کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هزار و ۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد فاقد گاز/ اختصاص ۲ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستایی

28 فروردين 1397 ساعت 23:35


مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۹۶ طرح با مبلغ بیش از ۲ میلیارد ریال تسهیلات جهت پرداخت به بانک‌های عامل استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، سید خدادوست موسوی در نشست اقتصاد مقاوتی که با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۱۵ هزار و ۴۸۶ نفر جمعیت استان، معادل ۴۴.۳ درصد روستانشین هستند، که در ۲ هزار و ۲۳۲ روستا سکونت دارند.
موسوی با بیان اینکه ۹۰ روستای استان فاقد برق می باشد، افزود: ۱۶۴ روستای استان فاقد تاسیسات آبرسانی است، و همچنین هزار و ۳۰ روستای فاقد گاز هستند.
وی تصریح کرد: روستای نسه کوه زیلایی و سرتنگ لیراب دیشموک فاقد راه روستایی هستند.
وی اظهار داشت: سال گذشته ۹۹ طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۶۸ هزار میلیون ریال تسهیلات و اشتغال‌زایی هزار و ۱۰۹ نفر جهت پرداخت به بانک سینا استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد، و همچنین ۱۲ طرح با مبلغ ۱۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال تسهیلات به بانک پارسیان استان معرفی شد.
وی با اشاره به طرح های مصوب در کمیته فنی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سال گذشته تعداد ۱۸۵ طرح با اعتبار ۶۲۴ میلیون و ۱۱۹ هزار ریال تسهیلات برای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستای و عشایری از محل صندوق توسعه ملی به ۸ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد.


کد مطلب: 331566

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/331566/هزار-۳۰-روستای-کهگیلویه-بویراحمد-فاقد-گاز-اختصاص-۲-میلیارد-ریال-تسهیلات-اشتغال-روستایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1