کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه گچساران: ساکت نخواهم شد و ادامه می دهم

10 خرداد 1393 ساعت 8:30


hejazi

.

آماده شنیدن سخن مسئولان معترض به اظهارات خود هستم.
امام جمعه گچساران با بیان این‌که وظیفه من دفاع از مردم بوده و ساکت نخواهم شد، گفت: آماده شنیدن سخن مسئولان معترض به گلایه‌های خود هستم.
به گزارش کبنانیوز و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و اجتناب از نافرمانی خدا، با اشاره به فرا رسیدن ماه پرفضیلت شعبان، اظهار کرد: فضایل ماه شعبان بسیار عظیم و پرفضیلت بوده که توصیه زیادی به روزه گرفتن و عبادت در این ماه شده است.
امام جمعه گچساران ادامه داد: شعبان ماهی است که عرصه زمین به قدوم بهترین اولیاء الهی و راهنمایان بشری مزین می‌شود.
حجازی تصریح کرد: در این ماه، میلاد احیاکننده دین نبوی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و میلاد برادر جانبازش حضرت ابوالفضل العباس(ع)، میلاد حضرت سیدالساجدین علیه‌السلام چهارمین امام بر حق مسلمین، میلاد جوان کربلا حضرت علی اکبر(ع) و در نیمه این ماه پربرکت، تولد آخرین ذخیره الهی، نجات دهنده عالم بشری، حضرت اباصالح المهدی(عج) را خداوند به ما ارزانی داشته تا زمین هیچ‌گاه از ولی خدا خالی نباشد و پویندگان حقیقت در کمال سلامت راه هدایت را بپویند.
وی با بیان اینکه از عظمت ماه شعبان غافل نشوید، ابراز کرد: عقل راه نجات انسان بوده و همه انسان‌های عالم به وسیله عقل راه معرفت و شناخت به اهل بیت را که راه رستگاری بوده، به دست خواهند آورد.
امام جمعه گچساران در بخشی از سخنان خود با اشاره به راه رستگاری و تمسک به اهل بیت (ع)، خاطرنشان کرد: به وسیله تمسک به علم اهل بیت، جهل، نادانی، بی‌سوادی از بندگان جدا شده و آزادی دنیوی و اخروی در مسیر اهل بیت است.
حجازی با بیان اینکه علم و تقوا به جامعه عزت می‌بخشد، تاکید کرد: تلاش کنیم نسل جوان را به سمت و سوی علم و تقوا بکشانیم زیرا جامعه‌ای که نسل جوان با سواد استاد حوزه و دانشگاه، مهندس و پزشک تربیت کند از لحاظ اقتصادی و امنیتی خود را تضمین کرده است.
امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به مناسبت‌های این هفته، ضمن تبریک به مناسبت روز یکشنبه سوم ماه شعبان میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، بیان کرد: امام حسین پاسدار اسلام، انقلاب و پیغمبر بود که اگر ایشان نبودند دین و مکتب پیغمبر به فراموشی سپرده می‌شد.
وی با بیان اینکه  پاسدار حافظ نظام و انقلاب است، ابراز کرد: پاسداری یک فرهنگ بوده و همه باید پاسدار انقلاب در مسیر پاسداری شهید کربلا باشیم زیرا که پاسدار فرهنگ عزت و افتخار بوده و سپاه پاسداران امروز بازوی انقلاب و نظام است.
حجازی ۴ شعبان ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز را یادآور شد و گفت: آن حضرت جانباز بوده و دو دستش را در راه اسلام تقدیم کرد.
امام جمعه گچساران مناسبت دیگر این هفته یعنی میلاد با سعادت سید‌الساجدین حضرت زین‌العابدین(ع) را تبریک گفت.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب ۱۴ خرداد، با بیان اینکه امام راحل به جهانیان ثابت کرد دین اسلام تنها مکتبی است که انسان را به سرمنزل سعادت و نیک ‌کامی می‌رساند، افزود: ما با گرامیداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌توانیم به جهانیان ثابت کنیم که این انقلاب با حضور مردم همچنان در تمامی عرصه‌ها پویا است.
حجازی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه ما مسئول هستیم که در راستای حکومت اسلامی تلاش کرده و مبانی دین اسلام را در جامعه بر پا کنیم.
وی با بیان آن‌که گاهی اوقات مشکلاتی از جانب مردم گفته شده و گلایه‌هایی می‌کنند، بیان کرد: وظایف امام جمعه این است که مشکلات شهرش را دانسته و به مسئولین مربوطه انتقال دهد که هم مسئولان تلاش کرده و هم مردم بدانند این منصب محلی برای بیان مشکل مردم است.
حجازی با بیان اینکه حل مشکلات مردم خواسته مقام رهبری است، تصریح کرد: این وظیفه بر عهده امام جمعه بوده و اگر ۱۰ بار دیگر هم در رفع مشکلات مردم داد بزنم ادامه خواهم داد.
وی ادامه داد: مشکل بیکاری کشور را می‌دانم اما مشکل بیکاری در گچساران بیشتر بوده این حرف من است و اگر مسئولی معترض است بیاید پای همین تریبون و بگوید این گزارش دروغ بوده و بیکاری در گچساران بیشتر نیست و به همین خاطر وظیفه من دفاع از مردم بوده و ساکت نخواهم شد.
امام جمعه گچساران در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات گچساران علاوه بر بیکاری چیزهای دیگری هم هست که باز هم به نسبت بیشتر بوده و باید جواب داده شود زیرا که اگر حل مشکل مردم برای مسئولان مهم نیست برای ما مهم است.


کد مطلب: 50456

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/50456/امام-جمعه-گچساران-ساکت-نخواهم-ادامه-می-دهم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1