کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نارضایتی مردم از فقر، طایفه گرایی و نابرابری در کهگیلویه و بویراحمد/ قانون گریزی در ادارات استان

20 فروردين 1397 ساعت 23:31


مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نارضایتی مردم استان از «خاص‌گرایی فرهنگی»، «طایفه گرایی»، «خانواده گرایی»، «خویشاوندسالاری»، «پارتی بازی»، «ترجیح اقوام و آشنایان در کسب امتیازات اداری» و «رابطه گرایی» به وفور دیده می‌شود و مردم اینها را از مهم‌ترین جلوه‌های «قانون گریزی» در جامعه و در محیط اداری محسوب می‌شود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام علی‌فتح میرمحمدی در نشست کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی که به ریاست معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: طی یک نظرسنجی که از ۳۴۳ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت تصادفی صورت گرفت، نارضایتی مردم استان از «خاص گرایی فرهنگی»، «طایفه گرایی»، «خانواده گرایی» و «خویشاوندسالاری» به وفور دیده می‌شود.
 
میرمحمدی با بیان اینکه مردم اینها را از جلوه‌های «قانون گریزی» در جامعه و محیط اداری استان کهگیلویه و بویراحمد می‌دانند، تاکید کرد: «پارتی بازی»، «ترجیح اقوام و آشنایان در کسب امتیازات اداری» و «رابطه گرایی» از جمله مواردی هستند، که در محیط‌های اداری استان ما متأسفانه انجام می‌گیرد، و معمولاً عوامل «اقتصادی» زمینه ساز قانون گریزی است، که این به عنوان یک بحث فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
وی تصریح کرد: «نابرابری اقتصادی» که مردم آن را مطرح کرده‌اند، زمینه ساز قانون گریزی است.
این مسوول افزود: «درآمد اندک»، «میزان بیکاری»، «فقر»، «احساس نارضایتی از وضعیت اقتصادی» و «احساس نابرابری» که در سطح جامعه وجود دارد، در واقع از جمله عوامل اقتصادی می‌باشد که زمینه قانون گریزی را رقم می‌زند.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار رسمی، مردم کهگیلویه و بویراحمد رضایت مطلوبی از وضعیت ادارات ندارند و مردم از عملکرد ادارات و دستگاه‌ها از جمله نمایندگان مجلس، دستگاه‌های دولتی رضایت کافی ندارند.
وی افزود: عدم پاسخگویی و عدم انجام کار به موقع ادارت از جمله نارضایتی مردم به سیستم ادارات است، سیستم‌ها طوری طراحی نشده‌اند، وقتی که ارباب رجوع مراجعه می‌کند، به صورت اتوماتیک مشکلات‌اش انجام بگیرد، و همچنین کار مردم را به فردا واگذار کردن یکی دیگری از نارضایتی مردم است، به نوعی وقتی که مدیر حضور ندارد، فرد دیگری پاسخگوی ارباب رجوع نیست، این‌ها از مواردی است که متاسفانه در استان به وفور وجود دارد.
میرمحمدی بیان داشت: به هرحال واقعا جای کتمان وجود ندارد، لذا باید اقدامی در این خصوص صورت گیرد، و در جلسات مصوباتی داشته باشیم، که حداقل مردم در سال ۹۷ یک رضایت نسبی به عملکرد همهٔ دستگاه‌ها و سایر قوای خصوصا شهرداری‌ها داشته باشند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای میزان پایبندی افراد جامعه به رعایت قانون و همچنین برنامه ریزی در خصوص ارتقا قانون گرایی و انضباط اجتماعی باید مطالعات بیشتری صورت گیرد، تا در آینده مردم احساس رضایت بیشتری نسبت به امورات خود در سطح ادارت و جامعه داشته باشند.


کد مطلب: 329910

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/329910/نارضایتی-مردم-فقر-طایفه-گرایی-نابرابری-کهگیلویه-بویراحمد-قانون-گریزی-ادارات-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1