کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار «مزارعی» به مدیران؛ به مسئله کودکان کار ورود می‌کنیم

29 فروردين 1397 ساعت 23:37


اولین نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی در دادگستری استان برگزار گردید.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ابتدای این نشست با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص اعطای خدمتگزاری به بندگان خداوند و اینکه این موهبت الهی انسان را در کنار انبیاء قرار می‌دهد، اظهار کرد: کار و مسئولیت امانت است و نباید منبع خود بزرگ بینی و غرور گردد.
مقام ارشد قضایی استان، با اذعان به اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابانی ربطی به دادگستری ندارد بلکه بخشی از وظیفه ادارات و سازمان‌های خاص است، افزود: نباید ما به عنوان متولیان امور جامعه، هیچگونه تلاشی ننماییم و موجب شود که در بین همین کودکان کار برخی جرایم خشن و مفسده‌ها بروز کند.
وی در ادامه افزود: چرا به علت عدم مدیریت صحیح مسئولین امر از همین کودکان کار، قاتل پرورش یابد و در زندان به سر برد بنابراین اگر خواهان رشد و پیشرفت استان هستیم باید جلوی معضلات اجتماعی کودکان کار و خیابانی گرفته شود.
رییس کل دادگستری استان به مدیرانی که به موجب قانون وظیفه دارند ساماندهی کودکان کار و خیابانی را انجام دهند نیز هشدار داد و گفت: چنانچه مدیران و رؤسای ادارات و سازمان‌هایی که متولی امور ساماندهی کودکان کار و خیابانی هستند به وظیفه خود عمل نکنند، دادستان به عنوان مدعی العموم به تکلیف خود عمل کرده و برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه با اشاره به اینکه حل مشکل کودکان کار و خیابانی دعای خیر مردم را در پی خواهد داشت پاداش معنوی این کار را با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) برشمرد و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم کرامت انسانی که اشرف مخلوقات است در خیابان‌ها و میادین شهرهای استان به اموری بپردازند که در دید اجتماع به عنوان دون‌ترین کار‌ها شناخته می‌شود.
وی در پایان گفت: به خاطر سن پایین این کودکان می‌توان با انجام تست‌های روان‌شناسی زمینه را برای ادامه تحصیل آنان فراهم نمود و درس بخوانند.
در ادامه این نشست میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در سخنانی گفت: جای خوشحالی است که دادگستری در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی که وظیفه ادارات و سازمان‌های خاص است نیز دغدغه دارد.
وی افزود: شاید دادگستری از این ادارات و سازمان‌ها مأیوس شده است. کودکان کار نتیجه فقر معیشتی و فرهنگی، مهاجرت، و طلاق است و با شناسایی کودکان کار می‌توان توانایی آنان را سنجیده و با برنامه ریزی‌های صحیح، اصولی و علمی کودکان کار و خیابانی را ساماندهی کرد.
میرمحمدی گفت: برگزاری نشست‌هایی با خانوادهٔ این کودکان درباره تبعات منفی حقوقی، انتظامی و کیفری کار و فعالیتشان می‌تواند مفید اثر واقع شود.
سیاوشجو معاون بهزیستی استان نیز گفت: چندین جلسه کاربردی برگزار شده و امید است در سال جاری با برنامه ریزی شاهد حضور کودکان در خیابان‌ها و میادین شهر نباشیم و نیازمند همت جدی سازمان‌های متولی است که به ساماندهی خانواده‌ها کمک می‌کند.
پروانه نیک مرام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز در سخنانی اظهار داشت: این اداره در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی مشکلی ندارد و در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز دوره‌های آموزشی را می‌توانیم برای کودکان برگزار نماییم.


کد مطلب: 331808

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/331808/هشدار-مزارعی-مدیران-مسئله-کودکان-کار-ورود-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1