کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهسازی امامزاده بی‌بی‌حکیمه و کاکامبارک

17 خرداد 1393 ساعت 21:20


bahmanii
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: عملیات بهسازی و تکمیل ساخت و ساز در بقعه‌های متبرکه بی‌بی‌حکیمه (س) و کاکامبارک (ع) در دست اقدام است.
فرزین بهمنی‌آزاد  با اشاره به عملیات بهسازی و تکمیل حرم مطهر کاکامبارک (ع) اظهار داشت: هرساله زائران زیادی از سراسر کشور و خارج از مرزهای ایران اسلامی به قصد زیارت به این مکان و امامزاده بی‌بی‌حکیمه (س) می‌آیند.
وی افزود: این بقعه به دلیل واقع شدن در ۵ کیلومتری جاده ورودی مسیر دسترسی به امامزاده بی‌بی‌حکیمه (س) از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: فضاسازی در ضلع غربی شامل سکوبندی، نصب آلاچیق، ایجاد فضای سبز، خاکبرداری و محوطه‌سازی از جمله اقداماتی است که در این بقعه متبرکه با همکاری نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و بنیاد مسکن شهرستان صورت گرفته است.
بهمنی ابراز کرد: لکه‌گیری و رنگ‌آمیزی دیوارهای داخلی امامزاده، همچنین عقد قرارداد در خصوص ایجاد دیوار حائل و جداسازی داخلی امامزاده از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در حرم مطهر امامزاده جعفر (ع) گفت: این اداره نسبت به تهیه نقشه و پیاده نمودن آن، همچنین شروع عملیات عمرانی ساختمان امامزاده بی‌بی‌‌آمنه‌خاتون (س) مادر امامزاده جعفر (ع) در ضلع جنوبی، تا مرحله آرماتوربندی کف و بتن‌ریزی را از جمله اقدامات بهسازی این حرم عنوان کرد.
بهمنی ادامه داد: علم نمودن ستون‌ها و آماده‌سازی در راستای بتن‌ریزی با زیربنای ۶۵۰ متر مربع همچنین زیرسازی آسفالت ۲۰ متر از مسیر جاده دسترسی به امامزاده جعفر(ع)، روشنایی محوطه شرقی حرم از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بقعه است./فارس


کد مطلب: 51550

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/51550/بهسازی-امامزاده-بی-بی-حکیمه-کاکامبارک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1