کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عملیات یافتن «پیکرهای جانباختگان» و «جعبه سیاه» هواپیمای تهران-یاسوج فردا آغاز می‌شود (+عکس)

9 اسفند 1396 ساعت 21:07


مدیرکل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر فردا پنچشنبه شرایط جوی هوا مساعد بود عملیات جستجو و انتقال اجساد از سر گرفته خواهد شد.
امان‌الله جهانبین در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: هم‌اکنون هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای انتقال اجساد صورت گرفته است و انشاءالله در صورت مساعد بودن شرایط جوی کار انتقال اجساد آغاز خواهد شد.
تاکنون پیکر سالمی از جانباختگان سانحه هوایی پیدا نشده است
عزیز فیلی جانشین ستاد مدیریت بحران استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای جان باختگان و همچنین جعبه سیاه هواپیما تهران- یاسوج پس از وقفه ای ۲ روزه به دلیل شرایط نامساعد جوی، فردا پنج شنبه از سر گرفته می شود.
فیلی اظهار داشت: سامانه بارشی که اوایل هفته جاری وارد استان شده و تاکنون نیز ادامه دارد چهارشنبه شب از استان خارج و هوا مساعد می شود.
وی بیان کرد: عملیات جست و جو فردا پجشنبه از طریق هوایی و زمینی و با تمامی ظرفیت موجود عوامل اجرایی و امدادی از سر گرفته خواهد شد.
فیلی یادآور شد: طی ۲ روز گذشته با وجود سرما و کولاک شدید و همچنین وزش باد در منطقه سقوط هواپیما، نیروهای امدادی و تیم های نجات کوهستان به محل سقوط و ارتفاعات چهارهزار متری اعزام شدند.
وی تصریح کرد: نیروهای امدادی همچنین موفق شدند بقایای دیگری از پیکرهای جانباختگان سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در ۲ مرحله پیدا و تحویل پزشکی قانونی استان دهند.
وی با بیان اینکه، تاکنون پیکر سالمی از جانباختگان سانحه هوایی با گذشت ۹ روز از وقوع آن توسط گروه های امدادی پیدا نشده است، گفت: براساس تصاویری که تیم ۶ نفره اعزامی و ارزیاب روز سه شنبه به منطقه و محل سقوط هواپیما داشتند، تصمیم گیری لازم برای عملیات بهتر جست و جو در منطقه آسان تر شده است.
به گزارش، دریافت اطلاعات کوهنوردان محلی توسط سازمان امداد و نجات به منظور اطلاع از ظرفیت‌ها و توانایی‌های این عزیزان جهت استفاده از قابلیت‌های این داوطلبان در صورت نیاز به همکاری صورت گرفت.
 
 
*جلسه هم اندیشی مشاور رئیس سازمان امداد و نجات، مدیر عامل جمعیت استان، فرماندار شهرستان دنا به‌ منظور عملیات جدید نحوه اعزام نیروهای امدادی به محل لاشه هواپیما

 
*حضور مشاور و نماینده ریس سازمان امداد و نجات و کارکنان جمعیت هلال احمر و اعضا در مراسم یادبود جاباختگان سقوط هواپیما.
 
 
 

 
عکس از محمود مظفری


کد مطلب: 321273

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/321273/عملیات-یافتن-پیکرهای-جانباختگان-جعبه-سیاه-هواپیمای-تهران-یاسوج-فردا-آغاز-می-شود-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1