کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخی مدیران «پیراهن عثمان» بر سر نیزه دارند و از زیربار مسئولیت‌ها شانه خالی می‌کنند

22 فروردين 1397 ساعت 11:33


عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان، گفت: برخی مدیران شهرستان، پیراهن عثمان بر سر نیزه می‌کنند و بهانه مختلف برای از زیربار مسئولیت‌ها شانه خالی می‌کنند.
عطب اله آهنین جان ضمن اشاره به نقش و جایگاه شوراهای اسلامی اظهار کرد: شوراها به هیچ وجه ممکن رقیب مسئولان نبوده و نخواهند بلکه در بسیار از موارد بهترین یار و یاور مسئولان برای رسیدن به پیشرفت و عمران توسعه شهر و شهرستان‌ها هستند.
وی افزود: شوراها و دهیاران پیش قراولان خدمت بی منت در روستاها هستند که لازم است مسئولان قدردان زحمات این قشر زحمت کش باشند.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم در ابتدای هرسال تغییر در روش‌ها و رفتارها و تغییر در احوالات انسان در ابتدای سال با تلاوت دعای تحویل سال است.
وی تاکیدکرد: شوراها پارلمان‌های کوچک شهری و روستای هستند که از اندیشه‌های رفتاری و گفتاری مردم سرچشمه گرفتند و آنان نیز برابر قانون وظیفه دارند پیگیر مشکلات مردم باشند.
آهنین جان اظهارکرد: شاید شوراها نتوانستند ۱۰۰ درصد پیگیر مطالبات و خواسته‌های مردم باشند ولی موفقیت‌های زیادی هم داشتند چرا که سطح مطالبه گری شوراها امروز به بالاترین سطح ممکن رسیده است.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: عدم توجه متولیان حکومتی به نقش و جایگاه شوراها باعث شده است تا برخی‌ها اظهاردارند که شوراها سدراه پیگیری مشکلات مسئولان هستند ولی در عمل که نگاه می‌کنی شوراها بال و پر ادارات برای پیگیری مطالبات مردم هستند.
 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: هزینه‌ها و فشارهای روحی و روانی برگرده مردم جهت انتخاب تک تک اعضای شوراهای اسلامی وارد می‌شود ولی مسئولان چندان به همکاری با شوراها اهمیت نمی‌دهند.
 
آهنین جان تاکیدکرد: نوع نگاه مسئولان یکی ازروستای استان چندان جالب است که انسان لذت می‌برد ولی متاسفانه در سایر شهرستان‌های استان روحیه همکاری و کارگروهی با شوراها چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر لنده گفت: مطالبه گری ما چندان جالب نیست چرا که آمایش سرزمینی درستی در سطح روستاها و شهرها وجود ندارد که این ضعف به خودمان بر می‌گردد.
 
عضو شورای عالی استان کهگیلویه بویراحمد خاطر نشان کرد: زبان ما و رویکرد ما باید به سمت مطالبه گری و اولویت بندی در حوزه‌های مختلف باشد تا شاخص‌های اصلی یک روستا حل شود و برای این شاخص‌ها باید مستندات کاملی از وضعیت موجود داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: شوراهای بخش و شهرستان موظف هستند مکاتبات شوراها را بررسی و از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.
 
آهنین جان خطاب به شوراها گفت: متاسفانه شوراهای ما به روزمرگی افتاده‌اند و باید پاسخگوی نیازهای مردم باشند و به مردم به صورت ماهیانه گزارش دهند.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یکی از دلایل عدم توسعه شهرستان لنده عدم پیگیری مسئولان شهرستانی است که لازم است شوراها این خلاها را با سفرهای مکرر به تهران جبران کند و نتیجه این پیگیری‌ها همین بحث ارتقای بخش به شهرستان است.
 
وی در ادامه گفت: سال ۹۷ سال تغییر در روستاهای شهرستان و استان است جالب است که بیش از ۹۷ درصد روستاهای شهرستان کهگیلویه زیرسازی و آسفالت هستند ولی روستاهای شهرستان لنده هنوز ارتباط تلفنی ندارند تا چه برسد به جاده آسفالته.
آهنین جان تاکیدکرد: ۶۰ روستای شهرستان لنده هنوز آسفالت ندارند ۷۵ روستاها دسترسی به تلفن همراه و اینترنت دسترسی ندارند.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید از روش‌های مختلف برای مطالبه گری خود و مشکلات شهرستان لنده صورت گیرد تا شاهد بازخورد آنان در جامعه باشیم.


کد مطلب: 330209

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/330209/برخی-مدیران-پیراهن-عثمان-سر-نیزه-زیربار-مسئولیت-ها-شانه-خالی-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1