کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

آیا کلید استانداری کهگیلویه و بویراحمد به یک زن خواهد رسید؟

16 شهريور 1403 ساعت 18:14

بازار گمانه‌زنی‌های استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد داغ، داغ است و " هر دم از این باغ بری می‌رسد" و گزینه‌ی جدیدی رونمایی می‌شود.


بازار گمانه‌زنی‌های استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد داغ، داغ است و " هر دم از این باغ بری می‌رسد" و گزینه‌ی جدیدی رونمایی می‌شود.
در واقع هیچ سازوکار و سامانه رسمی و شفافی در میان نیست که بتوان از طریق آن صحت‌وسقم هر ادعایی را بررسی کرد و اصلاً بر کسی نیز روشن نیست چنین فرایندی یعنی معرفی و ارزیابی گزینه‌ها در حال حاضر در کار باشد یا خیر؟ ولی هر چه است تقلا و تلاش برای فتح این فتح‌الفتوح مدیریتی در استان کماکان ادامه دارد و به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود.
در یکی از جدیدترین و جدی‌ترین ادعاها از برخی منابع نزدیک به مراکز قدرت گفته می‌شود ازآنجاکه قرار است از میان استانداران استان‌ها سهمی قطعی برای زنان در نظر گرفته شود و تلاش خواهد شد حداقل ۳ استاندار خانم معرفی شود یکی از این سه گزینه سهم استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
اگر چنین ادعایی واقعیت داشته باشد و در نهایت عملی شود این اتفاق در نوع خود قابل‌تأمل و جالب خواهد بود. البته صرف انتخاب یک زن فی‌نفسه نمی‌تواند مثبت باشد و نه منفی بلکه باید مبنا و ملاک بر معرفی و انتخاب یک نیروی شایسته گذاشته شود. هر چند در استانی کوچک و کمتر برخوردار مدیریت یک زن ابتدابه‌ساکن سخت به نظر می‌رسد؛ ولی تجربه‌ای پر چالش و متفاوت می‌تواند باشد.
چنین گمانه‌ای هرگز به‌صورت رسمی اعلام نشده است؛ ولی حداقل واقعیت این است که اکثر قریب به‌اتفاق گزینه‌هایی که نامشان در رسانه‌ها به میان می‌آید ادعا کرده‌اند که هیچ فراخوان یا دعوت و صحبتی با آنها نشده است و تنها نامشان را در  سایت‌ها و کامنت‌ها دیده‌اند. پس هیچ بعید نیست در تهران تصمیمات کاملاً خلاف گمانه‌ها در سایت‌های محلی در حال رقم‌خوردن باشد.
بااین‌وجود نباید فراموش کرد استاندار آینده هر کسی که قرار است باشد باید هماهنگی نمایندگان و به‌ویژه شخص غلامرضا تاج‌گردون را با خود به همراه داشته باشد.
حتی در مورد همین گزینه خانم نیز گفته می‌شود که اگر چه غیربومی است؛ اما ارتباطات سیاسی لازم را با تاج‌گردون دارد.
این مورد و سایر موارد را باید کماکان منتظر ماند و دید به‌احتمال زیاد در یک ماه آینده کدام گزینه کلید استانداری را از ضعیف‌ترین استاندار تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل خواهد گرفت و استاندار دولت وفاق ملی در استان خواهد شد.
 


کد مطلب: 490371

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490371/آیا-کلید-استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-یک-زن-خواهد-رسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1