کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسلامی بهترین کارگردان فیلم مستند شد

10 خرداد 1393 ساعت 11:52


«شریف اسلامی» نماینده خبرگزاری مهر در کهگیلویه و بویراحمد دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه را برای فیلم مستند «آخر شاهنامه» کسب کرد.
فیلم مستند «آخر شاهنامه» از تولیدات فاخر صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد است که با موضوعی آیینی و دینی تولید شده و به زوال آیین کهن شاهنامه خوانی در عشایر کهگیلویه و بویراحمد و همچنین هویت گریزی جامعه می پردازد.


در این فیلم زندگی «ملا علی سینا اقبال فر» و چند تن دیگر از شاهنامه خوانان کهنسال کهگیلویه و بویراحمد به تصویر کشیده شده است.
این فیلم مستند داستانی، تندیس برترین فیلم مستند چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان را از آن خود کرده و جایزه تقدیر ویژه بهترین فیلم مستند دینی و آیینی را از ششمین جشنواره فیلم مستند ایران، «سینما حقیقت» کسب کرد.
«آخر شاهنامه» همچنین جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند را از اولین جشنواره فیلم بام ایران کسب کرد و در بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز حضور داشت.
عوامل این فیلم عبارت اند از: تهیه کننده، تحقیق، پژوهش و کارگردانی: شریف اسلامی، ناظر کیفی: همایون امامی، تصویربردار: سید محمد موسوی، تدوین و صداگذاری: عباس موسوی اعظم، صدابردار و مشاور کارگردان: وحید یگانه، مدیرتولید: صدیقه امیدی.
در جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما که از ششم تا هشتم خردادماه در تبریز برگزار شد، آثار تولیدی چهار سال اخیر مراکز استانی در بخشهای سیما، صدا، خبر، پژوهش و موسیقی مورد داوری قرار گرفت.


کد مطلب: 50505

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/50505/اسلامی-بهترین-کارگردان-فیلم-مستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1