کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد

انتقاد امام جمعه کبگیان؛ منابع‌طبیعی تعطیل است

7 ارديبهشت 1403 ساعت 19:46

امام جمعه کبگیان از منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت:  آقای مدیرکل منابع طبیعی در کبگیان تعطیل است.


امام جمعه کبگیان از منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت:  آقای مدیرکل منابع طبیعی در کبگیان تعطیل است.
به گزارش کبنا ازچیتاب، حجت الاسلام سیـدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه‌های نماز جمعه ۷ اردیبهست ماه ۱۴۰۳ چیتاب ضمن نوصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه در ادامه مُشَخصّاتِ مُحسنین گفت: کسانیکه در استفاده از رحمت خُـدا، شاکر بوده و درپذیرش و اجراء دستورات الهی نافرمانی نکنند، در زمره محسنین بوده و در غیره این صورت ( همانند بنی اسرائیل ) تنبیه می‌شوند.  
وی، با اشاره به مباحث متعدد امر به معروف و نهی از منکری امروز در جامعه خاصه مبحث حجاب گفت: کسانیکه امروز مقابل قضیه بی‌حجابی و بدحجابی یا عاملند، یا ساکتند و یا علناََ این امر را نغض کرده و بی‌ربط به آمران به معروف و ناهیان به منکر می‌دانند از سه گروه، خطاکاران ( نافرمانان خلاف کار ) ساکتان ( خواص بی‌بصیرت ) ناهیان ( امر نهی کنندِگان ) در تاریخ بنی اسرائیل درس بگیرند، که دو گروهِ اول، مورد عذاب خداوند قرار گرفتند و عبرت تاریخ شدند فلذا در معامله با خداوند متضرر نخواهید شد.  
سیدفرج الله پژمان، در فراز دوم از خطبه‌های این هفته با اشاره به مناسبت‌های پیشرو ضم تبریک روز کارگر، گفت: آن کارگریکه تلاشش نبض چرخش چرخ اقتصاد مملکت است، اگر در مقام اکرام و احترام همه جانبه در حقش کوتاهی کنند، آن جامعه دچار افت و لغزش در پیشبرد اهداف عالیه اقتصادی خواهد شد.  
وی ادامه داد: مراقب این قشر مظلومی باشید، که اگر تلاش و پشتکارشان نباشد، و به حق و حقوقشان در مقام امنیت شغلی و رفاه خانوادگی توجه نشود آن جامعه فلج می‌گردد.  
این خطیب جمعه با تسلیت شهادت شهید مطهری و تبریک هفته معلم گفت: معلمان مامورین تعلیم هدایت الهی در قالب‌امانتی در دست مردمند که چراغ هدایتی در روشنگری از جهالت در دل و جان بشریت روشن کردند.  
وی با اذعان به اینکه انبیاء در پشت وپا زدن به امورات دنیوی بدنبال علم اندوزی و تعلیم و تربیت انسان‌ها بودند گفت؛ شغل شریف معلم آموزگاری و تبیین رسالت انبیاء در متن مسئولیتشان است، فلذا از شخص رهبر معظم تا من طلبه نوعی و دیگران که اگر به جائی رسیدند، دست بوس و مدیون آنانیم و دولت محترم هم باید در تأمین نیاز این قشر بزرگوار کم نگزارد.  
حجت الاسلام پژمان با اشاره به اجرای طرح نـور ( حجاب، عفاف ) توسط نیروی انتظامی و پلیس گفت: اولاهرکسی بخواهد با شمایل بدحجابی پیش برود کسی مخالفش نیست فلذا مردم و قانون مخالف حجابی در محافل عمومی هستند، دوماََ این قانون در خواستگاه عموم مردم که در نگرششان می‌دیدند دینداریشان زیر سؤال رفته، توسط دولت تصویب و بر عهده نیروی زحتمکش انتظامی افتاد که انشالله در بطن اجرای آن مانند همیشه باملایمت و مقتدر باشند.  
سید فرج الله پژمان با انتقاد از رویکرد اجرائی منابع طبیعی در بخش کبگیان گفت: آیا اداره منابع طبیعی بخش کبگیان مسئولی دارد، یا اگر احیاناََ دارد ما خبرنداریم.  
وی با اذعان به اینکه قلع و قمع بلوط، و نسل کشی گیاهان متعدد داروئی و.. در کبگیان بیداد می‌کند خاطرنشان کرد: از اداره کل منابع طبیعی خواستاریم بجای مسئولان در خواب و بیخیال، منابع را به همین جوانان کارآمد و مردمی که دلشان برای طبیعتشان می‌سوزد واگذار کنند تا دگر صدای دلخراش اره برقی بر بلندای بلوط سر به فلک کشیده مغز و روانمان را نیازارد.  
امام جمعه چیتاب ادامه داد: برایمان جای سؤال است، و شما مردم بگوئید، چرا در ترانزیت نگران کنندهٔ شبانه روزی، و بی‌اندازه قلع و قمعِ هیزم‌تر بلوط، بارگیری بی‌رویهٔ زغال در بخش کبگیان به استان‌های مجاور منابع طبیعی واکنشی ندارد و این بی‌خیالی چه معنایی دارد.  


----------------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام


کد مطلب: 475222

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/475222/انتقاد-امام-جمعه-کبگیان-منابع-طبیعی-تعطیل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1