کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در میانه رویاپردازی اهالی عقلانیت انقلابی با «وفاق»؛

به اسم «وفاق» به کام حامیان فتنه و اغتشاش / پست دولتی بدون توبه و عذرخواهی

25 شهريور 1403 ساعت 15:17

سوءاستفاده اصلاح طلبان از واژه وفاق، برای بازگشت به عرصه سیاسی ایران، آن‌هم بدون زمین گذاشتن کوله بار اشتباهات‌شان، برای روشن بینان قبل از رای اعتماد مجلس مثل روز روشن بود.


سوءاستفاده اصلاح طلبان از واژه وفاق، برای بازگشت به عرصه سیاسی ایران، آن‌هم بدون زمین گذاشتن کوله بار اشتباهات‌شان، برای روشن بینان قبل از رای اعتماد مجلس مثل روز روشن بود.
به گزارش کبنا، جهان نیوز نوشت: روزنامه اعتماد در شماره امروز خود در مصاحبه با یک چهره اصلاح طلب نوشته است: «اگر قرار باشد در اختلافات گذشته بمانيم، اساسا پروژه وحدت و اتفاق شكل نمی‌گيرد.»
اعتماد به صاحب امتیازی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت این مصاحبه را با عنوان درشت «اکسیر مشترکات در وفاق» در صفحه اول خود کار کرده و در زیر تیتر آن نوشته است: «نبش قبر گذشته کمکی به تحقق ایده وفاق ملی در کشور نمی‌کند»
پیش از این احمد میدری، وزیر فعلی کار و از چهره های متحصن مجلس ششم و امضاکنندگان نامه جام زهر خطاب به رهبرانقلاب هم در دفاع از خود در مجلس گفته بود: «اختلافات هر چه بوده گذشته است؛ بر گذشته ها صلوات بفرستید نه به خاطر من و دکتر ظفرقندی که گذشته‌ها باید عبرت آینده باشد و اختلافات مربوط به اختلافات یک خانواده است؛ بتوانیم دورانی از وفاق ملی را رقم زنیم.»
این روزنامه در ادامه مصاحبه خود با این فعال سياسی اصلاح‌طلب، نه تنها اشاره ای به پشیمانی اصلاح طلبان از اشتباهات گذشته شان نمی کند، بلکه تایید می‌کند سران این طیف همچنان بر مواضع خود خصوصا در فتنه 88 پافشاری می‌کنند: «اگر قرار باشد رخداد تاريخی خاصی مورد ارزيابی قرار گيرد، 2 يا 3 جريان سياسی در كشور همچنان مختلف فكر می‌كنند و نظرات متفاوتی دارند».


اعتماد در ادامه نظام را تهدید میکند که با نبش قبر گذشته وفاق انجام نمی‌شود؛ گویی که به زعم اصلاح طلبان این نظام است که به وفاق نیاز دارد نه آن‌ها: «اگر بخواهيم بر مبنای تاريخ، آينده را داوری كنيم و مبنای حركت در آينده را صرفا رفتارهای گذشته جناح‌های سياسی قرار دهيم، به شما اطمينان می‌دهم كه پروژه وفاق به نتيجه نمی‌رسد».
باقری سپس با تایید پابرجا بودن نظرات گذشته اصلاح طلبان دوباره تاکید کرده است: «اگر وقايع تاريخی نبش قبر شوند، اختلاف نگاه‌ها همچنان وجود خواهند داشت.»
سوءاستفاده اصلاح طلبان از واژه وفاق، برای بازگشت به عرصه سیاسی ایران، آن‌هم بدون زمین گذاشتن کوله بار اشتباهات‌شان، برای روشن بینان قبل از رای اعتماد مجلس مثل روز روشن بود. همان زمانی که ظفرقندی از گذشته خود ابراز پشیمانی نکرد، میدری بر گذشته‌ها صلوات فرستاد و صالحی امیری با تکذیب خواست بر گذشته فتنه آلود خود سرپوش بگذارد.
طیفی از اصولگرایان اما چشم خود را بر روی واقعیات بستند و با رویای وفاق و دوستی، فتنه گران را در آغوش کشیدند. حالا اما وزرایی که از این مجلس رای اعتماد گرفته بودند، با انتصاب افراد مسئله دار، صدای بخشی از این طیف را هم درآوردند. تا جایی که رسانه نزدیک به ریاست مجلس و یا مشاور ایشان به این دست انتصابات اعتراض دارند. حتی امروز رئیس مجلس در اولین تذکر به رئیس جمهور خواستار انتصابات رده‌های میانی هیئت دولت در چارچوب وفاق ذکرشده از سوی پزشکیان شد و بر نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین تأکید کرد.
گرچه مجلس باید به وظیفه نظارتی خود عمل کند اما وقتی به وزرای حامی فتنه و اغتشاش رای اعتماد داده شده، در این صورت معاون و مشاور و مسئول روابط عمومی و عضو هیئت مدیره و... به مراتب پست های غیر حساس تری هستند و باید انتظار این انتصابات را داشت؛ البته که انتصابات مسئله دار فقط در حوزه چند وزیر نامطلوب اعمال نشده است.
البته که هنوز هم برخی از اصولگرایان با کلیدواژه وفاق درحال رویاپردازی هستند.
 


کد مطلب: 490683

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490683/اسم-وفاق-کام-حامیان-فتنه-اغتشاش-پست-دولتی-بدون-توبه-عذرخواهی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1