کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تنش آبی در شهرهای استان جدی گرفته شود/ لزوم مصرف بهینه آب از سوی شهروندان

2 ارديبهشت 1397 ساعت 13:41


سیدعلی لدنی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل گرما  و افزایش مصرف آب  شش شهر استان دچار تنش آبی خواهند شده‌اند که با افزایش دما و بالا رفتن میزان مصرف این موضوع بیشتر خود را نشان خواهد داد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره توضیح داد: تنش آبی به وضعیتی  گفته می شود که میزان تولید آب با مصرف آن برابر می‌شود و به همین  خاطر با افزایش مصرف  افت فشار  و نوسان بوجود آمده در  شبکه  توزیع در روند تامین و توزیع آب مشکلاتی به وجود می‌آید.
وی افزود:  اگر تنش آبی مدیریت نشود به بحران آبی منجر خواهد شد و به همین منظور  هم در زمینه تولید آب از سوی متولیان و  هم در  زمینه مصرف  آب باید تدابیر لازم از  سوی مردم و  مسئولان  اتخاذ شود.
لدنی‌نژاد اصلاح الگوی مصرف آب شرب و  اصلاح روش‌هایمصرف آب  در کشاورزی  را اصلی‌ترین راهکارهای  کاهش اثرات تنش آبی  و برون رفت از این وضعیت دانست و گفت: در فصول گرم  سال که مصرف آب به صورت محسوس بالا می‌رود  باید در این زمینه بیشتر کار شود و هدررفت آب را تا جای ممکن کاهش داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به  بروز خشکسالی‌های اخیر در کشور بیان کرد: تنش آبی در  شهرهای دارای تنش مانند یاسوج، لیکک، دیشموک، سوق، باشت و مادوان جدی گرفته شود و اگر  شهروندان  صرفه‌جویی را رعایت نکنند، دچار مشکلات مضاعف در زمینه تامین آب  شرب خواهند شد.
وی از شهروندان هم‌استانی خواست تا مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب را در دستور کار خود  قرار  دهند.
 


کد مطلب: 332507

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/332507/تنش-آبی-شهرهای-استان-جدی-گرفته-شود-لزوم-مصرف-بهینه-آب-سوی-شهروندان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1