کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زارع‌پور: رشته ریاضی در کهگیلویه و بویراحمد رها شده است / تجلیل ۱۰۶ جانباز فرهنگی گچساران

3 ارديبهشت 1397 ساعت 9:38






خبرهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
مشارکت بیش از هزار دانش‌آموز در طرح سفیران سلامت کهگیلویه و بویراحمد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و ۸۷۵ دانش‌آموز در طرح سفیران سلامت کهگیلویه و بویراحمد در مدارس مشارکت دارند.
 
همزمان با هفته سلامت دومین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی در یاسوج برگزار شد.
در این همایش که با حضور برگزیدگان سفیر سلامت از شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار شد معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان گفت: هزار و ۸۷۵ دانش‌آموز در طرح سفیران سلامت کهگیلویه و بویراحمد در مدارس مشارکت دارند.
اردشیر یاری گفت: با ارزیابی از فعالیت سفیران سلامت ۶۰ نفر شامل ۳۷ دانش‌آموز - ۲۰ مربی بهداشت و ۳ کارشناس به عنوان برگزیده انتخاب و از آنها تجلیل شد.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان هم گفت: با ارزیابی از برترین‌ها ۴ دانش‌آموز سفیر سلامت و ۱۰ مراقب سلامت به مرحله کشوری راه یافتند.
بشیر آرمان گفت: سفیران سلامت با دریافت آموزش‌های مناسب در زمینه‌های رعایت بهداشت-پیشگیری از بیماری‌ها و راه‌های حفظ سلامتی یافته‌های خود را به خانواده‌ها –جامعه و همسالان انتقال می‌دهند.
وی گفت: برنامه‌های هفته سلامت برای همه در همه جا در مدارس اجرا می‌شود.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۲۲ هزار نفر دانش‌آموز ۳ دوره تحصیلی به عنوان سفیران سلامت حضور در مدارس دارند.
۱۵ درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش طرح سفیران سلامت
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش طرح سفیران سلامت هستند.
به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان بشیر آرمان رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان گفت: برگزاری همایش استانی هفته سلامت –تجلیل از کارشناسان –مربیان-رابطین سلامت و برتر استانی و برگزاری دومین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی به صورت استانی در استان و ۱۳ شهرستان و منطقه و اجرای طرح آهن یاری از مهمترین برنامه‌های هفته مسلامت در مدارس است.
آرمان گفت:۱۵ درصد دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش طرح سفیران سلامت هستند.
وی افزود: تجلیل از دانش آموزان سفیر برگزیده مسابقات استانی-رابطین سفیران –اجرای برنامه صبحانه سالم با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت هفته سلامت در مدارس-همایش پیاده روی کارکنان آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت و اهداء جوائز به شرکت کنندگان از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

تجلیل از ۱۰۶ جانباز فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش گچساران
به مناسبت روز جانباز و با حضور مسوولان استانی و شهرستانی از ۱۰۶ جانباز فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش گچساران تجلیل به عمل آمد.


 به مناسبت اعیاد شعبانیه  و روز جانباز با حضور معاون سیاسی و امنیتی  استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستانی از جانبازان فرهنگی  شاغل در آموزش وپرورش گچساران در باشگاه فرهنگیان تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم سید ظهیرالدین پورالحسینی اظهار کرد:  آموزش و پرورش  گچساران برای سومین سال متوالی است که از جانبازان فرهنگی تجلیل  به عمل می‌آورد.

 وی افزود: روز جانباز فرصتی است که نسل امروز با الگوپذیری از جانبازی‌های حضرت عباس (ع)، به مطالعه وقایع دفاع مقدس و شجاعت‌های رزمندگان غیور ایران اسلامی بپردازند.

رئیس آموزش و پرورش گچساران  با بیان اینکه تجلیل از جانبازان  یک وظیفه است، گفت: ما احساس می‌کنیم با تجلیل از این جانبازان به گونه‌ای دینی که جامعه ایثارگری بر دوش ما دارد به صورت نمادین از آنها تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

پورالحسینی با اشاره به هدف جانبازان گفت: هدف جانبازان گوش به فرامین الهی و تکلیف و تداوم فرهنگ اهل بیت و ایثارگری است چرا که تقویم شیعیان را با خون شهدا شروع شده است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران عنوان کرد: انسان در هر شرایطی دارای تکلیفی است و این جانبازان در آن زمان به تکلیف خود عمل کرد و جان خود را در دست گرفته وگوش به فرامین الهی و امام راحل داده‌اند.

پورالحسینی با اشاره به تعداد جانبازان فرهنگی در حال حاضر شاغل اذعان کرد: به مناسبت  اعیاد شعبانیه و روز جانباز  از تعداد ۱۰۶ جانباز فرهنگی شاغل در آموزش و پرورش تجلیل به عمل می‌آید.

 وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گچساران دارای ۸۰۰ جانباز بازنشسته است، عنوان کرد:  از مجموع این افراد تعداد ۱۰۶ جانباز فرهنگی در حال حاضر مشغول به تدریس دانش آموزان هستند.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران افزود:   آموزش و پرورش گچساران دارای ۲۰ شهید فرهنگی، تعداد ۷۵  شهید دانش آموزی و تعداد ۱۰ نفر آزاده فرهنگی هستند.

 به مناسبت روز جانباز از ۱۰۶ جانبازشاغل در آموزش و پرورش گچساران توسط این اداره تجلیل به عمل آمد.





 

تنها ۳۰۰۰ شغل شناخته شده در کشور داریم/اقبال کم به رشته ریاضی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها ۳۰۰۰ شغل شناخته شده در کشور داریم.


هادی زارع‌پور ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان فنی و حرفه‌ای شهرستان بویراحمد اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه نهم برای ارتقا به پایه دهم باید با مشاغل و رشته‌ها آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین خاطر چنین نمایشگاه‌هایی در این هفته برگزار می‌شود تا از هم اکنون به فکر آینده و شغل دلخواه و مورد نظر خود باشند.

این مسؤول در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در دنیا تعداد ۱۷ هزار شغل شناخته شده و شناسنامه‌دار وجود دارد اظهار کرد: در کشور ما تنها سه هزار شغل شناخته شده است و همین موجب شده تا در کشورهای دیگر مشکل بیکاری آن چنان نمود پیدا نکند.

زارع‌پور تصریح کرد: از مزایای هفته مشاغل این است که با دعوت از صاحبان حرفه‌ها و حضور خانواده‌ها بتوانیم برای آینده فرزندان خود برنامه‌ریزی کنیم.

این مسؤول با اظهار نگرانی از این که این سال‌ها بیشتر اقبال دانش‌آموزان به رشته تجربی است و رشته ریاضی و فنی و حرفه‌ای را رها کرده‌اند نسبت به عواقب آن هشدار داد و گفت: همین موجب شده که برای آینده در زمینه اشتغال با تهدید مواجه باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که در پایان برنامه ششم باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کنند افزود: در استان ما ۷ درصد افزایش حضور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای داشته‌ایم.

زارع‌پور از رسانه‌ها خواست تا به رسالت خود در استان عمل کرده و نسبت به حضور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای خانواده‌ها را آگاهی‌بخشی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش به تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۵۰۰۰ دانش‌آموز از استان ما در تعداد ۷۰ هنرستان مشغول به تحصیل هستند و تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش نسبت به کل دانش‌آموزان ما ۲۷٫۳ درصد است.


کد مطلب: 332316

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/332316/زارع-پور-رشته-ریاضی-کهگیلویه-بویراحمد-رها-شده-تجلیل-۱۰۶-جانباز-فرهنگی-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1