کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی‌کیش: آقای استاندار «دیکتاتوری» با ما برخورد نکن / نماینده مجلس نمی‌تواند برای پارک جنگلی یاسوج تصمیم بگیرد

5 ارديبهشت 1397 ساعت 2:57


موضوع سرمایه‌گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج رفته رفته دارد به یک موضوع پرحاشیه و پربحث تبدیل می‌شود، بعد از اظهارات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص واکنش‌های زیادی به سخنان علی محمد احمدی شد. اعضای شورای شهر یاسوج نیز به موضوع سرمایه‌گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی واکنش نشان داده‌اند.


فرشید احمدی‌کیش عضو شورای اسلامی شهر یاسوج خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص قضیه واگذاری پارک جنگلی گفت: آقای استاندار دیکتاتوری برخورد می‌کنید.


 احمدی‌کیش در نشست شورای اسلامی شهر یاسوج و در دستور کار بررسی نحوه و چگونگی واگذاری ۷۵ هکتار از پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت اظهار کرد: این که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت دیکتاتوری بخواهد در خصوص پارک جنگلی یاسوج اقدام کند قابل پذیرش نیست.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه روش صحبت کردن استاندار با رئیس شورای شهر یاسوج از روی سیاست‌ورزی نبود افزود: شما نمی‌توانید با دیکتاتوری و به حالت تحکمی با ما برخورد کنید.

احمدی‌کیش بیان کرد: پارک جنگلی یاسوج جز انفال و منابع ملی است و اجازه داده نمی‌شود که منافع مردم را فدای وزارت نفت و دستگاهی خاص کنید.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: شورای شهر یاسوج تابع نظر دولتمردان نیست که بخواهد بدون در نظر گرفتن مردم و نمایندگان آن‌ها در شورا پارک را واگذار کنند.

وی بیان کرد: برنامه آقای استاندار این است که ویلای خصوص برای کارکنان وزارت نفت ایجاد کنند که سنخیتی با منافع عمومی ندارد.

احمدی‌کیش خاطرنشان کرد: آقای استاندار و وزارت نفت توضیح دهند چند پروژه این چنینی در کشور ساخته شده که با منافع مردم سازگاری داشته است.

وی با تاکید بر این که با اصل سرمایه‌‌گذاری مخالف نیستیم خاطرنشان کرد: آقای استاندار تعریف غلطی از سرمایه‌گذاری دارند و چرا هر که در مقابل این پروژه انتقاد داشت به سنگ‌اندازی متهم می‌کنند و می‌گویند که برخورد می‌کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: آقای استاندار بروید و با مدیرانی که از سوی نمایندگان به صورت فرمایشی گمارده شده‌اند برخورد کنید.

وی افزود: شما اگر خیلی قوی هستید با مدیران سفارشی برخورد کنید نه این که در مقابل نمایندگان مردم در شورا بیاستید.


 
نمایندگان مجلس نمی‌توانند برای پارک حنگلی تصمیم بگیرند
کیوان آشنا نایب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در خصوص واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت گفت: نمایندگان شورا برای پارک جنگلی تصمیم می گیرند نه نمایندگان مجلس.
آشنا اظهار کرد: از ابتدا هم هدف از این کار تملک بود تا سرمایه‌گذاری.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: استاندار محترم فرموده که نمایندگان مردم استان در مجلس موافق این طرح هستند ما هم می‌گوییم شاید آن‌ها بخواهند اهداف تبلیغاتی و انتخاباتی خود را در این پروژه محقق کنند.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: برای این فضا نمایندگان مردم یاسوج در شورای اسلامی تصمیم خواهند گرفت نه نمایندگان مردم در مجلس که خودشان در تهران خوش‌نشین هستند که در زمان دولت سابق توسط پرویز داودی و در هیات دولت اداره پارک جنگلی به شهرداری یاسوج داده شد و با منابع طبیعی تفاهم نامه ۱۰ ساله امضا کردیم که مدت زیادی از آن باقی مانده است.
وی گفت: با سرمایه‌گذاری مخالف نیستم اما با واگذاری بی‌چون چرا که حق مردم در آن ضایع شود مخالفیم.
مردم نباید پشت میله‌های پارک بمانند
مسعود خوبانی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در خصوص واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت گفت: حرف ما این است که مردم نباید پشت میله‌های پارک جنگلی یاسوج بمانند.
خوبانی در این باره افزود: ساخت چنین مجتمعی با تعریف سرمایه‌گذاری همخوانی ندارد.
وی گفت: این پارک عمومی و جز انفال است و باید در انفال حق و حقوق مردم در نظر گرفته شود و جایی که مربوط به انفال است نمی‌توان لفظ سرمایه‌گذاری را برای آن به کار برد.
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با تاکید بر این که وزارت نفت در این قضیه تنها سهم و حق خودش را در نظر می‌گیرد خاطرنشان کرد: باید جزئیات طرح مشخص شود تا ببینیم آیا حق مردم هم در آن در نظر گرفته شده است.
خوبانی به برخورد تند استاندار اشاره کرد و گفت: حرف ما این است که مردم نباید پشت میله‌های پارک جنگلی بمانند و این منبع خدادادی در اختیار عده‌ای خاص قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با اصل سرمایه‌گذاری مخالف نیستیم ولی با مفاد این مصوبه مخالفت داریم و باید ببینیم که حق و حقوق مردم در آن چگونه لحاظ می‌شود.


کد مطلب: 333162

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/333162/احمدی-کیش-آقای-استاندار-دیکتاتوری-برخورد-نکن-نماینده-مجلس-نمی-تواند-پارک-جنگلی-یاسوج-تصمیم-بگیرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1