کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

افشاگری ذیحساب اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد: اجازه نمی دهم منافع دولت حیف و میل شود‌ / حرف‌هایی که در مورد بنده زده‌اند یک کلمه‌اش صحیح نیست / یک میلیارد تومان سند روی میز بنده وجود ندارد، نباید کم و زیاد گفت / هر پیمانکاری هر صورت وضعیتی دلش بخواهد می نویسد و کسی هم نیست که جلویشان را بگیرد / قوانین در سطح ضعیف در اداره کل راه و شهرسازی رعایت می‌شود /در عمرم نان حلال خورده‌ام و دروغ نگفته‌ام

23 شهريور 1403 ساعت 22:08

ذیحساب اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حرف‌هایی که در مورد بنده زده شد یک کلمه‌اش صحیح نیست برخی از این پیمانکاران چون منافعشان تأمین نشده است و می‌خواهند بیت‌المال را حیف و مال بکنند این سخنان را به کار بردند.


ذیحساب اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حرف‌هایی که در مورد بنده زده شد یک کلمه‌اش صحیح نیست برخی از این پیمانکاران چون منافعشان تأمین نشده است و می‌خواهند بیت‌المال را حیف و مال بکنند این سخنان را به کار بردند.
به گزارش کبنانیوز، هفته گذشته تعدادی از پیمانکاران پروژه‌های راه و شهرسازی استان جلو این اداره کل تجمع و خواهان پرداخت مطالباتشان از ذیحساب شدند و اعلام کردند این ذیحساب کارراه‌انداز نیست و پرداختی‌ها را قفل کرده است و حتی مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد این ذیحساب ضعیف است و توان کار با این اداره عریض‌وطویل را ندارد.
این موارد در حالی است که علی بدیعی‌نژاد ذیحساب اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا اعلام کرده است که برخی از این‌ها به دنبال حیف‌ومیل منابع‌اند و نگذاشته است کاری خلاف قانون انجام شود و جلو صورت‌وضعیت‌های غلط را گرفته است.
بدیعی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز اظهار کرد: این افراد حتی یک ادعای خود را نمی‌توانند ثابت کنند. آقای راستا اعلام کرده ۱۵۰ میلیارد تومان سند دارد درحالی‌که مانده اسناد ما اسناد خزانه است و تنها ۳۰ میلیارد تومان باقی‌مانده آن است.
وی ادامه داد: پنجشنبه هفته گذشته که از اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بیرون رفتم، نامه زدم به آقای راستا که برای حدود ۲۷ میلیارد تومان از پولت مجوز پرداخت صادر نشده است و اعلام کردم وقت محدود است و مجوز پرداخت صادر کند.
ذیحساب اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: این ادعاها همه نادرست هستند و همه می‌دانند بنده زیر بار حیف‌ومیل بیت‌المال نمی‌روم. در عمرم نان حلال خورده‌ام و دروغ نگفته‌ام. چیزی برای ازدست‌دادن ندارم که بخواهم دروغ بگویم و هراسی داشته باشم به مدیرکل پیام دادم حداقل یکم انصاف داشته باشید. مدیریت ضعیف است و باید بنده جور وی را بکشم. معاون ساخت و تولید را در یک سال سه نفر را جابه‌جا کرده است که از ضعف مدیریت است.
بدیعی‌نژاد با بیان اینکه در اداره‌کل راه و شهرسازی استان انسان‌های خدوم و زحمت‌کش زیاد است، افزود: متأسفانه به‌دلیل بعضی بی‌‌توجهی‌‌‌ها اداره راه و شهرسازی در هواست و بعضاً هر پیمانکاری هر چه دلش بخواهد و هر صورت وضعیتی بخواهد می‌نویسد و کسی هم نیست که جلویشان را بگیرد. ما به آن‌ها اعلام کرده‌ایم این کارها خلاف است و جلو این کارها را می‌گیریم؛ اما آن‌ها در عوض به دنبال ایجادکردن مشکل برای ما هستند. تا زمانی که در راه و شهرسازی هستیم و به هیچ قیمتی اجازه نمی‌دهم منابع دولت حیف‌ومیل شود.
وی گفت: برای نمونه یکی از این پیمانکاران یک ریال سند برای پرداخت ندارد و دیگری ۴۰۰ تومان سند دارد و روز پنجشنبه قرار بود پرداخت شود؛ اما چون مدیرکل از دفترش خارج شده بود و سند امضای مدیرکل را نداشت هنوز پرداخت نشده است که فردا (شنبه) پرداخت می‌شود.
بدیعی‌نژاد با تأکید بر اینکه بعضی از کارمندان راه و شهرسازی انسان‌های پرتلاش، صادق و خدوم هستند، بیان کرد: جور برخی کارمندان را بنده می‌کشم و برخی کارمندان این اداره پای‌کار نیستند و خودم مجبورم سند را آماده کنم و سرکار به‌درستی نمی‌آیند و به‌جای ۶ صبح ساعت هشت صبح سرکار می‌آیند و تا بخواهند صبحانه بخورند و کار شخصی خودشان را انجام بدهند وقت تمام شده و نمی‌توان به مردم خدمت کرد به این که کارمند گفته نمی‌شود.
وی گفت: این کارها برای اداره عریض و طویلی همچون راه و شهرسازی زشت است، راجع به‌حساب سپرده هم هیچ ذیحسابی در کشور حاضر به همکاری با آن‌ها نیست. آقای معاون عمرانی تابستان گذشته به بنده اعلام کرد شهر به تکمیل پروژه پل چهارم بشار نیاز اساسی دارد و کمکی به این طرح کن.
ذیحساب اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به معاون عمرانی گفتم من یک کار می‌کنم و تنها هم برای همین یک پروژه، با وزارت نفت با مسئولیت خودم صحبت کردم که پول این پل بشار را به‌حساب سپرده پیمانکاران بریزند و جزو هدایای وزارت نفت نیست. دادگاه حساب سایر منابع را بسته است که پول طلب پیمانکاران را از حساب بردارد و اگر ما پول را به‌حساب سپرده بریزیم که دادگاه به بنده تذکر دادند که قانون را دور زدم و دراین‌رابطه به شعبه یک بازپرسی رفتم؛ اما اداره راه و شهرسازی حاضر نشد یک لایحه دفاعی از بنده بنویسد و خودم لایحه دفاعی نوشتم و تبرئه شدم. راه و شهرسازی رها شده است. چندین سند را اصلاح و خلاف قانون‌ها را حذف کرده‌ام.
وی خاطرنشان کرد: مشاوران به‌راحتی خلاف قانون در صورت‌وضعیت می‌نویسند؛ اما تا توانستم از آن‌ها را اصلاح کردم. بعضی از کارمندان این اداره بی‌انگیزه‌اند و می‌گویند بر اساس شایستگی به ما پست نداده‌اند. ۴ سال ذیحساب این اداره کل بوده‌ام؛ اما اداره راه و شهرسازی رها شده است و داغون و داغون است. دیوان محاسبات ۱۲ صفحه در خصوص جاده یاسوج شیراز ایراد نوشته است برای این اداره کل که افتضاح است.
وی بیان کرد: راستا اعلام کرده که ۱۵۰ میلیارد تومان سند وجود دارد که درست نیست و تنها ۳۰ میلیارد تومان مانده اسناد خزانه است و در اداره کل راه و شهرسازی بعضی‌ها این‌قدر کم‌وزیاد می‌گویند که اصلاً به آن‌ها اعتمادی نیست. بعضی دنبال غارت‌اند و حتی برخی از کارمندان اینجا حقوق‌بگیر دولت‌اند اما نماینده پیمانکارند و از دولت طرف‌داری نمی‌کنند. یک‌ذره خلاف قانون اقدام نکرده‌ام و انتظاری نداشته‌ام. بازهم می‌گویم که در اداره‌کل راه و شهرسازی انسان‌های باشرف و خدوم کم نیستند.
بدیعی‌نژاد تصریح کرد: پیمانکار پروژه کمربندی - یاسوج یک ریال سند ندارد و ۲ هزار قیر را به کمربندی یاسوج اختصاص داده‌اند و کل پول نقد و بخشی از اسناد خزانه یاسوج به سمیرم را برای کمربندی در نظر گرفته‌اند؛ ولی هر روز تصادف در این منطقه داریم و معلوم نیست پول کجا می‌رود؟ و بیشتر کارشناسی‌هایی را که می‌نویسد خلاف قانون و غلط است. یک‌سرسوزن دروغ نگفته‌ام. این‌هایی که گفته‌اند همه دروغ است. از هیچ‌چیزی نمی‌ترسم و دوست نداشتم به اداره راه و شهرسازی بیایم. اما مدیرکل اقتصاد و دارایی گفت می‌خواهم تو را بفرستم که جلوی خبط و خطاها را بگیری. بعضاً قوانین در سطح ضعیف در اداره کل راه و شهرسازی رعایت می‌شود. بعضی از کارمندان راه و شهرسازی به‌درستی سرکار نمی‌آیند و عمق فاجعه بالاست.

بیشتر بخوانید:

پاس‌کاری مدیرکل راه و شهرسازی و ذیحساب؛ بلوکه‌شدن حساب راه و شهرسازی و سرگردانی و بی‌انگیزگی پیمانکاران

عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران، پروژه‌های راه استان را به تعطیلی می‌کشاند / داستان مسدودی حساب‌های اداره‌کل راه‌و‌شهرسازی چیست؟ / با وجود آمادگی وزارت نفت برای پرداخت وجه اهدایی، راه و شهرسازی حسابی معرفی نمی‌کند


کد مطلب: 490618

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490618/افشاگری-ذیحساب-اداره-راه-شهرسازی-کهگیلویه-بویراحمد-اجازه-نمی-دهم-منافع-دولت-حیف-میل-شود-حرف-هایی-مورد-بنده-زده-اند-یک-کلمه-اش-صحیح-نیست-میلیارد-تومان-سند-روی-میز-وجود-ندارد-نباید-کم-زیاد-گفت-پیمانکاری-صورت-وضعیتی-دلش-بخواهد-می-نویسد-کسی-هم-نیست-جلویشان-بگیرد-قوانین-سطح-ضعیف-کل-رعایت-می-شود-عمرم-نان-حلال-خورده-ام-دروغ-نگفته-ام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1