کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه‌های استاندار به «حسن نوروزی» + پاسخ «نوروزی»

18 فروردين 1397 ساعت 23:55


رئیس، معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار این استان به مناسبت عید نوروز دیدار کردند.
به گزارش کبنا، عصر امروز حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منظور تبریک عید نوروز دیدار کردند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شش ماهه گذشته تمام دستگاه های استان تلاش کردند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مغز افزاز استان است و اگر توفیقاتی در برنامه ریزی، نظارت و پایش داشته باشیم، بخش قابل توجهی مربوط به زحمات سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.
احمدی ابراز داشت: استان در سال ۹۶، توفیقاتی را به دست آورد که ماحصل تلاش تمام دستگاه هاست و شاخص ها نیز نشان از پیشرفت در حوزه های مختلف دارد که نباید به این قانع بود و باید تلاش کرد به شرایط مطلوب رسید.
استاندار گفت: در سال ۹۶ بهبود و جهش اعتباری در چند ردیف داشتیم و در حوزه ارزیابی در حوزه بهین یاب استان توفیقات خوبی داشت.
احمدی تصریح کرد: تلاش دستگاه های مختلف در دستیابی به این مهم محسوس است.

احمدی گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر جز استان های اول شدیم و در حوزه امنیت چند شاخص کلیدی ارتقای بسیار مناسبی داشت و جز استانی هایی هستیم که ضریب امنیتی بسیار بالایی داریم.
وی افزود: در بخش طرح های بزرگ نیز جهش های قابل توجهی داشتیم و واحد های تولیدی نیز رشد و بهبود فعالیت مناسبی داشتند.
احمدی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای پرواز تهران- ‌یاسوج، مدیریت بحران، تلاش، وحدت، هم دلی و واکنش سریع در مقابله با بحران را مناسب دانست.
استاندار به ظرفیت های استان اشاره کرد، ابراز داشت: در حوزه فلزات، آب و خاک، صنعت، شیلات، تجارت و بازرگانی و گردشگری استان ظرفیت مناسبی دارد و باید تقویت شود.
احمدی از جذب ۹۰ میلیارد تومان از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک پروژه پاتاوه- دهدشت در سال گذشته خبر داد.
استاندار حوزه اقتصاد مقاومتی، ایجاد فضای کسب و کار و توسعه اشتغال را از اولویت های استان دانست و گفت: همچنین توسعه تولید و تقویت ظرفیت ها و استفاده از کالای داخلی از مهمترین هدفگذاری های سال ۹۷ خواهد بود.
وی افزود: نظارت سازمان مدیریت بر تحقق استفاده از کالای داخلی مورد تاکید است.
استاندار بر مبادله اصولی و به موقع موافقت نامه ها با نگاه واقعیت گرا و نظارت صحیح تاکید کرد و بیان داشت: سازمان مدیریت می تواند در رشد استان و در بخش پایش آن موثر باشد.
احمدی گفت: وظیفه مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد فرصت برابر در نقاط مختلف استان ضروری است. مسائل حاشیه‌ای از جمله ملاحظات طایفه‌ای، تقسیمات جغرافیایی یا فشارهای سیاسی در تصمیم گیری‌ها و توزیع اعتبارات توسط مسئولان سازمان برنامه و بودجه این استان لحاظ نشود.
وی افزود: برای شماها نباید مردم این شهرستان، این شهر و آن شهر فرقی داشته باشد.
وی اظهار داشت: این سازمان در سال ۱۳۹۷ محور ایجاد فرصت‌های برابر برای توسعه همه جانبه استان در ابعاد مختلف باشد.
وی افزود: کارکرد سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد و شورای برنامه ریزی و توسعه این استان در سال ۱۳۹۶ در بحث توزیع اعتبارات، تدوین طرح آمایش سرزمینی، جذب اعتبارات تهاتر یا بند «واو» قانون بودجه و معرفی ظرفیت‌های قانونی در اسناد بالادستی و قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کشور به مدیران اجرایی استان برای رایزنی در زمینه جذب اعتبارات ملی مطلوب بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال از محل بند «واو» قانون بودجه (تهاتر) جذب و بین دستگاه‌های اجرایی این استان توزیع شد.
احمدی عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد سال قبل در زمینه جذب سرمایه گذاری در این استان نقش تعیین کننده‌ای داشت و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز درآمد عمومی و اختصاصی از دستگاه‌های اجرایی استان وصول کرد که ۲۲۰ میلیارد ریال بیش از سال ۱۳۹۵ بوده است.
وی ابراز داشت: سال ۱۳۹۷ یک ارزیابی کلی از مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه میزان جذب اعتبارات ملی توسط مسئولان سازمان برنامه و بودجه این استان انجام شود و در اختیار استانداری قرار دهد.
احمدی گفت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۷ از مبادله موافقت نامه‌های صوری توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی این استان جلوگیری کنند و باید نظارت بیشتری در این زمینه شود.
گزارشی که «نوروزی» به استاندار کهگیلویه و بویراحمد داد
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: ۶۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۶ تخصیص یافت.
نوروزی افزود: در حوزه اعتبارات عمرانی، ۹۰ درصد اعتبارات نفت در روزهای پایانی سال تخصیص یافت و سرجمع ۶۱۲ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص عمرانی گرفتیم.
نوروزی ابراز داشت: از این مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان نقد و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: از مجموع یکهزارو ۷۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی مصوب استان در سال ۹۶، قریب به ۶۰ درصد تخصیص داشتیم که در سرجمع اعتبارت عمرانی آمار قابل قبولی است.
نوروزی ابراز داشت: در اعتبارات ملی ۷۳ درصد و ملی استانی ۸۶ درصد تخصیص داشتیم که نسبت به آمار کشوری بالاتر است.
نوروزی گفت: پایان فروردین ماه باید اعتبارات هزینه ای دستگاه ها بسته شود و همچنین اصلاح تخصیص ها، گزارش نظارتی ها و تهیه گزارش های نظارتی و ... نیز باید عملیاتی شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: زمانبندی برای توزیع اعتبارت ۹۷ در ۳۰ اردیبهشت با برگزاری شورای برنامه ریزی انجام می شود و امید است که مبادله موافقت نامه ها تا ۱۵ ‌شهریور محقق شود.
نوروزی گفت: تعهدات بند "ز" در حوزه نقدینگی نیز تامین شد و تخصیص داده شد و پرداخت به دستگاه ها نیز انجام گرفت.
نوروزی تصریح کرد: در سال گذشته از حیث درآمدهای استان در زمره چهار استان قرار گرفتیم و درآمد مصوب استان ما ۲۴۳ میلیارد بود که عدد ۲۶۵ میلیارد تومان وصول شد و ۲۲ میلیارد تومان مازاد درآمد داشتیم.
نوروزی اظهار داشت: ستاد تجهیز درآمد در استان با مدیریت چند دستگاه فعال است و خوشبتخانه از طریق مازاد درآمد، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در پایان سال به استان برای پوشش اعتبارات هزینه ای ابلاغ شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل حقوق استان در سال گذشته را ۱۱۳ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: همچنین ۶۷ میلیارد تومان سایر اعتبارات استان بود.
وی افزود: در پایان سال، ۱۸ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان اضافه بر ۱۸۰ میلیارد تومان مصوب به استان ابلاغ شد که بخشی با تلاش استان محقق شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عنوان داشت: ۹۷۰ میلیارد تومان کسری بند "واو" بود که در پایان سال تامین شد و ۲۵۰ میلیون تومان سفر ریاست جمهوری به استان بود که در ۲۸ اسفند ۹۶ این اعتبار هزینه ای دریافت شد.
نوروزی گفت: برای اعتبارات هزینه ای پرداخت مطالبات بازنشستگان را در رأس قرار دادیم و کل مانده مرخصی استان ما تا پایان ۹۵ پرداخت شد.
وی ابراز داشت: تامین منابع نیروهای قراردادی در پایان سال انجام شد و تامین اعتبار برداشت های برخی از دستگاه ها نیز محقق شد.
نوروزی افزود: در حوزه هزینه های دیون پذیر نیز اقدامات مناسبی انجام گرفت.
نوروزی گفت: در سال ۹۷ در حوزه اعتبارات هزینه ای وضعیت استان مناسب خواهد بود.
     
 


کد مطلب: 329590

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/329590/توصیه-های-استاندار-حسن-نوروزی-پاسخ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1