر محقق نشد و با تصمیم وزیر کشور سکان مدیریت استان به دست قوام نوذری افتاد تا یک دفعه استان رنگ بوی مدیرت چهارمحال بختیاری به خود ببیند و تغییر وتحولات نیروهای بومی و آوردن بختیاری ها به استان سبب شد تا در مراسمی سید قدرت حسینی بشقاب را به وی پرت کند و حاشیه ها و عزل و نصب ها اجازه کار را هم به قوام نوذری ندهد و پیشرفت آنچنانی را ندیدم .
بعد از او سکان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد به دست کسی افتاد که بزرگترین مدیریت وی شهرداری اردبیل بود، اکبر نیکزاد که مردم تصور می‌کردند، با استفاده از پتانسیل برادر وزیرش حداقل در حوزه‌ راه‌های ارتباطی و مسکن به شرایط خوبی برسیم، بر خلاف تصورمردم هنوز مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد یا در حال بلاتکلیفی است یا هم از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.
نیکزاد در بدو ورود خود به استان کهگیلویه و بویراحمد خیال می‌کرد هنوز شهردار دیارش است و با یک عمل غیره‌کارشناسی تپه معروف تاریخی استانداری را با خاک یکسان کرد و رفت و به اندازه ایجاد یک شهر هزینه بر گرده  استان گذاشت و آن را برای استانداران بعدی به ارث ماندگارکرد.

یکسال بعد قرعه فال به نام حسین صایری کرمانی افتاد، او گرچه تلاش‌های در نجات رودبشار و حفظ بیت‌المال کرد، اما  بی‌ برنامه‌گی وی در تعطیلی کارخانه‌های شن ماسه سبب شد تا نزاع‌های دسته‌جمعی و معارضات اجتماعی کارخانه داران با مردم هنوز ادامه داشته باشد. او البته در دوران بی‌پولی به کهگیلویه و بویراحمد آمد.

و....

اما با آمدن دولت جدید و توافق مجمع نمایندگان فردی از کهگیلویه و بویراحمد سکان مدیریت اجرایی استان را بدست گرفت، مردم با یادآوری از تجربه استاندار بومی قبل هم اکنون نظاره‌گر عملکرد موسی خادمی هستند.

خادمی از بدو ورود با نشست با کلیه گروها، احزاب  سیاسی در استان و با تامل خوبی که با مجلس دارد به دنبال رفع چهره محرومیت از استان است وخوب می‌داند، اولین شرط و بلکه مهمترین ویژگی هر استاندار، همراهی با دولت تدبیر و امید و اعتقاد راسخ به دیدگاه های کلی دولت آقای روحانی می‌باشد، یک استاندار مخالف یا بی تفاوت با برنامه های آقای روحانی و خواسته‌های مردم، مانعی در برابر تحقق وعده‌هایی است که داده شده‌است.
استاندار با تعاملی که با سایر مسئولان ایجاد کرده، بدون حاشیه در حال سپری مأموریتش است.

 این روزها دربرخی محافل صحبت از تغییر استاندار می‌شود و همچنین بیان‌ می‌کند یکسال دوران او به طول نمی‌انجامد.

با لحاظ ویژگی و شرایط لازم برای یک استاندار کارآمد موسی خادمی تا کنون توانسته است با اقداماتی قابل توجه ازجمله جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی، نشست با نخبگان، تشکیل اتاق فکر، تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دیدارهای مردمی، سفر به مناطق مختلف استان و جلسات و نشست‌های مکرر با مدیران و کارشناسان، مسائل استان در حوزه‌های مختلف را دنبال کند.

او همچنین برنامه پنجساله توسعه کهگیلویه و بویراحمد را تدوین کرده است.

بنابراین موسی خادمی تا کنون نه حاشیه‌ای درست کرده و نه سیاسی‌کاری کرده‌است بلکه به دنبال توسعه همه جانبه استان در سطح ملی است. در پایان  از همه گروه ها احزاب و سیاسیون خواهشمندیم دست در دست هم و کمک به دولت تدیبر و امید در کهگیلویه وبویراحمد توسعه و پیشرفت را محیا کنیم.


کد مطلب: 51566

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/51566/آیا-موسی-خادمی-باید-تغییرکند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1