کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش نیویورک‌ تایمز درباره احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران

17 مهر 1403 ساعت 16:24

روزنامه نیویورک‌تایمز با اشاره به توانمندی محدود رژیم صهیونیستی، گزارش کرد که بعید است رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.


روزنامه نیویورک‌تایمز با اشاره به توانمندی محدود رژیم صهیونیستی، گزارش کرد که بعید است رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی مفصل در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با احتمال حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران نوشت که ۲۲ سال است که نیروهای اسرائیلی برای چنین لحظه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند اما بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها در دور بعدی انتقام خود، تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهند یا این‌که بتوانند بدون کمک آمریکا موفق شوند.
طبق این گزارش، مقام‌های فعلی و سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌های خود در خصوص توانمندی اسرائیل برای وارد کردن خسارت چشمگیر به تاسیسات هسته‌ای ایران ابراز تردید کرده‌اند.
از طرف دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در خصوص هرگونه حمله به سایت‌های انرژی یا هسته‌ای ایران هشدار داده است و گفته که هرگونه پاسخ اسرائیل باید «متناسب» با حمله اخیر ایران به رژیم صهیونیستی باشد.
بر اساس این گزارش، رئیس پنتاگون لوید آستین نیز به وضوح به وزیر جنگ اسرائیل یوآو گالانت گفته که ایالات متحده از اسرائیل می‌خواهد از اقدامات انتقام‌جویانه که به تنش‌ جدید با ایران منجر می‌شود، پرهیز کند.
گالانت قرار است فردا (چهارشنبه) در واشنگتن با آستین دیدار کند.
این روزنامه آمریکایی ادامه داد که احتمال می‌رود اولین عملیات انتقام‌جویانه اسرائیل علیه ایران با تمرکز بر پایگاههای نظامی، اطلاعاتی و...باشد و بعید است که به دنبال هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ایران باشد و این اهداف برای آینده و زمانی ذخیره می‌شود که ایران بخواهد پاسخ حملات اسرائیل را بدهد.
طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی و اول از همه بایدن، کمپینی را راه انداخته‌اند تا حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران منتفی شود و تاکید کرده‌اند که چنین حمله‌ای ناکارامد است و منطقه را به یک جنگ تمامی عیار سوق می‌دهد.
در بخشی از این گزارش توضیح داده شده است که زمانیکه «نفتالی بنت» در سال ۲۰۲۱ بعنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزیده شد، بنا به گفته مقام‌های اسرائیلی از فقدان آمادگی اسرائیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران شوکه شد و دستور تمرین‌های جدید برای شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را داد اما با این‌وجود امروز نیز توانمندی اسرائیل برای چنین اقدامی محدود است.
این گزارش در خصوص توانمندی محدود اسرائیل توضیح داد که این رژیم به ناوگان قدیمی هواپیماهای سوخت‌رسان هوایی بوئینگ ۷۰۷ متکی است و سال‌ها طول می‌کشد تا مدل‌های جدیدتر که قادر به حمل سوخت برای بردهای طولانی‌تر هستند، توسط ایالات متحده تحویل داده شود.
این گزارش در خصوص بمب‌های سنگرشکن رژیم صهیونیستی نیز این‌گونه توضیح داد که اسرائیلی‌ها معتقدند که قادر به عبور از پدافندهای هوایی در اطراف بسیاری از سایتهای هسته‌ای عبور کنند اما اسرائیل به سادگی نمی‌تواند به سایت‌های هسته‌ای بسیار تقویت شده ایران که درون کوهها حفر شده است، نفوذ کند.
ژنرال «فرانک مک‌کنزی» مسئول برنامه‌های جنگ ایران در زمان فرماندهی بر فرماندهی مرکزی ایالات متحده می‌گوید «هدف هسته‌ای جزو اهداف بسیار دشوار است. جایگزین‌های زیاد دیگری برای این هدف وجود دارد» و مدعی شده است که حمله به زیرساخت‌های انرژی ایران ساده‌تر از سایت‌های هسته‌ای است.
روزنامه نیویورک‌تایمز در بخش پایانی گزارش خود در ارتباط با نگرانی‌های جامعه بین‌الملل درباره آینده هسته‌ای ایران نوشت که وارد کردن ضربه به برنامه هسته‌ای ایران سخت‌تر شده است.


کد مطلب: 491506

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/491506/گزارش-نیویورک-تایمز-درباره-احتمال-حمله-اسرائیل-تاسیسات-هسته-ای-ایران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1