کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

المیادین خبر داد:

(ویدئو) حادثه دوباره در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند

28 شهريور 1403 ساعت 20:17

المیادین گزارش‌ها درباره انفجار در بیروت را تأیید کرد و گفت چند دستگاه ارتباطی دیگر در بیروت و در چند منطقه لبنان منفجر شده است.


المنار نیز خبر داد که انفجار‌های دقایقی قبل بیسیم‌ها هم مثل دیروز در مناطقی از لبنان اتفاق افتاده و به بیروت محدود نمی‌شود.
 رویترز به نقل از یک منبع امنیتی گفت: دستگاه‌های ارتباطی که در مناطق مختلف لبنان منفجر شدند، بی‌سیم‌های دستی بودند و با دستگاه‌های پیجر که دیروز منفجر شدند، متفاوت هستند. تجهیزاتی که امروز منفجر شده است از نوع بیسیم‌های “تاکی واکی آیکوم” بوده است. رویترز همچنین به‌نقل از یک منبع امنیتی نوشت: براساس این گزارش، تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، رادیو و رایانه‌ها منفجر شده‌اند.
 الجزیره درباره مناطق حادثه دیده اعلام کرد که علاوه بر بیروت، در چند شهر جنوب و منطقه بقاع در شرق لبنان هم انفجار رخ داده است.
 
منبع امنیتی لبنان تأیید می‌کند که دستگاه‌هایی که منفجر شدند واکی تاکی بودند
یک منبع امنیتی به سی ان ان گفت: دستگاه‌هایی که در موج جدیدی از انفجار‌های روز چهارشنبه در لبنان منفجر شدند، دستگاه‌های واکی تاکی بودند. این منبع گفت که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که بین ۱۵ تا ۲۰ انفجار در حومه جنوبی بیروت و ۱۵ تا ۲۰ انفجار دیگر در جنوب لبنان رخ داده است.
 این منبع گفت که از واکی تاکی‌ها کمتر از پیجر‌هایی که روز سه شنبه منفجر شدند استفاده می‌شود، زیرا آن‌ها فقط در بین افرادی که تجمعاتی مانند مراسم تشییع جنازه و راهپیمایی را سازماندهی می‌کردند توزیع شده بود.
   
   
  
  
  
  


کد مطلب: 490797

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490797/ویدئو-حادثه-دوباره-لبنان-اینبار-بی-سیم-ها-منفجر-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1