کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظر معاون سیاسی استاندار در خصوص آتش‌بازی چهارشنبه سوری و فضای این روزهای استان

16 اسفند 1396 ساعت 15:10


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه‌های فرهنگی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز در راستای نشاط بخشی به جامعه و کاهش آلام مردم غم دیده استان باشد.
سیدمحمد کاظم نظری در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه ریزان فرهنگی استان در این کارگروه عضو هستند و انتظار می‌رود در ارایه برنامه‌های خود خلاقیت، نوآوری و پویائی داشته باشند.

وی با بیان اینکه، استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر دو سانحه غم انگیز سقوط هواپیما و تصادف اتوبوس را پشت سر گذاشته و فضای غم و اندوه بر استان حاکم است، افزود: برنامه ریزی می‌بایست متناسب با شرایط روز و مشکلات جامعه و در راستای تلطیف فضای جامعه و کاهش آلام خانواده‌های داغدار و همه مردم استان باشد.
نظری با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ارایه شده توسط دستگاه‌ها  لازمند اما از خلاقیت و پویائی برخوردار نیستند، خاطر نشان کرد: از مدیران فرهنگی انتظار بیشتری می‌رود و می‌بایست فضای استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت نوروزی شدن و شاد بودن برود.
معاون سیاسی و امنیتی تاکید کرد: در این ایام که ازدحام جمعیت بیشتر می‌شود و مردم به فضاهای مذهبی مراجعه دارند شرایط استفاده مردم از فضاها فراهم شود.
نظری با بیان اینکه، طرح آرامش بهاری در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: در مراکز بخش‌ها و شهرستان‌ها نیز برنامه‌ها متناسب با فضای جامعه و در راستای ایجاد فضای شاد و بانشاط اجرا شوند.
وی به برنامه کتاب گردی و بازدید از کتابخانه‌ها در روز هفدهم اسفندماه اشاره کرد و گفت: مدیران در این برنامه حضور داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی به موضوع چهارشنبه سوری که یکی از دستور کارهای نشست بود اشاره کرد و گفت: به موضوع چهارشنبه سوری می‌بایست از دیدگاه فرهنگی نگاه و در این راستا برنامه ریزی شود و برنامه‌هایی که نیاز جامعه را تامین نماید و عوارضی نداشته باشد اجرایی  شوند.
نظری با بیان اینکه، حضور مردم و به ویژه جوانان در آتش بازی چهارشنبه سوری همیشه نهی شده است در حالیکه برنامه جایگزینی برای آن ارایه نشده است، افزود: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که برنامه‌های جایگزین متناسب با سنت و دین و شرایط جامعه و با هدف کاهش آسیب و خطر برای جوانان پیش بینی کنند و اجرایی سازند.
وی به لزوم تهیه یک گزارش جامع از وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان به ویژه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها گزارش خود را به بهترین نحو و به صورت مستند با نگاه به آسیب‌های اجتماعی  جهت ارایه توسط استاندار به رئیس جمهوری آماده کنند.
 


کد مطلب: 323223

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/323223/نظر-معاون-سیاسی-استاندار-خصوص-آتش-بازی-چهارشنبه-سوری-فضای-این-روزهای-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1