کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۷۸۰ زن زیلایی دچار سوء تغذیه هستند / دختران جوانی که چهره‌های ۵۰ ساله دارند

1 ارديبهشت 1397 ساعت 19:15


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷۸۰ زن در زیلایی دچار سوء تغذیه هستند.
به گزارش کبنا؛ اورنگ ایلامی در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون رئیس جمهور که در ساختمان دولت برگزار شد، با اشاره به متوقف شدن پروژه در حال احداث مرکز جامع سلامت دهستان زیلایی گفت: مرکز جامع سلامت روستای موشمی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نیاز ۳۵۰ میلیون تومانی برای احداث این مرکز بهداشتی در دهستان محروم زیلایی گفت: با بهره‌برداری از این مرکز، جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر تحت خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به احداث خانه بهداشت در زیلایی گفت: زنان زیلایی نیازمند بهره‌مندی از خدمات حمایتی و دریافت رژیم و مکمل‌های غذایی (گوشت، مرغ و تخم‌مرغ) هستند، همچنین بانوان این مناطق نیاز به دریافت مولتی ویتامین‌ها، کلسیم، روی و فولیک اسید دارند.
ایلامی گفت: منطقه زیلایی دختران جوانی دارد که چهره‌های آنان ۴۰ و ۵۰ ساله نشان می‌‌هد و به این دلیل است که آنها دچار سوء تغذیه شده‌اند.
وی افزود: شرایط دخترانی زیلایی به گونه‌ای بوده است که دفتر ریاست جمهوری دستور بررسی وضعیت آنها را صادر کرد و ما هم پکیجی را آماده کردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۱۷۸۰ بانو در منطقه زیلایی نیازمند تغذیه‌های از قبیل مکمل‌های رژیمی، پروتین، گوشت مرغ، کلسیم، آهن، روی و فلویک اسید هستند.
ایلامی گفت: ماهانه ۲۷۰ میلیون و سالی حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار برای رساندن تغذیه‌های لازم زنان زیلایی نیاز داریم.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری استانداری و سایر نهادهای کشوری در تلاش برای ارائه خدمات به مردم زیلایی و برابر شدن ارائه خدمات مطابق با استانداردها است.
این مسوول گریزی به زیرساخت‌های سلامت در این منطقه زد و گفت: تکمیل مرکز زایمان منطقه زیلایی، ایجاد یونیت دندانپزشکی و فراهم کردن سایر امکانات پزشکی و درمانی از جمله اقداماتی در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و سلامت در این منطقه است.


کد مطلب: 332297

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/332297/۱۷۸۰-زن-زیلایی-دچار-سوء-تغذیه-هستند-دختران-جوانی-چهره-های-۵۰-ساله

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1