کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرای عدالت داد شما ستانده؛ گذشت نمائید

16 خرداد 1393 ساعت 14:58


میلاد کرمی
bavarsad
إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَهِ نَادَى مُنَادٍ مَنْ کَانَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ فَلْیَدْخُلِ الْجَنَّهَ فَیُقَالُ مَنْ ذَا الَّذِی أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ فَیُقَالُ الْعَافُونَ عَنِ النَّاسِ
هنگامى که بندگان در پیشگاه خدا مى ‏ایستند، آواز دهنده ‏اى ندا دهد: آن کس که مزدش با خداست برخیزد و به بهشت رود. گفته مى ‏شود: چه کسى مزدش با خداست؟ مى ‏گوید: گذشت کنندگان از مردم.
بحارالانوار(ط-بیروت) ج۶۴، ص۲۶۶
جناب آقای باورساد!
در این روزها خبری ناگوار در میان اصحاب رسانه و فعالین سیاسی و اجتماعی این دیار گوش به گوش می چرخد وآن حکم تعطیلی یک رسانه نوپا وحکم به زندان خبرنگاران این رسانه از سوی دستگاه قضا است.
از آنجا که شاکی این عزیزان شما بوده اید من مخاطب نامه خود را شما قرار میدهم.
همگان نیک میدانند که صنعت نفت و گچساران دو نامی هستند که سالهاست با هم پیوند خورده اند و سابقه این پیوند به درازای تاریخ پدید آمدن یک شهراست.
این پیوستگی تا به آنجاست که نام بردن از هر یک بدون ذکر دیگری بسی سخت و ناممکن است امروز شما به عنوان مدیر این صنعت و یا اگر به گونه دیگری نگارش کنم به عنوان وارث بخشی از هویت این سرزمین پر از رنج و درد وسختی با از دست دادن سعه صدر خود در برا بر عنصر جدید و نوپایی در تاریخ نوین گچساران به نام رسانه که میتواند صیقل دهنده مسیر توسعه وپیشرفت این سرزمین باشد داد.
خود را به محکمه قضا بردید و سرای عدالت نیز داد شما را حق دانسته از آنجا که قانون و قانون مداری شاکله دست یابی به توسعه است من نیز به عنوان شهروندی از شهروندان گچساران سرزمین طلای سیاه، خود را مطیع قانون میدانم و به رای صادره احترام می گذارم.
بر خلاف تصور، برخی رسانه ها در تقابل با امنیت عمومی و ملی نیستند، بلکه مکمل و مهمترین عامل تقویت کننده امنیت عمومی و ملی به حساب می آیند.
برای پیشگیری از هرگونه تهدیدی بر علیه امنیت ملی و عمومی، بیش از هر چیز به تقویت رسانه ها نیازمندیم. زیرا امنیت ملی و عمومی بیش از هر چیز در گرو توسعه اعتماد اجتماعی است و رسانه ها مهمترین عامل ایجاد و توسعه اعتمادند.
امروز من با وجود تضاد تفکر و اندیشه ای و سلیقه ای که با این رسانه و خبرنگاران آن در راه رسیدن به آرمانشهر خود دارم اما در جهت رشد وتوسعه وحفظ این عنصر جوان و نقشی که میتواند در مسیر رشد پیشرفت و سازندگی این مرز و بوم ایفا کند از شما درخواست می کنم که در جهت توسعه گچساران از حق خود گذشت نمایید.
آری حق قانونی و انسانی شماست اما رسانه نوپا نیز می تواند خطا کند زیرا جوان است واین خاصیت جوانی است و از شما می خواهم که قضاوت را پیرامون این موضوع به افکار عمومی بسپارید که مردمان این دیار از آن شعور و آگاهی برخوردارند که به درستی قضاوت نمایند.
اگر در خاطر شما باشد چندی پیش یکی از همین رسانه ها بود که جوانی را پای دار به پایین آورد. آری در آنجا این رسانه بود که تلنگری شد برای گذشت و این رسانه بود که از یک سو دل مادری داغ دیده را به رضایت به قاتل فرزندش راضی ساخت و از سوی دیگر به مردمان ایران اسلامی نشان داد که می توان گذشت را جایگزین کینه کرد.
جناب باورساد از شما به عنوان پیر صنعت نفت گچساران می خواهم به نهال نوپائی که در این سرزمین روییده شده گذشت نمایید تا نام و عمل شما در ذهن مردمان این دیار باقی بماند تا رفتار امروز شما الگویی شود برای آیندگان.
در پایان از خداوند متعال برای همه آنانی که دغدغه رشد و توسعه ایران اسلامی را دارند آرزوی توفیق می نمایم.


کد مطلب: 51345

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/51345/سرای-عدالت-ستانده-گذشت-نمائید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1