کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایجاد هزار و ۴۶۱ شغل در بخش روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد/ اشتغال‌زایی ۹۲۶ نفر در استان

28 فروردين 1397 ساعت 23:08


مدیرکل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و ۴۶۱ شغل در بخش روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، پروانه نیکمرام در نشست اقتصاد مقاوتی که با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته با اجرای طرح ملی اشتغال فراگیر ۳ محور و ۶ برنامه به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد، که طرح اشتغال حمایتی، اشتغال دسته‌ها، کاروزی، مشوبات بیمه‌ای، مشاغل خانگی و مهارت آموزی در سطح استان اجرا شد.
نیکمرام افزود: ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات سهم استان در بخش روستایی و عشایری بود، که بیش از ۵۳ میلیارد تومان به استان ابلاغ اعتبار شد.
وی افزود: ۱۹۴ طرح با اعتباری بالغ‌بر  ۶۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی و عشایری جهت پرداخت به بانک‌های عامل معرفی شدند، که هزار و ۴۶۱ شغل در بخش روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد.
مدیرکل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال فراگیر سهم استان بود، گفت: ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طرح اشتغال فراگیر با پیش بینی اشتغال زایی ۹۲۶ نفر جهت پرداخت به بانک‌های عامل استان معرفی شد.
وی با بیان اینکه تسهیلاتی در بخش صنایع دستی، بوم گردی، مواد غذایی، صنایع تبدیلی، بسته بندی، پرورش دام، گیاهان دارویی و محصولات گلخانه‌ای به متقاضیان پرداخت شد، گفت: ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات سهم استان در بخش مشاغل خانگی بود، که از این میزان ۶ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد.
وی افزود: ۹۰۰ طرح مشاغل خانگی جهت پرداخت به بانک‌های عامل استان معرفی شد، که از این میزان ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
نیکمرام با توجه به شعار سال حمایت از کالای داخلی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: تعاونی‌های تولیدی در روستا‌ها و واحدهایی که اشتغال زایی پایداری داشته باشند، حمایت می‌شوند.
مدیرکل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به ارزیابی وزارت کار، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در تصویب طرح‌ها و پرداختی‌های در سهم روستایی رتبه پنجم را کسب کرد، و در اشتغال فراگیر رتبه نهم، که در مجموع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در رتبه هفتم کشور قرار دارد.


کد مطلب: 331562

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/331562/ایجاد-هزار-۴۶۱-شغل-بخش-روستایی-عشایری-کهگیلویه-بویراحمد-اشتغال-زایی-۹۲۶-نفر-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1