کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد

بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت آیت الله محقق

24 شهريور 1403 ساعت 12:48

آئین بزرگداشت اولین سالگرد خطیب توانا «آیت الله محقق» همزمان با روز شهادت امام حسن عسکری(ع)با حضور عموم دوستداران برگزارشد.


آئین بزرگداشت اولین سالگرد خطیب توانا «آیت الله محقق» همزمان با روز شهادت امام حسن عسکری(ع)با حضور عموم دوستداران برگزارشد.
به گزارش کبنا نیوز، مراسم نخستین سالگرد عالم و عارف درس‌آموز، آیت الله «سید محمد حسن محقق» پنجشنبه ۲۲ شهریور در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س)دهدشت برگزار شد.
آن مرحوم درس‌های حوزوی خود را در شهر قم و اهواز در محضر استادان بنام حوزه همچون آیت الله العظمی می‌رسید علی بهبهانی، آیت‌الله العظمی شیخ ابوالحسن انصاری وآیت الله العظمی مروج گذراند.
وی پس از پایان درس‌های حوزه، تلاش خود را به تعلیم و تربیت شاگردان بسیاری در حوزه علمیه آیت اله بهبهانی اهواز و تدریس در دانشگاه و تألیف کتاب صرف کرد.
زندگی آیت الله محقق سرشار از تلاش‌های علمی و فرهنگی است که علاوه بر ترویج دین و تربیت صد‌ها شاگرد فاضل، در ساخت ده‌ها مسجد در استان‌های خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد مشارکت داشت.
آیت الله محقق که محققانه زیست
مرحوم آیت الله محقق خطیبی توانا، که روایات و کلمات دینی را با توجه به "فهم مخاطب" و با زبان عارفانه ارائه می‌کرد.
تسلط آن دانشمند بر آیات، روایات، ادعیه، تاریخ اسلام و زیست سلوکی علما، میراث تمدنی، عرفان و اخلاق بر رشد مخاطبان مؤثر بوده است.
وی مباحث دینى را با عقل و فطریات(سرشت بشری) مردم هماهنگ می‌ساخت و هرگز به نام دین با فطریات مردم مبارزه نمی‌کرد که به همین دلیل توصیه‌ها و تبلیغات دینى آن خطیب مؤثر واقع شده و گروه‌های مختلف مردمی را به سوى دین جذب می‌کرد.
سخنوری و جاذبه وی موجب شده که در استان‌های خوزستان، چهار محال وبختیاری و کهگیلویه وبویراحمد به سخنرانی و تبلیغ دین بپردازد که همواره با اسقبال گروه‌های مختلف مردمی مواجه شد.
آیت الله محقق آزاداندیش و عالم بود
نواندیشی آیت الله محقق موجب اقبال مردم به وی شد که در سال ۱۳۷۴ در انتخابات مجلس شورای اسلامی گروه‌های مختلف مردمی از وی به عنوان کاندیدا دعوت کردند و با اقبال بی‌نظیر مردمی مواجه شد
بدیهی است، آدم‌های کوچک از انسان‌های بزرگ می‌ترسند و همین بس است که بگوییم مرحوم آیت الله محقق چون بزرگ بود در کهگیلویه سانسور شد و در وطن خویش غریب بود.


کد مطلب: 490636

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490636/بزرگداشت-نخستین-سالگرد-درگذشت-آیت-الله-محقق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1