کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح ایران ویژن فوتبال در استان آغاز شد

8 خرداد 1393 ساعت 18:47


Asia

 اجرای طرح ایران ویژن فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه با حضور علیرضا زکی پور نماینده فدراسیون فوتبال به طور رسمی در یاسوج آغاز شد.

مدرس طرح ایران ویژن و نماینده فدراسیون فوتبال ایران در آیین اجرای این طرح در جمع خبرنگاران گفت: طرح ویژن در تمام کشورهای زیر مجموعه کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC )با هدف ارتقای سطح فوتبال اجرا می شود.

علیرضا زکی پور افزود: کشورهایی که به دنبال فوتبالی توانمند و درآمدزا هستند در سال های اخیر ساختار موجود در فوتبال خود را متناسب با این طرح طراحی کرده و با اجرای برنامه اصولی سعی در ایجاد رشد و توسعه این رشته ورزشی دارند.
وی بیان کرد: با فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز اجرای طرح ایران وِیژن در کهگیلویه و بویراحمد می توان شاهد تحول و پیشرفت فوتبال این استان بود.
زکی پور اظهار کرد: طرح ایران ویژن در پنج مرحله برنامه هایی نظیر برگزاری لیگ های استانی، برگزاری دوره های مختلف مربیگری و داوری، توسعه باشگاه ها، ایجاد مدارس فوتبال و نگرش صحیح به پرورش جوانان را بر پایه چهار محور ارزیابی، برنامه ریزی، اجرا و بررسی در دستور کار قرار داده است.
وی عنوان کرد: با آغاز این طرح از سوی فدراسیون فوتبال ایران و بر اساس فرم های ارزشیابی نقاط ضعف و قوت هیات های فوتبال شناسایی و پس از بررسی هدف گذاری می شود.
زکی پور ابراز داشت: هیات های فوتبالی که نتوانند در فرم ارزشیابی طرح ایران ویژن نتیجه قابل قبولی داشته باشند از حمایت های فدراسیون فوتبال محروم خواهند شد که این امر موجب عقب ماندگی و پیشرفت نکردن فوتبال در این استان ها می شود.
وی افزود: در طرح ایران ویژن هر مرحله از زمان شروع به مدت سه ماه طول می کشد و پس از ان براساس فرم های ارزشیابی عملکرد هیات های فوتبال بررسی و برای انجام مرحله بعد نتیجه اعلام خواهد شد.
زکی پور حرفه ای شدن فوتبال در استان های کشور را از اهداف اجرای طرح ایران ویژن اعلام کرد و گفت: در اجرای این طرح تلاش می شود که تمام هیات های فوتبال مانند یک فدراسیون محلی عمل کنند.
مدرس طرح فوتبال ایران ویژن افزود: نوآوری در فوتبال از سایر اهداف اجرای طرح ایران ویژن است.
آسیا ویژن در سال ۲۰۰۳ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا طراحی شده است و در سال ۲۰۰۵ ایران به عضویت این طرح درآمد و استان های اصفهان و فارس برای اجرای این طرح معرفی شدند که توانستند از سال ۲۰۰۶ ‎این طرح را اجرایی کنند.


کد مطلب: 50319

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/50319/طرح-ایران-ویژن-فوتبال-استان-آغاز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1