کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هنوز زیرساخت‌های دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست / ۱۲۰ نفر از هیأت علمی دانشگاه یاسوج منزل ندارند / دانشگاه فاخر نیستیم / دانشکده کشاورزی یاسوج بعد از ۲۹ سال یک متر زمین ندارد

18 فروردين 1397 ساعت 17:21


 
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: برخی زیرساخت‌های دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز بعد از سه دهه از عمر دانشگاه‌ها فراهم نشده است.
به گزارش کبنا، احمد عریان در دیدار نوروزی روسای مراکز علمی و مجموعه آموزش عالی استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک سال نو افزود: امیدوارم در سال ۹۷ با همت همگان بتوانیم استانی قدرتمند و دانشگاههای توانمندتر داشته باشیم.

وی اظهارکرد: توسعه و ارتقاء استان و دانشگاهها هم به ما روسای دانشگاهها و هم به کلیه مدیران استانی، مربوط می‌شود.
رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان از حالت گوشه نشینی و دیوارهای محدود و بسته در حال خارج شدن هستند. دانشگاه‌ها باید بخشی از توان خود را در جهت رفع مشکلات استان بگذارند.
عریان تصریح کرد: در صورتی که ۵۰ درصد پایان نامه‌های دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد استان کاربردی باشند می‌توانند بسیاری را مشکلات استان را حل کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها با تخصص‌های مورد نیاز آماده هستند که مشکلات استان را در حوزه‌های مختلف مطالعه و بررسی و با همکاری ادارات مربوطه این مشکلات را رفع کنند. از دستگاههای اجرایی استان خواسته شود تا مشکلات خود را از دانشگاههای استان بخواهند.
رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: برخی زیرساخت‌های دانشگاهی استان هنوز بعد از سه دهه از عمر دانشگاه‌ها فراهم نشده است که باید تلاش کنیم تا بخشی از این مشکلات رفع شود. ۱۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج منزل ندارند به همین دلیل ظهر سه شنبه، نصف بیشتر اعضای هیئت علمی‌اش به منازل خود در استانهای همجوار باز می‌گردند که با این وضعیت دانشگاه نمی‌تواند فاخر شود و نیروی کار آزموده تربیت کند.
عریان با اشاره به مساله خیرین و وقف دانشگاهی بیان کرد: توجه به خیرین دانشگاهی باید در استان مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه یاسوج ۲۹ سال عمر دارد اما هنوز یک متر زمین برای کشاورزی ندارد که این مساله زیبنده استان نیست.
 


کد مطلب: 329551

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/329551/هنوز-زیرساخت-های-دانشگاهی-کهگیلویه-بویراحمد-فراهم-نیست-۱۲۰-نفر-هیأت-علمی-دانشگاه-یاسوج-منزل-ندارند-فاخر-نیستیم-دانشکده-کشاورزی-بعد-۲۹-سال-یک-متر-زمین-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1