تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۷۵۹۹۳
مدير صندوق بیمه اجتماعی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

رشد چشمگیر بیمه‌شدگان صندوق بیمه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم / آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران دارای سه فرزند

۴
۱
رشد چشمگیر بیمه‌شدگان صندوق بیمه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم / آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران دارای سه فرزند
کبنا ؛
مدیر صندوق بیمه اجتماعی عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد چشمگیر ثبت نام‌کنندگان طی دو سال گفت: طی ۱۴ سال حدود ۲۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه عشایر شده‌اند، در حالی که طی دو سال روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۱۵ هزار نفر ثبت نامی داشتیم.
به گزارش کبنا نیوز، سعید کرمی امروز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده تا ۹ هزار نفر ثبت نام داشته باشیم، قریب به ۸ هزار و ۶۶۴ نفر تاکنون ثبت نام کرده‌اند.
کرمی بیان کرد: با توجه به مصوبه هیئت دولت و طبق ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت،  مجموعه بیمه عشایر مادران دارای سه فرزند را بصورت رایگان بیمه می‌کند و برای این طرح تا چند روز آینده فرصت باقی است.
وی گفت: هدف اصلی مجموعه بیمه اجتماعی عشایر عدالت اجتماعی است، به برکت دولت سیزدهم، از سال ۱۴۰۰ تا کنون 
در ۱۴ سال گذشته از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ قریب به ۲۰ هزار بیمه شده داشته‌ایم، از سال ۱۴۰۰ تاکنون قریب به ۱۵ هزار نفر بیمه شدند که نشان‌دهنده پای کار بودن مسئولان دولت سیزدهم است.

کرمی خاطرنشان کرد: مادران سه فرزندی که فرزند سوم آن‌ها از ۱۳۹۵/۰۱/۰۱ به دنیا آمده باشند بصورت رایگان بیمه می‌شوند، همچنین بعد از فرزند سوم، به ازای هر فرزند، دو سال به سنوات بیمه مادر اضافه می‌شود.  
مدیر صندوق بیمه اجتماعی عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص امتیازات خاص صندوق از جمله خدمات بازنشستگی، ازکارأفتادگی، نقل و انتقال سوابق گفت: همانطور که هر ماه مبلغی به عنوان یارانه به حساب افراد لحاظ می‌شود، دولت یارانه‌ای را برای خدمت به جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی عشایر لحاظ کرده و قریب به ۷۰ درصد حق بیمه افراد بصورت یارانه سالانه توسط صندوق بیمه پرداخت می‌شود.
وی افزود: بر اساس توان مالی افراد، از ضعیف‌ترین قشر جامعه، از مجموع ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت حق بیمه سطح یک، ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان توسط دولت و ۹۶۰ هزار تومان توسط شخص پرداخت می‌شود. این یارانه به منظور روز مبادا و بازنشستگی و از کارأفتادگی افراد است.  
وی گفت: در سطح ۸ بیمه‌ای، از مجموع ۱۳ میلیون تومان حق بیمه سالانه، ۹ میلیون تومان دولت و حدود ۳ میلیون تومان را شخص بصورت پرداخت می‌کند و این فرد درصورتی که امسال بازنشسته شود، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق بگیر صندوق بیمه اجتماعی می‌شود.
کرمی اظهار کرد: در بحث نقل و انتقال سوابق، اگر جوانی در ۱۸ سالگی در صندوق بیمه اجتماعی عشایر ثبت نام کند و مثلاً در ۲۵ سالگی جایی مشغول به کار شود، سنوات خدمت او در صندوق بیمه اجتماعی عشایر لحاظ می‌شود و می‌تواند از این مزیت نیز استفاده کند.
وی بیان کرد: قانون ۶۵_۱۵ صندوق بیمه اجتماعی عشایر نیز می‌گوید که اگر کسی ۶۵ سال سن داشته باشد و ۱۵ سال سابقه واریزی داشته باشد، می‌تواند بازنشسته شود و دولت ۵ سال نیز به عنوان تشویقی به این فرد می‌دهد.
وی گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم، پایداری صندوق از ۱۴۰۷ به ۱۴۲۵ ارتقا پیدا کرد و دوران طلایی صندوق بیمه اجتماعی در حال شکل‌گیری است. می‌طلبد که خدمات به روستاییان و عشایر داده شود و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد چون ممکن است خیلی از افراد هنوز از مزایای این صندوق با خبر نباشند.
به گزارش کبنا، صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر از سال ۱۳۸۴ تأسیس شد و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه‌ای بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.
دلیل تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه اختیاری کشاورزان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر بوده است. تاکنون تنها ۳۰هزار نفر در استان زیرپوشش این صندوق قرار گرفته‌اند که این آمار نشان می‌دهد آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق کُند بوده است.
بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی از نوع بیمه همگانی است و دولت تکلیف دارد این امکان را برای همه مردم جامعه فراهم کند.
براساس آخرین امار‌ها، نزدیک به ۴۴ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند.
۴۴ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌ها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

عشایری استان
Iran, Islamic Republic of
کم تعریف و تمجید از خودتون کنید
همش با یارانه ی دولتی است

هنر شما چه بود ؟؟
پردل
Iran, Islamic Republic of
زنان سرپرست خانواده ومودجویات امداد که قبلا حق بیمه واریز شده واکنون بازنشسته شده اندمبلع حقوق دریافتی کمتر از یک میلیون تومان است ای چه در دی را درمان میکنه ...اکنون همگی برگشته تقاضای قطع حقوق بیمه رادارند تا از مستمری امداد استفاده کنند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کرمی لطفا مزایای طرح عاقبت بازنشستگی با ۸۰۰هزارتومان چه توجیهی داره فقط هدر رفتن وقت و بار مالی وسرمایه انسانی است
Iran, Islamic Republic of
احسنت
در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

در بهشت زهرای تهران چه خبر است؟

اگرچه برخی مسئولان تاکید دارند که قیمت قبر‌ها به ویژه در تهران نجومی نیست، اما بازار‌های ...
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
1