تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۰۱۸۶۸
در نشست ستاد بحران شهرستان گچساران مطرح شد

تعطیلی پنج‌شنبه ادارات گچساران / خاموشی برق کشاورزان را نگران کرده است

۰
تعطیلی پنج‌شنبه ادارات گچساران / خاموشی برق کشاورزان را نگران کرده است
کبنا ؛فرماندار گچساران گفت: تا پایان مرداد ماه سالجاری با تصویب کمیته بحران در کهگیلویه وبویراحمد دستگاه‌های دولتی شهرستان گچساران روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهند شد.
به گزارش کبنا، ظهر امروز نشست ستاد بحران با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، رئیس اطلاعات، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست عبدالرحیم رحیمی با اشاره به آتش سوزی طبقه دوم ساختمان اداره مرکزی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که در روز جمعه گذشته  که این حادثه رخ  داده بود، اظهار کرد: این حادثه راس ساعت 16: 45 دقیقه عصر روز جمعه اتفاق افتاد که با همکاری و هماهنگی آتش نشانی شرکت نفت، پتروشیمی و شهرستان گچساران این حریق مهار شد.
 وی افزود: طی کارشناسی‌های که انجام شده است 95 درصد این آتش سوزی براثر نوسات برق رخ داده است.
 فرماندار گچساران  در ادامه با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر، کاهش نزولات آسمانی و  کاهش آب سفره‌های زیر زمینی در گچساران ابراز کرد: این روزها  خاموشی با برنامه برق در سطح شهرستان مشکلاتی را برای شهروندان و کشاورزان به وجود آورده است.
 وی افزود:  طی مکاتبه‌ای که از سوی جهاد کشاورزی  برای تامین برق پایدار در دو هزار و 200 هکتار از اراضی و باغات گچساران در منطقه ماهور باشت و امامزاده جعفر  برای جلوگیری از خسارات وارده به باغات  این منطقه نامه‌ای به فرمانداری گچساران ارسال شده است.
 رحیمی در ادامه  با بیان اینکه از ابتدای تیرماه سالجاری تا کنون دمای هوای شهرستان به 48 درجه رسیده است، گفت:  این افزایش دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درجه افزایش داشته است.
 فرماندار گچساران ابراز کرد: وجود هوای غبار آلود و دارای زیرگرد عاملی دیگری برای افزایش مصرف برق در این شهرستان دارد.
وی در ادامه با اشاره به کاهش ساعت اداری در شهرستان عنوان کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف برق  در ساعات اوج مصرف ساعات کاری دستگاه‌های  دولتی از 6: 30 دقیقه الی 13: 30 دقیقه کاهش یافته است.
 رحیمی تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های دولتی و شهروندان در مصرف برق صرفه‌جویی به عمل نیاورد  احتمال خاموشی‌های گسترده برق به مدت چند روز در شهرستان به وجود خواهد آمد.
 فرماندار گچساران  تصریح کرد: خطر خارج شدن مدار برق ناشی از افزایش مصرف برق در ساعات افزایش پیک بار  یکی از بحران‌های شهرستان گچساران در فصل تابستان است.
وی در ادامه به تعطیلی ادارات و دستگاه‌دولتی در  روزهای پنج‌شنبه در شهرستان گچساران اشاره و ابرز کرد: با هماهنگی‌های که با معاون هماهنگی استاندار انجام  و در صورت تصویب کمیته بحران استان کهگیلویه و بویراحمد روزهای پنج‌شنبه دستگاه‌های دولتی به استثناء بانک‌ها و مراکز درمانی تا پایان مردادماه در شهرستان گچساران تعطیل خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1