تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۷۵۵۵۲
در دیدار مسئولان و کارگزاران حج؛

رهبر انقلاب: حج امسال، حج برائت است / با آمریکا نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد

۰
رهبر انقلاب: حج امسال، حج برائت است / با آمریکا نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
کبنا ؛دیدار مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان با رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.
به گزارش کبنا، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، با حضرت آیت الله خامنه‌ای دیدار کردند .
بخشی از مهمترین محور بیانات ایشان به شرح زیر است:
حج امسال، حج برائت است
امسال، حج ما حج برائت است بنابر تعالیمی که جناب ابراهیم به ما داده است. البته از اول انقلاب برائت در حج وجود داشته است، جاری شده است، باید هم بماند و باشد لکن حج امسال بالخصوص حج برائت است. 
    
 این حوادثی که در غزه پیش می‌آید و این حادثه‌ی عجیب، عظیم، این آشکار شدن چهره‌ی خون‌آشام یک مجموعه‌ی برخاسته‌ی از تمدن غربی، اینها چیزهایی است که توجه به آن، مخصوص امروز و این‌روزها نیست، این در تاریخ خواهد ماند.
آنچه که امروز دارد اتفاق می‌افتد در غزه و فلسطین، این حملات وحشیانه و سگ هار صهیونیست و عناصر خون‌آشام صهیونیست، از یک طرف، آن مظلومیت و در عین حال مقاومت مردم مسلمان غزه، از یک طرف، هرکدام یک نشانه‌ی عظیم و شاخصی است که در تاریخ می‌ماند. اینها شاخص‌های مهمی است که راه را به آینده‌ی بشریت نشان خواهد داد.
با مباشر و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
خب امروز کیست در دنیا که با مسلمان‌ها دشمنی می‌کند، ستیزه‌گری میکند، آنها را میکشد؟ زنشان را، مردشان را، فرزندشان را، آنها را از خانه و دیارشان بیرون میکند. آن کیست؟ دشمن صهیونیست در قرآن روشن‌تر از این توصیف بشود؟ فقط هم دشمن صهیونیست نیست. «وَظَاهَرُوا عَلَیٰ إِخْرَاجِکُمْ» کسانی که کمک می‌کنند به او. کی کمک میکند؟ اگر کمک آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی قدرت داشت، جرأت داشت که این جور وحشیانه با مردم مسلمان، با زن و مرد، با کودک در آن محیط محدود این جور رفتار بکند؟ نمیشود با این دشمن با روی خوش برخورد کرد. نمی‌شود با آن‌ها باملایمت رفتار کرد، چه آنی که مباشر قتل است، چه آنی که معاون قتل است، پشتیبان قتل است، چه آنی که خانه را ویران میکند، چه آنی که از ویران‌کننده‌ی خانه پشتیبانی می‍کند. «وَمَن یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ» آیه‌ی قرآن است.
    
امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند
برائت امسال از همیشه بارزتر است؛ حج امسال حج برائت است.
    
بایستی بتوانند حجاج مومن چه ایرانی و چه غیر ایرانی از هرجا که هستند، این منطق قرآنی را منتقل کنند به همه دنیای اسلام؛ امروز فلسطین به این احتیاج دارد.

 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1