کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرهنگ و هنر در «بویراحمد» تعطیل است / درخواست «حسن غفاری» از استاندار

2 ارديبهشت 1397 ساعت 22:01


عکاس برتر کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان بویراحمد تعطیل است.
به گزارش کبنا از یاسوج، حسن غفاری عصر امروز در آئین تجلیل از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد، خطاب به استاندار این استان اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌های که از حضرتعالی و معاونین شما اطلاع داریم، منتظر اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

این عکاس برتر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به درگذشت کی‌عطا طاهری بویراحمدی اشاره کرد و گفت: او وقتی دنیا را ترک کرد، روی خیلی از هنرمندان و افراد اثر گذاشته بود و امروز جای خالی کی عطا طاهری بویراحمدی را به خوبی احساس می‌کنیم.
غفاری گفت: هنر هرگاه بخواهد به طور ویژه و خاص به ایدئولوژی بپردازد مثل کمونیسم و نازیسم آلمان محکوم به شکست می‌شود.
وی ادامه داد: وقتی این ایدئولوژی از دروازه اخلاق، حقوق شهروندی، اجتماعی، محیط زیست و جامعه سالم وارد شود برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی و اجتماعی موفق خواهد بود.
این هنرمند ملی با بیان اینکه وضعیت فرهنگ و هنر در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان بویراحمد قابل قبول نیست و گفت: در شهر ما و در بویراحمد که حوزه فرهنگ و هنر تعطیل است و ساختمان نامناسبی دارد.
غفاری گفت: اگر حوزه هنری و اداره‌کل میراث فرهنگی نبود دیگر دستگاهی نیست که از هنرمندان حمایت کنند و حوزه فرهنگ و هنر ما نه کشف استعداد دارد و نه برنامه‌ای برای حمایت از تولیدات دارد.
وی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا به حوزه فرهنگ و هنر توجه بیشتری شود و به گونه‌ای هنرمندان به کار گرفته شوند و در حوزه مدیریت و مسائل استان بازی داده شوند.


کد مطلب: 332770

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/332770/فرهنگ-هنر-بویراحمد-تعطیل-درخواست-حسن-غفاری-استاندار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1